[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:29

Hier staan ze weer lekker bloot. Heb nog getwijfeld aan een vliegendeken, maar lijkt mij eigenlijk niet echt meer nodig.

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:05

Met dit mooie weer haal ik s'morgens zijn deken af, en aan het eind van de dag gaat hij weer op.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 06:59

Marietje1990 schreef:
Hier staan ze weer lekker bloot. Heb nog getwijfeld aan een vliegendeken, maar lijkt mij eigenlijk niet echt meer nodig.

Dat heb ik dus ook maar uiteindelijk ook nu lekker dag en nacht bloot.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:02

Vorige week tot woensdag met deken gestaan, maar sindsdien weer dag en nacht bloot. Hopelijk kan dat nog een tijdje, ondanks dat de nachten wel frisser worden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:04

hier ook nog even bloot

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:39

Hoi allemaal,

ik heb al gezocht op de zoekmachine, maar er zijn zoveel vragen en antwoorden dat je door de bomen het bos niet meer zit. :+

Wij zijn op zoek naar een deken voor een Friese merrie van ongeveer 1.65m.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de (gevoerde) outdoordekens van Weatherbeeta, met een losse hals?
En de QHP-winterdekens, heel ander segment volgens mij, wat zijn daar jullie ervaringen mee? :)

Er zijn er zoveel, volgens mij moeten we maar gewoon een keer de knoop doorhakken, maar van te voren wat info inlezen kan nooit kwaad! :D

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:18

Op dit moment overdag kaal, en 's avonds regendeken erop!

Ik heb 4 jaar een Weatherbeeta deken gehad, alleen zonder hals (kon wel een hals aan) . Hij is nu kapot omdat er muizen in hebben gezeten, anders had hij nog wel jaren mee gekund. Vond het fijne dekens

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:23

Ik vond altijd de prijs/kwaliteit verhouding van de QHP dekens prima. Mooie stevige dekens met een zachte voering. Vond de voering wel snel dunner worden, althans dat gevoel had ik. Nadeel vond ik zelf dat ze de sluitingen van de dekens vast naaiden door de nylon voering heen (misschien inmiddels wel niet meer zo), hierdoor begon hij op die plekken te schuren.

Vraagje, niet om iemand tegen het zere been te stoten (doe namelijk zelf net zo hard mee) maar is al het gedoe met die dekens soms niet zo wat te veel?
Ik weet nog toen ik mijn pony kreeg hij maar één deken had, een winterdeken. Nu heb ik voor ieder mogelijk weertype een deken, dat maakt de keuze voor de juiste deken niet altijd even gemakkelijk. Hebben jullie dat ook?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:10

MarrieLeen schreef:
Hoi allemaal,

ik heb al gezocht op de zoekmachine, maar er zijn zoveel vragen en antwoorden dat je door de bomen het bos niet meer zit. :+

Wij zijn op zoek naar een deken voor een Friese merrie van ongeveer 1.65m.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de (gevoerde) outdoordekens van Weatherbeeta, met een losse hals?
En de QHP-winterdekens, heel ander segment volgens mij, wat zijn daar jullie ervaringen mee? :)

Er zijn er zoveel, volgens mij moeten we maar gewoon een keer de knoop doorhakken, maar van te voren wat info inlezen kan nooit kwaad! :D

QHP vind ik geen geweldige dekens, Weatherbeeta zijn wel nette dekens. Als ik jou was zou ik voor Horseware gaan, de Amigo lijn is niet heel duur en prima kwaliteit, daarbij liggen de dekens ook super op mijn paarden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:15

Ik heb voor het eerst een paard die onder een deken staat maar twijfel zo vaak wanneer het op moet en wanneer niet. Ik hou nu maar de regel aan dat als het flink waait en regent de regendeken op gaat en als het in de nacht onder de 10 graden is ook (en als het nog kouder wordt een 200grams). Hoop dat ik via dit topic ook wat wijzer word want dekens wat een ramp...hihi Ik heb dekens van Bucas/Amigo aangeschaft, erg fijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:30

Ik heb de dekens van shire al jaren
Vind ze erg fijn.

Ik hou altijd aan
Rond de 12 graden regendeken
Rond de 8 100gr
Rond de 2 200gr
En in de nacht niet meer boven t vriespunt (je moet er toch nog even niet aan denken) 300gr

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:11

Mijn pony heeft vorig jaar voor het eerst onder een WB gestaan, met losse hals, en ben d'r enorm blij mee, echt hele fijne deken. Vooral het extra zachte stuk bij de schoft en de schouders is top. Let wel op dat ze erg groot vallen. Koop m'n dekens altijd - per ongeluk - te groot en had nu m'n pony helemaal opgemeten en helaas nog steeds te groot, maar deken blijft verder wel heel goed liggen!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:54

Bedankt Mando!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:24

Voor de Horseware deken gebruikers even een vraagje...

Hoe zijn de ervaringen met het gebruik van een liner een maat kleiner dan de buitendeken?

Ik heb vorig jaar voor mijn jonge paard Rambo dekens aangeschaft met alle diktes liners, en hij is nu dus uit zijn dekens gegroeid... :+
Ik heb een 2e hands Rambo een maat groter gekocht om te kijken of dat gaat, en dat is wat ruim maar het kan.
Nu zat ik me alleen af te vragen, zouden mijn liners daar nog wel onder kunnen of zou ik die toch ook echt een maat groter moeten hebben? -O-

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:26

Mijn paard staat zonder deken en die verhaard momenteel zelfs heel erg

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:14

Nouvel schreef:
Voor de Horseware deken gebruikers even een vraagje...

Hoe zijn de ervaringen met het gebruik van een liner een maat kleiner dan de buitendeken?

Ik heb vorig jaar voor mijn jonge paard Rambo dekens aangeschaft met alle diktes liners, en hij is nu dus uit zijn dekens gegroeid... :+
Ik heb een 2e hands Rambo een maat groter gekocht om te kijken of dat gaat, en dat is wat ruim maar het kan.
Nu zat ik me alleen af te vragen, zouden mijn liners daar nog wel onder kunnen of zou ik die toch ook echt een maat groter moeten hebben? -O-

Heb je een foto hoe dat eruit ziet ?
Weet niet of een paard dit storend vind. Ik heb zelf liever wat langer.
Welke maat liner heb en had je ?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:16

Nouvel, benieuwd naar reacties op je vraag!
Hier hetzelfde namelijk! :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:49

:D
Ik zal gewoon de liner in de kleinere maat een keer tevoorschijn halen en gaan passen, kijken hoe dat uitvalt!

naar mijn idee zouden ze er ruim genoeg voor moeten zijn, maar goed, daar twijfelde ik dus aan, ook of ze achter lang genoeg zullen zijn om ze vast te kunnen maken

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:27

Hier past de 165 liner niet netjes onder een 165 deken.
De liner steekt uit
Bedacht ik mij net ineens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:08

Oke, dat is ook bizar eigenlijk!

Ik heb altijd 6.6 liners onder 6.6 Rambo dekens gehad en 6.3 liners onder 6.3 Rambo´s en dat ging allemaal prima.
Ik vond toen mijn jonge paard nog meer puppy was de liners voor hem wel erg wijd aan de voorkant en heb toen ook overwogen om een maat kleiner te proberen, maar hij is er vanzelf ingegroeid... 8-)

Ik zit nu dus met 6.6 liners en een 6.9 buitendeken, ik ga het gewoon eens bekijken en proberen maar!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:58

Volgens mij is een maat groter alleen wat langer op de rug. Dus je komt achter misschien net een stukje tekort. Je zou dan ook nog een extra sluiting aan de clip van de liner kunnen doen, bijvoorbeeld een karabijn haak. Dan heb je die lengte al extra!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:15

simodi schreef:
Volgens mij is een maat groter alleen wat langer op de rug. Dus je komt achter misschien net een stukje tekort. Je zou dan ook nog een extra sluiting aan de clip van de liner kunnen doen, bijvoorbeeld een karabijn haak. Dan heb je die lengte al extra!

Lijkt mij ook een goede oplossing!
Heb mijn amigo regendeken aan de voorkant wat breder gemaakt door er een stukje met twee deken gespen tussen te doen (soort borstverbreder), dat zou ook nog kunnen met de liners.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:25

Marleen_vA schreef:
Mijn paard staat zonder deken en die verhaard momenteel zelfs heel erg

Die van mij staat ook bloot en is ook wat aan het verharen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:31

Allebei nog bloot.
Pony is een haarbal en paard valt nog mee gelukkig :).

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:34

paard onder de vliegen deken, werd helemaal lek geprikt... wel een verschil ..
overdag 20 graden en bloedheet, snachts 9 graden brrrrrrrrrrr... kan helaas geen dekens wisselen :(
vanaf eind vd middag of morgen gaat de bucas sun shower op denk ik.