Mijne staat nu denk bijna 2 weekjes onder fleecegevoerde regendeken, deze is helaas aan vervanging toe dus ga ik op zoek naar een 100/200 grams regendeken denk ik, krijgt die die op. Hopen dat ik de vacht daarmee wat tegenhoud.
Zondag bloot gestaan, vandaag wel ongevoerde regendeken. Die van mij heeft het snel te warm. Dus met het zonnetje erbij is het dan al snel te warm. Lastig inderdaad met het wisselende weer..
Mijn paard heeft tot vandaag met deken gestaan, ze staan sinds vandaag weer op stal en ze stond tijdens het eten onwijs te zweten onder d'r regendeken. Zoals het er nu uitziet laat ik hem lekker af
Nouvel
Geplaatst: 25-08-14 20:34
Ik heb 'm op stal en met droog/zonnig weer af en met regenachtig weer gaat 'ie 's morgens op
Gistermiddag in het zonnetje en vannacht op stal met zomerdeken gestaan. Vanmorgen toch maar weer de regendeken met fleecevoering opgelegd. Morgen echt rotweer, ben benieuwd of de deken het houdt.
Daarnet bij mijn ene paard de 0 grams gewisseld voor de 100 grams omdat de 0 grams niet 100% waterdicht is en er geen hals aan kan, en met de weersvoorspelling voor morgen... Morgen gaat de ene dus met een 100 grams met ongevoerde hals naar buiten en de andere met een 0 grams regendeken.
Paarden staan sinds vandaag voor paar dagen in de paddocks zodat land beetje kan opdrogen. Zoals het er nu uitziet ga ik woendag de deken weer af doen. Temperatuur gaat omhoog en dan maakt een beetje regen ook niet uit.
heeft 1 dag de regendeken opgehad. loopt nog steeds in dr eczeemdeken. ze is wel alweer flink aan het verharen
felicity
Geplaatst: 25-08-14 22:22
Vanmorgen om half 8 was ik op stal. Hij gaf vandaag veel regen dus besloten om der deken op te houden. Kom ik vanavond terug op stal. Zie ik tot mijn schrik dat ze bloot staat. Ze heeft sinds zaterdag een nieuwe deken dus was al bang dat hij weer kapot was. Tref ik deken helemaal heel aan over een muurtje. Dat kan ze nooit zelf gedaan hebben. Wat bleek de staleigenaar vond het nogal warm voor een deken en heeft hem afgedaan. Het was goed bedoeld maar heb hem maar weer gauw terug opgedaan.
SG1985
Geplaatst: 26-08-14 08:06
Ik vind het ook onwijs moeilijk. Mijn paard heeft het niet snel koud, maar dit weer vind ik persoonlijk een beetje 'te'.
Besloten vanavond een 0 grams ongevoerde regendeken op te leggen, en deze op te houden de komende dagen. Tenzij de zon weer gaat schijnen (?) ....
Tja ik vind het persoonlijk heel erg lastig, want wij hebben het vaak koud... maar een paard kan daar op zich wel tegen? Aan de andere kant ik wil ook geen mega vacht!
Die van mij staat nu met een fleecegevoerde regendeken buiten. Ook op stal hou ik hem op. Als het van de week weer warmer en droger wordt gaat hij weer af.
amillia
Geplaatst: 26-08-14 11:42
Hier sinds 2 weken de 200gr erop, 3 dagen zelfs al iets meer gehad omdat ze echt gewoon koud was 'savonds.
Lusitano
Geplaatst: 26-08-14 12:01
Die van mij staat onder een fleece gevoerde regendeken. De 100 gram Rambo was hij nog erg warm onder. Het is gewoon rotweer.... en de regen op zijn spieren maakt het loeistijf.. als het weer wat opknapt gaat hij weer bloot. (alleen de regendeken was hij ook erg koud onder)
Mijn pony heeft zijn ongevoerde regendeken om sinds 1,5e week geloof ik. Hij heeft alleen zijn deken gemold, dus misschien dat er een fleece gevoerde regendeken op gaat.
xApple
Geplaatst: 26-08-14 13:42
Ik heb vandaag de regendeken weer afgedaan. Het is hier prachtig weer en morgen wordt het ook mooi, dus sowieso ff 2 dagen 'luchten'
Samblabla
Geplaatst: 26-08-14 15:47
De mijne staat vandaag met een gevoerde regendeken buiten zodat ze niet compleet doorweekt is. Ze had het gelukkig niet te warm eronder aangezien ze een dikke vacht heeft.
Bij ons regent het al sinds gisteravond nonstop. De weides zijn ook overstroomd en de paddock is een vijver geworden.
Nouvel
Geplaatst: 26-08-14 16:13
Ik had de deken vanmiddag af gedaan maar toen trok de lucht weer helemaal dicht, dus toch maar weer op gedaan...
vanaf morgen wordt het inderdaad droger en warmer, dus dan blijft 'ie lekker weer even af!