[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:06

simodi schreef:
Horseware Amigo heeft ook een regenonderdeken voor onder de Sweet itch hoody, vergelijkbaar met die Bucas rainshower, maar dan wel met hals.

Hier de een een katoenen deken op op stal met buitenlucht, de andere een vliegendeken.

Wel raar, pas had ik al 50 gram op ....!

Rain shower? :)) Denk dat je de buzz off rain bedoeld, die kan ook gewoon met hals.

Essxan

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:28

Had gisteren de regendeken afgedaan omdat het best lekker weer was. Ik kwam vanmiddag op stal en hij stond te trillen in de wei, dus maar gauw weer zijn regendeken opgedaan.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:55

geschoren met regendekentje

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:44

hier ook bloot, als de zon doorkomt is het best warm

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:10

Hier blijven ze onder de regendekens staan. Het is hier zo wisselvallig dat ik ze niet zonder durf te zetten...
Paddocks staan ook onder water dus geen zin dat ze er in gaan liggen :')

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:58

_Alarm_wlkp schreef:
Hier blijven ze onder de regendekens staan. Het is hier zo wisselvallig dat ik ze niet zonder durf te zetten...
Paddocks staan ook onder water dus geen zin dat ze er in gaan liggen :')

Daarom staat er bij mijn vandaag een goed wasprogramma op de "to do list" paard ziet er niet uit, maar heeft zo te zien veel plezier gehad :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:13

ik vind in combi met de zon die steeds tevoorschijn komt de temp nu toch nog net even te hoog voor een regendeken...

liep zelf vanmorgen vroeg ook al in mijn t shirt buiten bij stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:22

Ik heb gisteravond de deken weer op gedaan. Het koelt weer flink af hier.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:29

Hier word nog heel veel regen verwacht dus de dekens blijven op :)
Qua temperatuur valt het hier ook wel goed mee en ze hebben nergers last van warmte onder de dekens.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:21

Bloot

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:32

regendeken zowel stal als in wei

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:19

De regendeken bij mij is weer af.
Vandaag heeft hij wel 2 buien over zich heen gehad maar stond er nog goed bij.
En de zon scheen ook best.

Als ik de berichten zo hoor kunnen de vliegendekens weer uit de kast gepakt worden :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:22

Mijn paardske heeft nog steeds der regendeken op. Als t heel warm weer is gaat ie overdag af maar anders lekker op! 24/7 zonder schuil en nu zo raar weer!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:25

met deze temperaturen is een regenbui toch niet erg? Ze drogen zo weer op! Het zijn maar buien, als het nu de hele dag aan 1 stuk door regende..... Die van mij staat bloot dus

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:38

Hier regent het al heel de dag met ff opklaringen tussendoor maar niet om te zeggen ja ik zet ze zonder dekens.

Als het volgend week hier idd zo goed weer word al voorspeld dan staan ze overdag zonder dekens en de nacht terug de regendekens op.

Het blijft gewoon zo moeilijk weer he :(

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:47

Ik heb mijn paard met een regendeken staan maar dat is meer omdat ze niet fit is nu op de prednison en ventipulmin staat. Als het droog is dan gaat de vliegendeken op. De pony's hebben ook een vliegendekentje op.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:49

De mijne staat nog zonder, heb wel even in twijfel gestaan moet ik eerlijk zeggen..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:34

hier ook een paar flinke buien op het blote lijf maar verder ook weer zon en niet echt koud, vanaf morgen beter, dus hij blijft nog even af

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:51

Hier ook nog/weer bloot. Ga morgen scheren denk ik en dan de Bucas rain voor de nacht en sunshower overdag. Denk ik :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:57

nu al zoveel haar dat scheren nodig is? :wow:
dat is een vroege! :D

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:06

Met goed weer overdag RSIH en anders regendeken, 's nachts 1 met ongevoerde regendeken en andere met 100 grams deken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:09

Nouvel schreef:
nu al zoveel haar dat scheren nodig is? :wow:
dat is een vroege! :D

Nee dit is laat :') Dag of 2 geleden dacht ik nog dat ik het nog wel een week uit zou kunnen stellen, maar het haar lijkt met het uur te vermeerderen := Normaal scheer ik rond de 20e augustus al.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:10

jee da's wel irritant vroeg ze... :=
die van mij beginnen nu pas met ruien...
gelukkig! :D

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:49

Lorinea schreef:
Kunnen jullie mij advies geven? Paard heeft de afgelopen jaren steeds zonder deken gelopen en tot oktober op de wei gestaan, daarna komt zij op pension tot de lente. Na die paar maand wei ontwikkelt ze echter al een leuk vachtje en dat begin je nu al te zien.. Nu zijn we voor de maanden september/oktober aan het overwegen om ze onder de dekens te zetten... Kan dat, wanneer zij 24/24 buiten staat (bij slecht weer of enkele uren voor het rijden staat ze wel op stal thuis)?
Ik ben een beetje bang dat haar maatje de deken zal slopen, dat het gaat afzakken, dat ze gaat blijven haken aan dingen...? Ervaringen?

Hoeveel gram zouden jullie in dit geval aanraden? Tips voor merken? Ik lees hier ook iets over onderdekens? Help :D

Als je aan een deken wilt beginnen dan beginnen met een regendeken. Zelf goede ervaringen met de Horsewaredekens vooral de ligging hiervan is zeer goed en geen bilkoorden maar een enkele bilkoord dat vindt ik ook fijn. De Horseware Amigo Bravo is een mooie prijsklasse deken maar als je zeker weet dat het paard wat erbij staat een echte sloper is dan raad ik je de Horseware Rambo dekens aan, duur maar bijna onverwoestbaar!
Voor niet geschoren paarden zou ik de winter maximaal de medium dekens van 200-250 gram aanhouden.
Of dus een Horseware regendeken waar je een onderdeken van 100-200 gram onder doet, hiervoor zitten aan de Horsewaredekens bevestigingspunten.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:53

_Kiki_ schreef:
Om niet meteen een nieuw topic aan te maken stel ik mijn vraag eerst hier om te kijken of er mensen met ervaringen zijn.

Ik heb mijn paard de afgelopen 2 winters zonder deken laten staan, 24/7 buiten met schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Het is een 14 jarige merrie en dat is de afgelopen 2 jaar prima gegaan. Ze is nu verhuisd en is erg gevoelig op haar rug na regen. Ze staat in de zomer onder een vliegendeken omdat ze erg veel last van de mugjes heeft en heeft onder een bucaz Buzz-off rain. Ze heeft de vliegendeken niet meer nodig, maar zodra het aardig regent is ze weer zo gevoelig op haar rug.
Ik wil haar het liefst zonder deken hebben maar ze staat nu toch onder een regendeken. Nu weet ik niet zo goed hoe ik het met de dekens moet doen deze winter. Als het regent een regendekentje op, maar wanneer regent het zacht genoeg om de deken af te laten, of altijd op?
En met alleen een regendeken krijgt ze natuurlijk een hele dikke vacht die weer lastig droogt voordat de deken weer op kan.

Je moet inderdaad wel een keuze maken het is OF een deken op OF geen deken. Ook slechts een regendeken is geen optie om die de hele winter op en af te doen. Met een regendeken op blijft de vacht toch wel wat minder dik en ontwikkeld dan zonder deken en inderdaad niet zeiknat onder een regendeken doen. Dus een keuze maken wel of niet een deken.