[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:49

Steentje schreef:
Wijziging. :') Dan denk ik dat ik de Amigo Bravo 12 Plus Lite 0 grams, Rambo Supreme Turnout Light 50 grams en een Horseware Liner van 100 grams ga bestellen.

Maar hoe doen jullie het dan met een deken opleggen als je paard natgeregend is? Onze pony's staan namelijk 24/7 buiten..

Dat probeer ik voor te zijn en in noodgevallen toch nat de deken erop of met de dry liner.

Bagheera_206

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:07

Ik heb de Horseware Summer binnen. Hopelijk past de deken. Heb normaal de dekens met v-sluiting.

Afbeelding

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:28

Zijn er mensen die een regenliner onder hun vliegendeken hebben liggen en me kunnen vertellen of dit erg warm wordt en vanaf welke temperatuur?
Hoor graag welk merk liner ook!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 18:31

Rambo protector met liner gebruik ik tot 18 graden zonder zon. En met zon houdt het voor mijn zwarte paarden bij 15 a 16 graden wel op.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 19:29

Ik vond de regenliner geen succes, gekke pasvorm ook.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:09

Ik heb de regenliner nog nooit zoveel gebruikt als nu. Inmiddels zelf al 2x met Bucas voering gebruikt vanwege de ellenlange regen en koude temperaturen.
Mijn paard is inmiddels wat ouder en ook wat eerder koud. Waar ik normaal in de winter vanaf 6 graden een deken op hoefde te doen, is dat nu 10 graden en deze zomer gaat de liner eronder tot 15-18 graden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:18

Bagheera_206 schreef:
Ik heb de Horseware Summer binnen. Hopelijk past de deken. Heb normaal de dekens met v-sluiting.

[ [url=m/lwF0sd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1vH2kY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:26

Mijn paard heeft de Weatherbeeta nu 4 dagen dag en nacht op gehad en ben er erg blij mee. Ik heb een oud wit UV shirt verknipt en m’n superhandige bijrijder heeft daarvan een extra stuk voering in de deken genaaid bij de schoft. En dat lijkt te helpen: geen haren meer in de verdrukking. Ik wilde de rambo protector eigenlijk achter de hand houden maar dat is zonde, ding is nog nagenoeg nieuw en het is t gewoon niet voor mijn paard. Mocht iemand er nog een zoeken in 6’6?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:28

@Bagheera wat vind jij ervan? Ik vind m trekken op de schouder en hij lijkt ook wat lang?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:30

Pallatin schreef:
@Bagheera wat vind jij ervan? Ik vind m trekken op de schouder en hij lijkt ook wat lang?

Het is idd een twijfeltje. :=

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:46

Pallatin schreef:
Mijn paard heeft de Weatherbeeta nu 4 dagen dag en nacht op gehad en ben er erg blij mee. Ik heb een oud wit UV shirt verknipt en m’n superhandige bijrijder heeft daarvan een extra stuk voering in de deken genaaid bij de schoft. En dat lijkt te helpen: geen haren meer in de verdrukking. Ik wilde de rambo protector eigenlijk achter de hand houden maar dat is zonde, ding is nog nagenoeg nieuw en het is t gewoon niet voor mijn paard. Mocht iemand er nog een zoeken in 6’6?

Fijn dat ie bevalt! Eindelijk wat gevonden, dat werkt dus!

Die protector, is dat de lichte met blauwe singels of beige met bruine singels?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:47

Bagheera_206 schreef:
Pallatin schreef:

Het is idd een twijfeltje. :=

Ik denk ook dat ie te lang is.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:32

@Lies; het is de nieuwe variant; jij schreef hierboven dat de met bruine singels de ‘oude’ variant is (die jij zocht) :D Ik heb de versie met blauwe singels. Ik neem m morgen mee naar huis en gooi m dan ff in de wasmachine en gooi m wel op MP. Superjammer want het is gewoon een hele mooie deken maar anders ligt ie maar te verstoffen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:41

Ah, helaas voor mij!
En ook balen voor jou idd, zo heb ik ook al een heleboel net niet nieuwe dekens voor heel wat minder verkocht dan ze nieuw waren via mp.. :\

Heb trouwens nu de Flybuster op met een verlenger op de laatste singel, die lijkt ook goed te blijven zitten, hoewel ik nog even wil afwachten voor ik ga juichen. Maar mocht het goed blijven zitten, heb ik een goede deken die nog wel even mee kan. Heb geen slopers gelukkig. Dus misschien is die tweede (minder kapotte) protector helemaal niet nodig.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:52

Oh dat is wel fijn! Wat voor verlenger heb je er aangehangen? Ik kon niks vinden wat op voorraad was:D Is de buikflap wel groot genoeg bij jouw paard? Dat hield bij mijn paard ook niet over bij de protector en die klittenbandjes bleven ook niet goed zitten dus t hing vooral snel los -O-
Het is idd balen je eerst tig dekens moet hebben gekocht en geprobeerd om er dan achter te moeten komen dat toch niet is… :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:05

Heb bij Kramer een setje van 2 verlengers gekocht. Heb er eigenlijk maar 1 nodig en die van Kramer is me eigenlijk weer net te lang ( :+ ), dus denk erover om 1 losse van Bucas te bestellen.

De buikflap van de protector (de bruine dus) is anders, die heeft geen klittenband en is volgens mij niet de bedoeling dat die helemaal sluit. Op mijn paard al helemaal niet, haha.
De Flybuster heeft wel klittenband en de voorste wil goed dicht, de achterste hangt los op de singels :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:14

Pallatin schreef:

Dat idee heb ik ook.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:09

Bagheera_206 schreef:
Bagheera_206 schreef:

[ [url=m/lwF0sd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1vH2kY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OBVx7n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z24TMB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1QaHhX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ESCME4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijven mooie dekens!
Deze lijkt wel wat lang aan de achterkant, misschien een maatje kleiner proberen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:14

Er is helaas geen maat kleiner. De 115/168 is dacht ik de kleinste maat. De hals past overigens ook net aan dus die sowieso niet kleiner nodig. Dan idd maar zonder hals of mix&matchen met de hals van haar Protector.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:17

Oh oke, dan gewoon proberen inderdaad

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:18

Zijn jullie niet bang dat een maatje kleiner nog krapper rond de schouders wordt? Ik vind de lengte minder storend dan het wat strak ogen bij de schouders.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:35

gr_roos schreef:
Zijn jullie niet bang dat een maatje kleiner nog krapper rond de schouders wordt? Ik vind de lengte minder storend dan het wat strak ogen bij de schouders.

Komt dat strakke ook niet doordat de deken wat lang is en daardoor naar achteren trekt en dus strak op de schouders?
Min ervaring met de summer is wel dat deze door de zachte soepele stof snel wat strak trekt aan de voorkant .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:34

Deken is op een stilstaand paard gepast, dan zou die toch niet meteen naar achter trekken vanwege de lengte? Als ik mijn WB's teveel naar voor leg dan kan mijn paard er echt nog wel een stuk mee lopen voor ie naar achter is gegleden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:31

Bagheera_206 schreef:
Er is helaas geen maat kleiner. De 115/168 is dacht ik de kleinste maat. De hals past overigens ook net aan dus die sowieso niet kleiner nodig. Dan idd maar zonder hals of mix&matchen met de hals van haar Protector.

Heb je ook gekeken hoe de deken ligt als je paardje in eethouding staat?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:00

gr_roos schreef:
Deken is op een stilstaand paard gepast, dan zou die toch niet meteen naar achter trekken vanwege de lengte? Als ik mijn WB's teveel naar voor leg dan kan mijn paard er echt nog wel een stuk mee lopen voor ie naar achter is gegleden.

Dan zou de deken al te ver naar achteren zijn opgelegd, als ‘ie voor strak zit en achter te lang is…