Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:40

Hier staat hij nog steeds met 700 grams en extra fleece eronder voor de nacht. Paard staat 24/7 op stal. Zodra het niet meer onder 0 wordt, weer langzaam afbouwen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:44

In maart hoop ik die rot deken er toch echt vanaf te trekken, dat is nog steeds ieder jaar gelukt.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:47

Hoop het voor je!
Hier krijgt hij nu toch echt schuurplekken op zijn schouders van de dekens. Dus het mag gauw warmer worden!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:54

liedjuh2 schreef:
Hoop het voor je!
Hier krijgt hij nu toch echt schuurplekken op zijn schouders van de dekens. Dus het mag gauw warmer worden!

Ik heb ook nooit zoveel gr op als de meeste hier.
Ze loopt heel lang met een regendeken en deze ging tot eind november op mooie dagen ook gewoon af. (dit jaar heb ik in november de deken ook nog af kunnen laten)
Vanaf eind november kwam de regendeken permanent op en december de 200gr.
Dit blijft zo de hele winter, geen gewissel.
Toen het vorige week zo extreem was heb ik gekozen voor een extra deken van 100gr eronder and thats it.
Meer komt er niet op :D
Die 100gr is er nu weer onderuit en zo gauw het dadelijk richting de 12 graden komt gaat de regendeken weer op en zo gauw het kan gaat ook die af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:18

Hier geschoren met 300 + 100, blijft er zo op zo lang het onder de 5 graden is, en daarna gaat gauw de onderdeken er onderuit!
Schuurplekken gelukkig nog nauwelijks, maar ze heeft wel een hekel aan al die dekens...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:25

Met twee dekens merk je toch idd dat ze wat gaan trekken.
De deken die mijn paardje nu op heeft is lekker licht en geeft veel bewegingsruimte.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:39

Ik heb met mijn Dominick nooit problemen, die is glad van binnen en heel licht ook inderdaad...
Maar de dunne Dominick staldeken die ik er onder heb is van wat stugger materiaal en katoen gevoerd, en die gaat op sommige plekjes ietsje schuren zie ik nu, maar het is gelukkig nog heel weinig, en op de schouders helemaal niks...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:55

Tja mijne stap ik 2x per dag aan de hand en hij beweegt nogal veel op stal, dus niet heel gek. Had een BH eronder maar daar kreeg hij uitslag van. Dus er weer onderuit. En schuurplekken is een groot woord. Daar voelen zijn haren wat stugger aan. Maar nu moet ik zeggen dat mijn paard sowieso dun in het haar zit en moet blijven vanwege school. Niet de tijd om hem uitgebreid droog te stappen. Dus als dat betekend schuurplekken, so be it.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:02

Ik werk veel aan de lange teugel en daar heb ik nu zo'n stapmolen-longeerdeken voor waarbij de schouders vrij liggen, echt ideaal! :j

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:07

Hm, ik heb een staldekentje onder de onderdeken+buitendeken, die gaat er vanaf zondag wel weer af. Lijkt me genoeg als het niet meer zo hard vriest.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:27

Mijn paard heeft behoorlijk wat dekens op maar geen schuurplekken.

gewoon dekens met goede pasvorm en gladde voering en dan heb je ook geen paardenbeha of wat dan ook nodig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 07:07

Die BH's vind ik waardeloze dingen, daar krijgen ze alleen maar meer drukkingen en plekken van...
Een goede deken ligt altijd netjes...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:37

Ik heb ook een oude staldeken als onderdeken, liggen doet ie perfect maar voor aan de schouders zit hij iets nauw.
Je ziet hem amper liggen onder de bovenste deken, zou ervoor gemaakt kunnen zijn.
Deze is ook katoen gevoerd en van die 1,5 week heeft ze geen schuurplekken, beetje ruwere haren.
En voor de korte tijd dat ik in het jaar die deken gebruik ga ik geen nieuwe aanschaffen.
Nu weer lekker maar 1 deken op.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:57

Nouvel schreef:
Die BH's vind ik waardeloze dingen, daar krijgen ze alleen maar meer drukkingen en plekken van...

Yup... mijn paard kreeg er een plek van op de schoft, is altijd een lelijke witte plek gebleven :(

Mijn paarden staan met een Chilton deken op, dus met gladde voering. Eigenlijk dit jaar geen schuurplekken op de schouders gezien (ik smeer er altijd Cowboy Magic op).

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:15

ja ik vind die bh`s ook niks wel baal ik een beetje de mijne heeft horseware amigo dekens en die hebben geen bontje bij de schoft. verder wel fijne glade dekens.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:18

Wobbe heeft ook 2 schuurplekken op zijn boeg/schouder.
komt waarschijnlijk ook door 2 dekens over elkaar.
maar goed, anders staat het mannetje te bibberen.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:24

De mijne staat heel de winter met de bucas power turnhout extra op. Heerlijke deken!
Zowel op -16° als op 10° heeft die het gewoon lekker onder de deken. Geen gewissel en gesleur meer :)
Ook geen schuurplekken hier trouwens en hij is geschoren.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:32

Ik heb Weather Beeta en Horseware dekens, nooit last met schuurplekken.

Ze geven voor zaterdagnacht nog -11 op, dus die van mij blijven tot die tijd nog even lekker warm onder 2 dekens staan. Daarna kunnen de onderdekens er wel weer onder weg denk ik, hoewel ze voor volgende week wel weer neerslag voorspellen...droge kou is altijd minder erg voor mijn gevoel.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:12

Mn pony is veel te blij als ze even af mogen omdat ze los mag sjeezen in de bak of we gaan rijden, eenmaal op kijkt ze me aan of ze me kan vermoorden.. Van haar mag t wel zomer worden :).

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:19

IvysToeter schreef:
Wobbe heeft ook 2 schuurplekken op zijn boeg/schouder.
komt waarschijnlijk ook door 2 dekens over elkaar.
maar goed, anders staat het mannetje te bibberen.

Ik heb gister de tip van de eeuw gehoord en ik moet zeggen dat ik vandaag geen gebroken haren vind op de boeg van mijn ponys!
Inspuiten met flink wat anti-klit en lekker goed doorpoetsen met een zachte borstel.
Ben heeeeeel blij met de niet-gebroken-haren-vondst van vandaag, haha.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:01

Gelukkig geen last van niet goed liggende dekens en knellingen. Mevrouw is behoorlijk 'blijf van mijn lijf' maar heeft geen problemen met de dekens. ALleen de bilkoorten, dus die laat ik er zo veel mogelijk af, behalve als het flink waait (en dan haal ik ze af als ze weer op stal gaat).

Volgens mij moet het niet veel warmer worden om de 50+200 op te laten liggen. Vannacht gaat het echter nog flink vriezen als het goed is, dus ik wissel nog niet, maar denk dat de 200 snel verwisseld wordt door de 100. Sneller dan ik dacht.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:10

Zolang het zo koud blijft, blijft mijn ongeschoren, bibberende arab onder 500 en mijn dikke pony onder 300 :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:46

Hier een Bucas all in one met Horseware liner er onder, ook geen schuurplekken, zelfs nog geen haartje verkeerd. met Weatherbeeta zelfde ervaring, schuurt niet.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:55

de mijne heeft een onder deken van het drunensruiterhuis, daarover een imperialriding deken, en daarna weer een andere helft van het drunensruiterhuis deken. die drh dekens lijken op horseware dekens en zo.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 05:40

Hier nu -8 en overdag -5.... Dat blijft zo tm zaterdag. Maandag is het overdag +5 en regen! Belachelijk NL....hoe krijgen we de dieren ziek. Hier gaat zaterdag avond de onderdeken af. Bij 7 graden overdag de 220 grams weer op ipv 300. En dat is dus vanaf komende week al zo te zien....