[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:46

Dankjewel! Heb de grootste ponymaat besteld en hopen dat het past :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 15:56

Wéér een mislukt expiriment.. Ben zo langzaamaan wanhopig geworden. Niets past.

Heeft iemand belang bij een Bucas buzz off big neck 6.6? Voor een zacht prijsje, want hij is wat vies geworden. 2 uurtjes gedragen (en toen bleek ie toch niet te passen..).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 15:57

maartje0987 schreef:
Jaren geleden heb ik, na het passen van 10tallen vliegendeken, een deken gevonden waar mijn quater geen schuurplekken van krijgt op z'n borst dat was de Busse barok. Nu is die deken aan vervanging toe en helaas niet meer verkrijgbaar. Wie heeft de gouden tip voor mij? Gaat dus om een quater met een lage halsaanzet en brede borst.

Ik heb sinds dit weekend een Bucas Zebra op mijn Quarter ruin liggen en die zit goed bij hem. Trekt niet op zijn borst. Is een 195 maat
Deze Quarter is geen grote maar wel een brede.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:41

Ik heb die bucas zebra ook. Paste ook goed, is alleen enorm gekrompen in de lengte (zonder te wassen, dus door zweet denk ik dan?) en ik vind de buikflap waardeloos. Heb jij die buikflap er wel om?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:52

Ik niet, hoewel je ook losse grotere kan kopen. :') Dat is enige nadeel aan die delen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:54

Ik ben bang dat die deken te hoog sluit voor die van mij en 6,6 toch net te groot is in de big variant.
Terwijl ik dat in gewone dekens wel heb

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 19:08

lies schreef:
Ik heb die bucas zebra ook. Paste ook goed, is alleen enorm gekrompen in de lengte (zonder te wassen, dus door zweet denk ik dan?) en ik vind de buikflap waardeloos. Heb jij die buikflap er wel om?

Ja die buikflap zit wel o.k bij hem gelukkig

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:18

Nou. Einde zoektocht.

Ik had uiteindelijk dus die amigo paar post terug maar inderdaad ze vond hem niet fijn.

Toen de lemieux besteld maar die was het qua pasvorm ook niet.

Uiteindelijk gisteren ontdekt dat ze toch continue lek geprikt wordt en er veel knutten zijn waarbij veel jeuk met name rond haar buik.
Vandaag de rambo sweet itch gehaald en past als gegoten! *\o/*
Ruimte bij de schouders. Trekt niet naar achter. Bij eten geen overmatig druk op de schoft en qua lengte precies op de staartwortel.

Dus als iemand nog een amigo bug buster wil. Pb me.

Afbeelding

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:29

Wat fijn! Staat d'r goed :D

Zit ook te dubben om die te bestellen. Heb 'm ooit gehad in 'normale' variant, maar die trok strak op de borst, dus ook snel weer verkocht.
Misschien moet ik deze ook in big neck proberen, maar dan in een maatje kleiner.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:57

Hier ook weer een passessie gehad, Presteq bigneck maat 195, 185 was veel te klein.
Lijkt aardig goed te liggen, echter twijfel ik over de schuine voorsluiting, dat die niet scheef gaat trekken. En of de stof sterk genoeg is, voor de groep waar ze in staat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 19:45

Vliegendekens... wat een ramp!

Vorig jaar de zebra buzz off, de naad rondom de hals werd te wijd en ging op dr hoge schoft trekken.
Nu de freedom op, maat 5,9 (175cm), in deze maat heeft ze d'r winterdeken ook.
Deken is iets te lang en trekt wel wat op dr schouders (doen alle dekens zonder schouderplooien), dus wilde graag een 2e om te kunnen wisselen.
Paard opgemeten, zou op 5,6 (165cm) komen, dus de buzz off met afneembare hals besteld.
Lengte perfect *\o/* , maar veel te strak om d'r hals |o
Helaas heeft bucas zover ik kon zien, geen big neck met afneembare hals, want ik denk dat dat goed zou passen.
Ik dacht dat ze smal was, blijkbaar toch breder dan hoe ik d'r zie _O-

Wat.een.ellende die vliegendekens _-:(
Ik vind de schouderplooien in de bucas Irish dekens fantastisch, mijn paard heeft behoorlijk puntige schouders en dat is de eerste deken waar ze geen schuurplekken van krijgt, maar blijkbaar zijn de vliegendekens toch net anders van model, zucht...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:21

IwanLuver schreef:
Hier ook weer een passessie gehad, Presteq bigneck maat 195, 185 was veel te klein.
Lijkt aardig goed te liggen, echter twijfel ik over de schuine voorsluiting, dat die niet scheef gaat trekken. En of de stof sterk genoeg is, voor de groep waar ze in staat
[ [url=m/Wn90BL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XDnoe1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u8RpVX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KigvvI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sS8EQh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LT5wqm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JtMoKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NBYrXU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou iemand mee kunnen kijken :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:50

different1 schreef:
Vliegendekens... wat een ramp!

Vorig jaar de zebra buzz off, de naad rondom de hals werd te wijd en ging op dr hoge schoft trekken.
Nu de freedom op, maat 5,9 (175cm), in deze maat heeft ze d'r winterdeken ook.
Deken is iets te lang en trekt wel wat op dr schouders (doen alle dekens zonder schouderplooien), dus wilde graag een 2e om te kunnen wisselen.
Paard opgemeten, zou op 5,6 (165cm) komen, dus de buzz off met afneembare hals besteld.
Lengte perfect *\o/* , maar veel te strak om d'r hals |o
Helaas heeft bucas zover ik kon zien, geen big neck met afneembare hals, want ik denk dat dat goed zou passen.
Ik dacht dat ze smal was, blijkbaar toch breder dan hoe ik d'r zie _O-

Wat.een.ellende die vliegendekens _-:(
Ik vind de schouderplooien in de bucas Irish dekens fantastisch, mijn paard heeft behoorlijk puntige schouders en dat is de eerste deken waar ze geen schuurplekken van krijgt, maar blijkbaar zijn de vliegendekens toch net anders van model, zucht...

Ik had dit ook met de buzz off, maar de buzz off X lag wel goed! Totaal andere pasvorm. Zou je nog kunnen testen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:05

lies schreef:

Heeft iemand belang bij een Bucas buzz off big neck 6.6? Voor een zacht prijsje, want hij is wat vies geworden. 2 uurtjes gedragen (en toen bleek ie toch niet te passen..).

Lies had je een foto van je experiment? Ik twijfel of ik misschien niet de bucas wil proberen maar twijfel over de buikflap (aangezien de Rambo protector qua buikflap niet meer past opeens)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:08

IwanLuver schreef:
IwanLuver schreef:

Zou iemand mee kunnen kijken :)

Mooie deken maar zit ie niet te laag op de schouder? Ik zou bang zijn dat ie dan strak gaat trekken op de schoft

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:57

Ik weet niet of het hier mag maar ik heb 3 dekens te koop:

- rambo protector 2 x maat 6.6
- horsegear eczeemdeken maat 195

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:11

Ik met veel hoop een Bucas buzz off Zebra gekocht, om de huidige Mio te vervangen.

Mijn oude merrie is gewoon echt geen Bucas paard.. dus mocht iemand interesse hebben in de deken. Maat 208. Ik heb hem op MP van iemand overgenomen, het is wel een gebruikte deken.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 16:23

IwanLuver schreef:

Ik vind het over het algemeen een vreemde vorm deken. Ik heb ook hele slechte ervaringen met zo’n stuk elastiek op de schoft, dus ik weet niet wat dat op de borst gaat doen. Hij lijkt inderdaad daar ook vrij laag te zitten? Heeft de hals wel genoeg lengte als die z’n hoofd naar beneden doet?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:12

Ik heb de presteq hier ook liggen. Vind het een hele mooie deken. Maar bij ons trekt deze wel iets scheef door de zware sluiting aan de zijkant. Trekt overigens niet niet bij elastiek. Dat geeft mooi extra ruimte.

Afbeelding

Onze deken zoektocht is ook nog niet voorbij. Had nu na de protector, bucas vliegendeken, premier equine, masters etc nu een lemieux kudos besteld. Leek in eerste instantie heel mooi te zitten maar geeft nu toch schuurplekken op haar heupen :( we kunnen weer doorzoeken :(

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:41

car0linee schreef:
Ik heb de presteq hier ook liggen. Vind het een hele mooie deken. Maar bij ons trekt deze wel iets scheef door de zware sluiting aan de zijkant. Trekt overigens niet niet bij elastiek. Dat geeft mooi extra ruimte.

[ [url=m/M3IjuV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze deken zoektocht is ook nog niet voorbij. Had nu na de protector, bucas vliegendeken, premier equine, masters etc nu een lemieux kudos besteld. Leek in eerste instantie heel mooi te zitten maar geeft nu toch schuurplekken op haar heupen :( we kunnen weer doorzoeken :(

Bedankt voor je reactie! En de anderen ook natuurlijk.
Is de deken wel sterk? Of komen er snel gaatjes in?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:34

Pallatin schreef:
lies schreef:

Lies had je een foto van je experiment? Ik twijfel of ik misschien niet de bucas wil proberen maar twijfel over de buikflap (aangezien de Rambo protector qua buikflap niet meer past opeens)

Heb wel iets, weet niet of je er iets aan hebt.
De buikflap paste echt prima! Alleen de deken schoof opzij en naar achter.

Afbeelding

Afbeelding

Maar na 2 uurtjes zat ie zo. Strakgetrokken in de oksel en rond haar buik. Geen idee wat er precies mis ging, maar ik heb 'm terug kunnen brengen naar de winkel gelukkig. Heel coulant dat ze hem (wel gewassen) terug namen overigens.

Afbeelding

Ik heb nu de Dominick vliegendeken besteld, is net binnen. Morgen even passen. Ben benieuwd.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:22

Oh gelukkig heb je m terug kunnen brengen. Ik weet niet of t iets voor die van mij zou zijn; die heeft een lage halsaanzet, hoge schoft en een dikke pens :+ Grote kans dat ie strak trekt op de schoft

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:10

Muze schreef:
Ik heb vandaag m’n Rhino dekens gepast op mijn nieuwe paard: veel te wijd van voren.
Na 14 jaar barok gebouwde dieren te hebben gehad waar alles dus wijd moest zijn, heb ik nu een “ rijpaard type”: relatief smalle borst ( wel pas 3 dus zal nog wat uitzwaren).
Zijn amigos smaller? Of daarvan een specifieke lijn of specifieke sluiting?
Op zich vind ik horseware wel fijn. Maar wat anders kan ook.
Bucas stalgenote paste ook maar hun winterdeken hebben altijd dat fleece spul…

Iemand??
Bucas smartex eventueel, maar dacht ook aan een amigo hero?
Of andere tips mag ook!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:16

IwanLuver schreef:
car0linee schreef:

[ [url=m/M3IjuV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor je reactie! En de anderen ook natuurlijk.
Is de deken wel sterk? Of komen er snel gaatjes in?

Hij is niet zo sterk als een protector of kudos van lemieux. Andere soort stof. Maar ik heb tot nu toe geen beschadigingen terwijl ze hem wel in de groep op gehad heeft :)

maartje0987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 12:35

gr_roos schreef:
Volgens mij is de WB ultra serie voor paarden met iets bredere borst en lagere halsaanzet. Dat antwoord kreeg ik van ze toen ik vroeg of die deken geschikt was voor een Arabier. Je kan ze altijd een berichtje sturen, op werkdagen heb je nog dezelfde dag antwoord.

Wat bedoel je met WB? Weatherbeeta? Ik kan geen ultra vliegendeken vinden.