Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Muze schreef:Ik heb vandaag m’n Rhino dekens gepast op mijn nieuwe paard: veel te wijd van voren.
Na 14 jaar barok gebouwde dieren te hebben gehad waar alles dus wijd moest zijn, heb ik nu een “ rijpaard type”: relatief smalle borst ( wel pas 3 dus zal nog wat uitzwaren).
Zijn amigos smaller? Of daarvan een specifieke lijn of specifieke sluiting?
Op zich vind ik horseware wel fijn. Maar wat anders kan ook.
Bucas stalgenote paste ook maar hun winterdeken hebben altijd dat fleece spul…
Iemand??
Bucas smartex eventueel, maar dacht ook aan een amigo hero?
Of andere tips mag ook!
Piekosjj schreef:Vandaag mijn tweedehands Bug Buster aangekomen in maatje 130Ik heb dus van HW regendeken een 140 die goed past, en de Protector 140 die echt heel veels te groot is. Hij trok zo aan de schoft naar achter, en ondanks dat ze 'm pas een week op heeft, al veel schuurplekken/lelijke vacht aan de zijkant van haar buik door de wrijving. De stof is echt te hard voor haar. De stof van de bug buster is echt heel zacht, dat was de voornaamste reden dat ik een andere deken wou. Voor het mooie wellicht net wat te strak op de schoft, maar hij is zo zacht dat ik niet het idee heb dat ze daar last van heeft. Ze heeft ook wel een hele hoge schoft
Protector 140. Die is echt wel 20 cm te lang
[ Afbeelding ]
Mio 140 regendeken die echt heel netjes zit. Die heb ik meer voor extra, natte zomerdagen dus niet haar standaard winterdeken. Voor de hele winter lang heeft ze echt een halve hals nodig
[ Afbeelding ]
En de bug buster 130. Haar billen steken wat uit, maar dat is de overzien. Hij blijft in ieder geval heel mooi voor haar schoft liggen!
[ Afbeelding ]
lies schreef:Ik zou een deken met fleece binnenkant nemen, de Bucas Power turnout light heeft een redelijk brede range qua temperatuur. Die lijkt mij uitermate geschikt voor wat jij wilt.
lies schreef:Haha, ook wanhopig en heb net de WB comiftec greentec besteld
https://www.agradi.nl/weatherbeeta-vlie ... y-blue.htm
Nog geen ervaring, maar ben heel benieuwd. Heb een heel ander model paard als jij, maar de mijne past ook niets lekker. Ben ook wel kritisch misschien hoor.
Steentje schreef:Heeft iemand ervaring met de Horseware Dry Liner?
X2305 schreef:Steentje schreef:Heeft iemand ervaring met de Horseware Dry Liner?
Ja en je kan hem inderdaad gewoon opleggen op een nat paard maar die van mij kreeg er schuurplekken van. Trok naar achter. Hij kreeg er een kale borst en schouders van. Heb nu de gewone liners er weer onder in de winter.
Mijn paard is wel wat gevoelig op de huid.
lies schreef:Die ik heb besteld heeft ook die kussens, is dat niets dan? Daar zit toch geen regendeel op (toch???!)
Die hexagon (?) schijnt ook heel warm te zijn overigens. Daarom heb ik die niet besteld.
Btw; Voor echt warme dagen heb ik een tent van Horseware (de Mio) die ook goed zit, wrs door zijn eenvoud. Het heeft alleen geen buikflap, dus het is geen ideale deken voor mij.
maartje0987 schreef:Wie kan mij helpen want ik weet het niet meer. Ik zoek voor mij brede kwpner een goede vliegendeken. Liefst een luchtige stof en zonder een irritante klittenband sluiting aan de voorkant die altijd los gaan en geen Rambo protector of première equine.
Pallatin schreef:lies schreef:Die ik heb besteld heeft ook die kussens, is dat niets dan? Daar zit toch geen regendeel op (toch???!)
Die hexagon (?) schijnt ook heel warm te zijn overigens. Daarom heb ik die niet besteld.
Btw; Voor echt warme dagen heb ik een tent van Horseware (de Mio) die ook goed zit, wrs door zijn eenvoud. Het heeft alleen geen buikflap, dus het is geen ideale deken voor mij.
Die jij besteld hebt is gewoon helemaal van mesh hoor en zonder waterdicht gedeelte. Maar die heeft wel die naad voor/bij de schoft en dat schuurt bij mijn paard. Ik zag ook deze nog; die heeft niet zo’n naad maar dan weer geen schoftkussen
https://www.weatherbeeta.co.uk/weatherb ... 000-83c717
Pallatin schreef:[knip]
Wat ligt nou goed op een paard met hoge schoft en heeft een royale buikflap.
Roodvos schreef:Pallatin schreef:[knip]
Wat ligt nou goed op een paard met hoge schoft en heeft een royale buikflap.
Vanwege de schuurplekken op de schoft wil ik alleen nog maar dekens met een losse/afneembare hals.
Ik heb deze:
https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... Life-Cycle
Valt redelijk groot. Had hem gekocht voor een ander paard, maar de 145 is meer dan lang genoeg voor een vrij recht geribde hoogbenige KWPN-er van ca. 167 cm met een hoge schoft.