nicky_rilana schreef:caj2008 schreef:Mijn merrie staat op stal en die is nog niet zo lang in nederland het is een andalusier.
Ik heb haar toen ik haar kreeg een week nog 24/7 op het land gezet daarna op stal.
Toen ze op het land stond heb ik haar een outdoor deken aan gedaan van 220 gram.
Ze blijft hier warm onder en ze ging daarna toch op stal dus geen reden om te verzwaren met een onder deken.
Ze verhaarde nooit onder deze deken ze kreeg ook geen dikkere vacht.
Vier dagen geleden heb ik onder die outdoor deken een fleece deken gedaan.
Vandaag heb ik echt een emmer losse haren weg geborstels.
Hebben meer mensen hier last van? Is dit wel normaal?
Alvast bedankt.
ik zou geen flees op de huid doen, daar krijg je scheurplekken van.
ik zou je paard met dit weer ook niet te vaak poetsen, want je zegt al dat je er een emmer haren vanaf hebt geborsteld. misschien hadden die er nog wel even op blijven zitten als je niet had gepoetst en had hij het nog iets warmer gehad.
mijn paard ik ook echt heel erg in de rui en als ik daar met mijn hand over vrijf dan dwarellen de haren ook in het rond. maar nu poets ik hem niet of misschien even snel een borstel er over heen. maar zo vlug weer een deken er op.
Schuur plekken had ze al van haar outdoor deken.
Ik ben het er niet mee eens om je paard niet te borstelen.
Mijn andere paarden hebben meestal geen deken gehad en die borstelde ik niet ivm de vet laag.
Maar ik ga geen haren laten zitten die los zitten volgens mij jeukt dat ontzettend.
Ik bostel nu ook niet vaak maar als ik zie dat ze een laag dode haren om haar lichaam heeft zetten dan haal ik die er zeker even af.