[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spruitje12

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:29

Ik vroeg me af wie er hier een regendeken met hals heeft en wie niet. Ik heb net een nieuwe regen deken zonder sluitingen voor de hals. Maar nu vroeg ik me af of ze van de winter zonder hals kan? Ik weet nog niet of ik haar ga scheren, en als ik het doe word het een jachtpatroon.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:53

Ghostattack schreef:
byjou1983 schreef:
Mijn paarden hebben de regendeken op.
Mijn oudje heeft een zomerdeken op en regendeken.Geen overbodige luxe vandaag.

Weet iemand van jullie of je een regendeken ook zelf kunt wassen met iets wat de deken dan ook weer waterdicht maakt?

Ik heb mijn regendeken gewassen in zo'n grote wasmachine en ga straks bij de Paardendrogist van die spray halen om hem weer waterdicht te maken :)

Hier vanaf vandaag ook de regendeken op, 0 grams nog maar.

Dan ga ik dat ook proberen, en dan spray je dat spul er later gewoon op als de deken gewassen is?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:01

Hier alles zonder hals.
ik ga de hals ook niet scheren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:01

byjou1983 schreef:
Dan ga ik dat ook proberen, en dan spray je dat spul er later gewoon op als de deken gewassen is?

https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 220?v=True
Ja, je moet hem wel goed laten drogen in de buitenlucht (niet in de zon). Ik weet nog niet of het werkt, is voor mij ook de eerste keer! Maar ik heb er goede dingen over gehoord :j

1 zo'n bus is trouwens niet genoeg voor meerdere dekens, ik weet niet hoeveel jij er moet doen? Je kan ook goedkoper spul krijgen.
http://www.waterdichtmaken.nl/c-1064704 ... ynthproof/
Alleen ik vertrouw de paardendrogist, dus dat durf ik wel aan. Die andere site weet ik nog niet zo :+

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:19

Ik heb op die site ook weleens wat besteld om een deken waterdicht te maken. Was prima! :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:28

Ik doe meestal 2 dekens met 1 spuitbus van Bucas, ik vind het wel goed werken. Ander spul durf ik ook niet goed aan :')

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:50

MoniekV schreef:
Ik was ze altijd meg Rambo of Bucas wasmiddel en dan blijven ze waterdicht, eventueel naderhand nog insprayen met impregneer spray (Bucas).

Krijg jij de regendekens bij jou in de wastrommel dan?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:55

Vraag ik heb de volgende dekens in bezit:

- Rambo original regendeken met losse hals
- Rambo WUG regendeken
- Rambo WUG medium 200 grams
Daarnaast heb ik een 100 en 200 grams liner die ik in de Rambo original kan gebruiken.

Nu twijfel ik tussen de Rambo Supreme 200 gram met gevoerde hals en de Rambo Duo (100 grams buitendeken met 300 grams liner) om als aanvulling te gebruiken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:23

Patt schreef:
MoniekV schreef:
Ik was ze altijd meg Rambo of Bucas wasmiddel en dan blijven ze waterdicht, eventueel naderhand nog insprayen met impregneer spray (Bucas).

Krijg jij de regendekens bij jou in de wastrommel dan?

Ja

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:24

Patt schreef:

- Rambo WUG regendeken
Daarnaast heb ik een 100 en 200 grams liner die ik in de Rambo original kan gebruiken.

Nu twijfel ik tussen de Rambo Supreme 200 gram met gevoerde hals en de Rambo Duo (100 grams buitendeken met 300 grams liner) om als aanvulling te gebruiken.

Ik zou voor de Rambo supreme medium gaan, ik heb zelf de vari layer versie en vind het echt een super fijne deken.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:29

Hier een ongescheerde 17 jarige pony die net over een virusje heen gekomen is, dus deze winter heeft ze een warmere deken nodig. Ze staat 24/7 buiten en ze gebruikt nooit een schuilstal. Hoeveel grams winterdeken denken jullie? En wat als het een warme winter is, is het slim om twee dekens te hebben ipv 1 hele warme? Wanneer leggen jullie meestal de winterdeken op?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:30

Patt schreef:

- Rambo WUG regendeken

Ik zou dan misschien alleen nog een dikkere liner kopen, outdoordekens heb je genoeg?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:48

Ghostattack schreef:
byjou1983 schreef:

https://www.paardendrogist.nl/product/1 ... 220?v=True
Ja, je moet hem wel goed laten drogen in de buitenlucht (niet in de zon). Ik weet nog niet of het werkt, is voor mij ook de eerste keer! Maar ik heb er goede dingen over gehoord :j

1 zo'n bus is trouwens niet genoeg voor meerdere dekens, ik weet niet hoeveel jij er moet doen? Je kan ook goedkoper spul krijgen.
http://www.waterdichtmaken.nl/c-1064704 ... ynthproof/
Alleen ik vertrouw de paardendrogist, dus dat durf ik wel aan. Die andere site weet ik nog niet zo :+

Het gaat er nu eigenlijk om 1. Kan dat eventueel ook bestellen bij de paardendrogist.
Ik woon niet in de buurt :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:53

Silver_Fox schreef:
Hier een ongescheerde 17 jarige pony die net over een virusje heen gekomen is, dus deze winter heeft ze een warmere deken nodig. Ze staat 24/7 buiten en ze gebruikt nooit een schuilstal. Hoeveel grams winterdeken denken jullie? En wat als het een warme winter is, is het slim om twee dekens te hebben ipv 1 hele warme? Wanneer leggen jullie meestal de winterdeken op?

Gebruik je normaal geen dekens? Ik zou inderdaad wel 2 dekens gebruiken, dat kan ook een waterdichte met een onderdeken zijn, dat is wat voordeliger. Bij Dominick kun je dekens huren, misschien is dat wel wat voor je is als het maar eenmalig is. Ik zou in jouw geval een deken op gaan doen als je denkt dat ze het koud gaat krijgen.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:03

Hier paard onder amigo regendeken.
Even een vraagje kunnen horseware onderdekens onder alle amigoregendekens?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:42

@Nies_ Op natte dagen kreeg ze een gevoerde waterdichte deken op. Nu wil ik de hele winter een deken gaan gebruiken. Een staldeken onder de bucas deken die ik nu heb zou dus prima moeten gaan? Het lijkt me wel te veel temperatuur verschil om bijv. opeens 400g onderdeken weg te halen op een warmere dag, ik denk dat de deken die ik nu heb 100g is.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:43

HiFive5 schreef:
Met mijn huidige paarden ga ik mijn eerste 'dekenjaar' in. Ze worden voor de eerste maal geschoren. Heb verschillende merken aangekocht. Daar merk ik toch dat QHP erg slecht valt voor mijn quarter ( moest iemand geïnteresseerd zijn ? :) ) maar fouganza van decathlon is dan wel weer goed. Harry horse, pagony en kieffer liggen ook nog in de kast. Ik ben benieuwd de welke er deze winter gaat overleven :Y)

Ik hoop allemaal. :')
Hier lopen ze met Nika op. Heel tevreden van, maar dat ben ik ook van Première, Bucas, Kerckhaert,..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:47

Silver_Fox schreef:
@Nies_ Op natte dagen kreeg ze een gevoerde waterdichte deken op. Nu wil ik de hele winter een deken gaan gebruiken. Een staldeken onder de bucas deken die ik nu heb zou dus prima moeten gaan? Het lijkt me wel te veel temperatuur verschil om bijv. opeens 400g onderdeken weg te halen op een warmere dag, ik denk dat de deken die ik nu heb 100g is.

Je kan opbouwen met stappen van maximaal 150 gram, voorkeur gaat uit naar maximaal 100 gram. Als je nu een goede bucas hebt van 100 gram zou ik er een 100 en 200 gram onderdeken bij gekocht hebben. In het aller ergste geval kun je die dan stapelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:14

Patt schreef:

Ik heb de 0 grams Rambo, de duo (100 grams) en ik heb net de supreme 200 besteld.
Met de 100/200/300 liners erbij kun je dan alle kanten op en ook nog eens wisselen in nood of als ze erg nat zijn geregend.

Ik heb nu trouwens de ongevoerde regendekens er op liggen (amigo hero, die zijn lekker dun).
Ik zit te twijfelen of ik van de week al naar 100 zal gaan of eerst de dikke 0 grams of 50...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:16

Silver_Fox schreef:
Weet je misschien welke Bucas je hebt? Als je bij de hals bevestigingspunten hebt liggen de onderdekens van Bucas zelf iets mooier en steviger, maar gewoon een staldeken kan in principe ook hoor. Moet je wel even opletten dat de staldeken niet hoger sluit ivm inregenen. Bucas heeft geen 100 gram, als je de Irish hebt (met gouden trim) kan het 50 grams zijn, anders 0 of 150.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:17

Nouvel schreef:
Patt schreef:

Ik heb de 0 grams Rambo, de duo (100 grams) en ik heb net de supreme 200 besteld.
Met de 100/200/300 liners erbij kun je dan alle kanten op en ook nog eens wisselen in nood of als ze erg nat zijn geregend.

Ik heb nu trouwens de ongevoerde regendekens er op liggen (amigo hero, die zijn lekker dun).
Ik zit te twijfelen of ik van de week al naar 100 zal gaan of eerst de dikke 0 grams of 50...

Ik doe denk ik vanavond de duo op, ze hebben de afgelopen nachten onder een 100 grams staldeken gestaan, overdag nog steeds de rsih.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:25

ik kan overdag niet wisselen, en ik ben bang dat 100 met het zonnetje erop overdag toch nog te warm wordt...

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:36

Nies_ schreef:
Silver_Fox schreef:
Weet je misschien welke Bucas je hebt? Als je bij de hals bevestigingspunten hebt liggen de onderdekens van Bucas zelf iets mooier en steviger, maar gewoon een staldeken kan in principe ook hoor. Moet je wel even opletten dat de staldeken niet hoger sluit ivm inregenen. Bucas heeft geen 100 gram, als je de Irish hebt (met gouden trim) kan het 50 grams zijn, anders 0 of 150.

Volgens mij is het deze: http://hypostore.nl/bucas-smartex-extra-zwart.html met fleece lining dus. Om dan een bucas onderdeken te nemen lijkt me inderdaad ook verstandig :) ben er alleen nog niet uit hoeveel grams. Wat mij ook niet duidelijk is, is dat de Select Stay Dry liner bijv. 300g is, maar ook een liner heeft, is dat dan eigenlijk warmer dan een 300g? Gebruik jij deze dekens ook?

@smurffie, dat is ook een goed idee, de prijs is dan alleen hetzelfde als een dikkere deken maar met meer gedoe. Wel meer flexibiliteit natuurlijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:06

lovee schreef:
Hier paard onder amigo regendeken.
Even een vraagje kunnen horseware onderdekens onder alle amigoregendekens?

Natuurlijk, als het de zelfde maat is. Je hebt wel van Horseware die Optimo onderdekens, die zou ik er niet onder doen. Die zijn voor bij de Rambo Optimo regen- en outdoordekens.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:12