[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:44

Alou schreef:
Iemand ervaring met de Shires dekens? Hoe vallen ze? zijn ze vergelijkbaar met Weatherbeeta?

Ik heb een deken van Shires en ben daar wel tevreden over! Zit netjes, schuurt niet en is goed waterdicht.
Heb geen ervaring met Weatherbeeta. :)

Nessa

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:51

Denk niet dat ze bedoeld dat je persé horseware of bucas moet hebben, maar een goed passende deken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:54

Nessa schreef:
Denk niet dat ze bedoeld dat je persé horseware of bucas moet hebben, maar een goed passende deken.

Het ging eerder al over de goedkopere range van dekens zoals bijvoorbeeld EJ die niet ademend genoeg zijn en niet langdurig op een paardenrug zouden mogen liggen.
Horseware en Bucas zijn maar voorbeelden van de duurdere categorie dekens.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:55

Ik geloof inderdaad niet dat ik Bucas en Horseware genoemd heb. Daarnaast zijn dekens in de meeste gevallen ook puur luxe en heeft "het geld niet" er dus niet zo veel mee te maken, de natuurlijke deken van een paard is namelijk gratis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:01

Moet je paard natuurlijk wel een goede natuurlijke deken hebben. Wat dat betreft heeft 1 van mijn paarden achteraan gestaan bij het uitdelen van de natuurlijke dekens. Ik scheer niet, maar zonder wordt hij niet gelukkig.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:04

Zo een heb ik ook staan, daarom zei ik ook "in de meeste gevallen".

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:26

Lucy_121 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met dekens van het merk Nika? Zijn ze goed waterdicht? Ik kan er een met een halve hals van een vriendin overkopen, ik hoop dat dat helpt tegen inregenen.

Ik had er een, was een prima deken. Na 2 jaar werd hij wel wat minder.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:58

Nies_ schreef:
Inderdaad. Straks kunnen ze wel dag en nacht dezelfde deken op, maar nu echt nog niet. Je gaat je paard toch niet in zo'n oven laten een hele dag :n Maarja ik snap ook niet dat mensen hun paard zo'n niet ademend slecht passend zeil opgooien, het is toch puur voor jezelf dus dan mag je ook wel aan het comfort van je paard denken.

Die van mij staan sinds 2 dagen onder dezelfde deken, dag en nacht!

Een met fleece en se ander met 100 gram, en ze hebben t niet te warm.en Ja ik controleer dat meerdere keren per dag dus het kan wel.

Snachts op stal is het warmer waardoor ik niet meer op doe, zou ik ze nu nog buiten houden snachts dan deed ik er voor.dd macht meer op.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:01

Lucy_121 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met dekens van het merk Nika? Zijn ze goed waterdicht? Ik kan er een met een halve hals van een vriendin overkopen, ik hoop dat dat helpt tegen inregenen.

Als je even de zoekfunctie van bokt gebruikt kun je best veel.vinden over Nika dekens,zijn al veel topic over geweest :-)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:51

Met mijn huidige paarden ga ik mijn eerste 'dekenjaar' in. Ze worden voor de eerste maal geschoren. Heb verschillende merken aangekocht. Daar merk ik toch dat QHP erg slecht valt voor mijn quarter ( moest iemand geïnteresseerd zijn ? :) ) maar fouganza van decathlon is dan wel weer goed. Harry horse, pagony en kieffer liggen ook nog in de kast. Ik ben benieuwd de welke er deze winter gaat overleven :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:47

Hier eentje wel onder Horseware en de ander niet (alsof 't uitmaakt? :roll: ) Maar vanochtend heb ik de boel er af getrokken. Ze hebben vandaag een vitamine D- kuur gehad. Oftewel ze hebben lekker in de zon gestaan. En zometeen gaat bij de één de deken er weer op.

Grootste nadeel aan een deken vind ik dat ze niet de voordelen hebben als de zon schijnt. Plus dat 't hier vandaag echt te warm was voor dekens, heb zelf vanochtend ook in een T-shirtje lopen uitmesten. Doordat 't zo helder is koelt het 's nachts ook weer meer af natuurlijk. Mijn oudje krijgt dus haar deken op en zodra de dikke ongevoerde niet meer comfy is krijgt ze er wat onder.

En verder sluit ik me er bij aan dat als je paarden wil je dan ook een oplossing moet zoeken voor de minder leuke dingen. Toen ik nog 1,5 uur enkele reis verderop werkte stond ik ook 's ochtends om 6 uur te voeren en, jawel, dekens te wisselen. Of een paard van het ijs af te halen ofzo. Gewoon wat nodig is.

De deken op de Fries vind ik ook net niet helemaal fantastisch liggen maar ik snap ook dat 't voor een Fries moeilijk is om wat te vinden. En als hij er droog onder blijft en het schuurt nergens ben je al een heel eind, toch?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:04

Hier ook vandaag lekker bloot, was echt nog lekker weer!

Vandaag ook geschoren en rond 18:00 z'n 100 grams op gedaan, straks even kijken hoe die voelt. :j

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:59

van het weekend de rambo dry rug in de wasmachine gehad. Echt ideale deken in de was. Kwam er netjes schoon uit en was ook zo droog.

Paardje heeft de Bucas power tumorut light op, mijn eerste Bucas deken. Qua pasvorm had ik beter een big neck kunnen kopen denk ik, maar met een verlengstuk bij de borst gaat het wel. Straks als het kouder is de Rambo V neck op, Die pasvorm bevalt mij beter voor mn fries.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:24

Naath86 schreef:
Die van mij wel Debbie. Dat is de foto er iets boven met mijn vosje.

Dan heb ik dezelfde. Fijne deken. Ik heb er een 100 gram en 200 gram liner bij. Ook heb ik nog een 300 grams deken.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:34

Daar ben ik nu idd ook voor aan het kijken Debbie. Deze bevalt me tot nu toe heel goed!

Welke maat hals hebben jullie voor jullie paard/pony van de Amigo dekens? Mijn pony is 1.49 en heeft dekenmaat 183, 6.0. Welke maat hals raden jullie aan?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:35

Naath86 schreef:
Daar ben ik nu idd ook voor aan het kijken Debbie. Deze bevalt me tot nu toe heel goed!

Welke maat hals hebben jullie voor jullie paard/pony van de Amigo dekens? Mijn pony is 1.49 en heeft dekenmaat 183, 6.0. Welke maat hals raden jullie aan?

Maat M

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:08

Ligt eraan hoe dik de nek is...
Mijn paard van 1,68 heeft een M, en die heeft gewoon een normale hals.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:12

Ik zou maat s kiezen... voor mijn paint merrie van 1.55 is m vrij ruim.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:30

Mijn paarden hebben de regendeken op.
Mijn oudje heeft een zomerdeken op en regendeken.Geen overbodige luxe vandaag.

Weet iemand van jullie of je een regendeken ook zelf kunt wassen met iets wat de deken dan ook weer waterdicht maakt?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:32

Ik zou beide proberen maat M wordt aangeraden maar valt soms heel groot. Hier ook maat S van Rambo hals omdat ze zo ontzettend groot vallen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:36

byjou1983 schreef:

Weet iemand van jullie of je een regendeken ook zelf kunt wassen met iets wat de deken dan ook weer waterdicht maakt?

Ik was ze altijd meg Rambo of Bucas wasmiddel en dan blijven ze waterdicht, eventueel naderhand nog insprayen met impregneer spray (Bucas).

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:43

Beau_Myrthe schreef:
Ik zou beide proberen maat M wordt aangeraden maar valt soms heel groot. Hier ook maat S van Rambo hals omdat ze zo ontzettend groot vallen.

Het probleem is dat ze bij Divoza volgens mij het goedkoopste zijn (57 euro) en daar ook nog eens 25% korting is. Alleen is bij Divoza alleen met M en L, maar ik neig zelf ook naar de S. Bij de paardendrogist zijn ze er wel in maat S, maar zijn ze weer duurder 69.95 en 20% korting. Vind ik al met al dus nog een behoorlijk prijs verschil!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:14

byjou1983 schreef:

Ik heb mijn regendeken gewassen in zo'n grote wasmachine en ga straks bij de Paardendrogist van die spray halen om hem weer waterdicht te maken :)

Hier vanaf vandaag ook de regendeken op, 0 grams nog maar.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:15

Naath86 schreef:
Beau_Myrthe schreef:

Het probleem is dat ze bij Divoza volgens mij het goedkoopste zijn (57 euro) en daar ook nog eens 25% korting is. Alleen is bij Divoza alleen met M en L, maar ik neig zelf ook naar de S. Bij de paardendrogist zijn ze er wel in maat S, maar zijn ze weer duurder 69.95 en 20% korting. Vind ik al met al dus nog een behoorlijk prijs verschil!

Dat was dus ook tijdens mijn issue, kwam hem toevallig is ergens tegen in maat S in de aanbieding. Is het voor de bruine pony in je profiel? Lijkt qua hals wel op mijne, die heeft ook een poosje M gehad en het kan wel maar hij is gewoon erg lang bij de oren en breed. Als ik jou was had ik denk ik het gokje M wel gewaagd, als het echt niet past dan kun je hem wel terug sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:19

Hier na vandaag komende 2 weken niet meer warmer dan 15 graden. Mooi moment voor regen deken op te doen +:)+