Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
plutolover schreef:ik wil volgend jaar als het in mei weer zo warm wordt ind gewoon gaan scheren. Ik had toen met de haren mee geschoren omdat ik bang was dat hij zou verbranden.
ik twijfel nu alleen of ik hem nu voor 1x helemaal scheer. En later alleen lichaam en nek.
zijn er hier meerdere paarden die 24/7 buiten lopen en helemaal geschoren zijn?
casperzazoe schreef:In de zomer wordt mijn shet altijd helemaal geschoren maar nu we fanatieker aan het mennen zijn, wil ik hem graag ook een stukje kaal hebben in de winter.
Hij heeft lichte COPD (last van de longen) en vraag me af waar ik beter mee af ben.
Niet scheren: lang bezweet na het werken of gek doen in de wei (wat regelmatig is) dus kans om bezweet kou te pakken wat dus op z'n longen slaat.
Wel scheren: minder lang bezweet blijven maar dus wel met een kale nek / borst overdag buiten waardoor hij dus alsnog kans heeft om kou te pakken..
Ze gaan altijd op de wei, weer of geen weer. Verder een paddock met een warme stal uit de wind.
Dekens wil ik niet te veel mee kloten, hij heeft een 0 grams dekentje en kan evt nog een 100g bij halen maar verder wil ik niet gaan.
Logischer wijze dus de oksels, borst en onderkant nek scheren maar hij zweet ook altijd enorm op z'n buik. Als ik de buik mee pak wordt het wel erg koud voor hem denk ik..?
Iemand tips over het wel / niet scheren en wat voor patroon ?
Farjen schreef:Aangezien mijn paard een soort mok heeft, moest ik zijn benen scheren. Ik heb een Heiniger saphir gekocht, en zijn benen geschoren (ziet er echt niet uit![]()
)
Wel een super apparaat, niet te luid, kwam met 1 accu toe (want scheren was niet gemakkelijk met die korstjes door de mok...). En alles gewoon zonder verdoving, gewoon een kruiwagen met hooi voor zijn neus geparkeerd![]()
Is zo'n apparaat voor zijn hele lichaam aan te raden? Waarom wel of niet?
Ketly schreef:Goedemiddag!
Ik twijfel om zelf eventueel een scheerapparaat aan te schaffen. Deze zou ik gaan gebruiken om maximaal 1/2 keer per jaar mijn eigen paard te scheren die nooit een hele dikke vacht heeft. Welk apparaat zouden jullie eventueel aanraden?Ik wil niet een heel duur apparaat omdat het toch weinig gebruikt gaat worden, maar uiteraard wel eentje waar ik een heel paard mee zou kunnen scheren. Een vereiste is wel dat het apparaat niet als een trekker klinkt, dus niet een té hard geluid maakt
horsiegek schreef:Farjen schreef:Aangezien mijn paard een soort mok heeft, moest ik zijn benen scheren. Ik heb een Heiniger saphir gekocht, en zijn benen geschoren (ziet er echt niet uit![]()
)
Wel een super apparaat, niet te luid, kwam met 1 accu toe (want scheren was niet gemakkelijk met die korstjes door de mok...). En alles gewoon zonder verdoving, gewoon een kruiwagen met hooi voor zijn neus geparkeerd![]()
Is zo'n apparaat voor zijn hele lichaam aan te raden? Waarom wel of niet?
Je kan het hele lichaam er prima mee scheren op 3mm, 1mm vind ik persoonlijk erg kort. Het is natuurlijk wel een kleinere scheerkop dan een grote tondeuse maar als je wat geduld hebt dan bekom je net zo'n mooi resultaat.