[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 15:30

Dank. Die zal ik op het lijstje plaatsen om evt te bestellen als de amigo niet past.

Die Rambo moet standaard een maat kleiner toch, kan me ergens herinneren dat de protector ruim valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 15:52

Saaams schreef:
Spenk schreef:
Maar juist die halsopening wordt in een kleinere maat ook kleiner!

Maar als amigo zo fantastisch ligt bij je pony zou ik gewoon die kopen :)

Probleem is alleen dat de amigo bravo lijn (v sluiting), fantastisch past.
Die variant bestaat niet in een vliegendeken. Enkel met disc, dat is te nauw.

Ik heb voor nu een amigo bug rug besteld en zie het wel.

De rambo is wel met V sluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 15:54

Saaams schreef:
Dank. Die zal ik op het lijstje plaatsen om evt te bestellen als de amigo niet past.

Die Rambo moet standaard een maat kleiner toch, kan me ergens herinneren dat de protector ruim valt.

Ik had die gewoon zelfde maat.

Wat ook een hele fijne is. De Lemieux kudos. Niet de arika maar kudos. Die heb ik er nu opliggen. Hele mooie deken. Stof lijkt heel erg op die van de rambo alleen ik vind de pasvorm vele malen mooier dan de rambo.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:22

Saaams schreef:

Ja de rambo protector valt wel een halve maat groter. Dat is ook gelijk de reden waarom hier alle paarden er schuurplekken van krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:24

Slmt9 schreef:
Saaams schreef:

Ja de rambo protector valt wel een halve maat groter. Dat is ook gelijk de reden waarom hier alle paarden er schuurplekken van krijgen.

Ook omdat de stof heel stug is en de voering snel scheurt.

De lemieux is een veel fijnere met ook zulke stof.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:28

Klopt. Bij meerdere paarden hier ook dat de stof bij de boeg naar binnen vouwt, klittenband daardoor wat open gaat en schuurplekken geeft en bij allen door de halve maat verschil naar achteren gaat trekken.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:29

Weet iemand vliegen dekens zonder sluitingen? Paard vind het denk ik grappig om vast te hangen in een hooinet elke keer... hoop dat ze het grapje tegen de winter vergeten is _-:(

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:36

snorkel1986 schreef:
Weet iemand vliegen dekens zonder sluitingen? Paard vind het denk ik grappig om vast te hangen in een hooinet elke keer... hoop dat ze het grapje tegen de winter vergeten is _-:(

Een sok om de sluiting is een goedkope oplossing ;)

Afbeelding

En anders dit soort eczeemdekens?

https://hypostore.nl/qhp-eczeemdeken.ht ... CvEALw_wcB

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:42

Sok al geprobeerd en binnenband van een fiets ook . ( beide zolang ze op hun plek blijven werkt het) maar ze zorgt dat het verschuift _-:(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:07

Iemand een veilige tip om buiksingels te verlengen? M'n paard is te dik geworden uh m'n deken is gekrompen

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:09

Wie heeft er hier ervaring met zowel de Rambo Protector als de Sweet itch Hoody? Beide met de V sluiting. Is de pasvorm hetzelfde? Of valt de protector toch groter?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:45

snorkel1986 schreef:

Daarom heb ik Bucas dekens. 1. door het magneetje blijft het geheel goed zitten en klapt niet naar binnen toe en 2. door het klittenband over de T-sluiting is er niks om te blijven hangen. Het moet alleen wel je paard z’n model zijn. Ik heb de Bucas buzz-off en ben daar tevreden over. Ik heb alleen bij de schouders zelf gladdere stof erin genaaid want het haar schuurde daar af.

Overigens had ik de Protector gewoon dezelfde maat als mijn andere dekens, alleen de buik flap en singels zijn voor ranke paarden bedoeld.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:50

Tancreda4 schreef:
Iemand een veilige tip om buiksingels te verlengen? M'n paard is te dik geworden uh m'n deken is gekrompen

Afhankelijk wat voor singels eraan zitten, maar ik heb deze gekocht voor mijn Rhino omdat de middelste buiksingel echt heel raar kort is..

https://www.kramer.nl/Merken/Felix-Bueh ... stsluiting

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:24

snorkel1986 schreef:

Ik verbind de sluitingen met vet wrap en doe ze vervolgens over t hoofd aan en uit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:24

Celebi schreef:
Tancreda4 schreef:

Afhankelijk wat voor singels eraan zitten, maar ik heb deze gekocht voor mijn Rhino omdat de middelste buiksingel echt heel raar kort is..

Dank!!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:25

Celebi schreef:
Tancreda4 schreef:

Ik heb exact dezelfde en om dezelfde reden :D Ik heb ze ondertussen al ettelijke jaren en nog nooit problemen mee gehad :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:48

Change03 schreef:
Wie heeft er hier ervaring met zowel de Rambo Protector als de Sweet itch Hoody? Beide met de V sluiting. Is de pasvorm hetzelfde? Of valt de protector toch groter?

Protector valt een halve maat groter.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 00:32

Tancreda4 schreef:
snorkel1986 schreef:

Ik verbind de sluitingen met vet wrap en doe ze vervolgens over t hoofd aan en uit.

Dat heb ik nu idd geprobeerd
maar vind ik minder prettig ( jong paard 3 jaar en staldeur na buiten gelijk) maar zal idd aankomende dagen dat moeten)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 21:47

Zijn er nog meer vliegendekens met disk sluiting als de camofly van amigo

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:38

De ripstop hoody heeft een disc, maar is wel een dikkere deken. Neigt naar eczeemdeken.
En de Rambo protector heeft een disc versie.

Maar vroeg me af, valt de protector met disc anders dan de protector met musketon haken?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:43

lies schreef:
De ripstop hoody heeft een disc, maar is wel een dikkere deken. Neigt naar eczeemdeken.
En de Rambo protector heeft een disc versie.

Maar vroeg me af, valt de protector met disc anders dan de protector met musketon haken?

Geen idee ( mijn idee is dat ze daar niet mee in haar hooinet kan hangen) maar vind de originele best wel veel geld om het te proberen :') )

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 22:48

Haha, ja dat zou idd niet lukken met een disc.
Mijn paard is heel onhandig, maar heeft gelukkig nog nooit met de haken vd deken in een net vastgehangen.

Als iemand anders het antwoord heeft hoor ik het graag!

En nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen; de Weatherbeeta vliegendekens, vallen die ruim qua borst/hals?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:01

lies schreef:
En nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen; de Weatherbeeta vliegendekens, vallen die ruim qua borst/hals?

Ja!

Bij mijn erg brede paard zit de Weatherbeeta airflow perfect. De dekens valt dus ruim aan de voorkant.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:10

Oh, das goed om te horen. Ben zo langzaamaan ten einde raad.
Heb je toevallig een foto? :o

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 23:16

Afbeelding

Kan alleen deze zo snel vinden :)

Inmiddels heeft ze een Bucas big neck omdat die een fijnere buikflap heeft.
Die zit ook goed trouwens!

Even voor de beeldvorming, ze is best breed met veel schouder en hals

Afbeelding