_Kiki_ schreef:Om niet meteen een nieuw topic aan te maken stel ik mijn vraag eerst hier om te kijken of er mensen met ervaringen zijn.
Ik heb mijn paard de afgelopen 2 winters zonder deken laten staan, 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Het is een 14 jarige merrie en dat is de afgelopen 2 jaar prima gegaan. Ze is nu verhuisd en is erg gevoelig op haar rug na regen. Ze staat in de zomer onder een vliegendeken omdat ze erg veel last van de mugjes heeft en heeft onder een bucaz Buzz-off rain. Ze heeft de vliegendeken niet meer nodig, maar zodra het aardig regent is ze weer zo gevoelig op haar rug.
Ik wil haar het liefst zonder deken hebben maar ze staat nu toch onder een regendeken. Nu weet ik niet zo goed hoe ik het met de dekens moet doen deze winter. Als het regent een regendekentje op, maar wanneer regent het zacht genoeg om de deken af te laten, of altijd op?
En met alleen een regendeken krijgt ze natuurlijk een hele dikke vacht die weer lastig droogt voordat de deken weer op kan.
Je moet inderdaad wel een keuze maken het is OF een deken op OF geen deken. Ook slechts een regendeken is geen optie om die de hele winter op en af te doen. Met een regendeken op blijft de vacht toch wel wat minder dik en ontwikkeld dan zonder deken en inderdaad niet zeiknat onder een regendeken doen. Dus een keuze maken wel of niet een deken.