Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Patt schreef:Hier ook al 24/7 ongevoerde regendeken op met losse hals. Paard staat in de nacht op stal en overdag buiten.
@Kyrseltje: Zo zou ik het ook doen de ongevoerde Amigo regendeken straks aanvullen met een 100 grams onderdeken als tussendeken en een Amigo Bravo winterdeken van 200/250 gram kopen indien paard ongeschoren blijft.
@DAMWolf: Yep dekens die erop gaan blijven ook 's nachts op stal opliggen. Anders blijf je dekens op en afhalen in de avond en ochtend. Beetje op gevoel deken dikte opbouwen en gewoon regelmatig peilen, staat je paard in de avond op stal onder zijn/haar deken te zweten heb je hem/haar te warm ingepakt.
Zolang je paard gewoon lekker warm aanvoelt en niet zweet onder diens deken is het goed.
Kyrseltje schreef:Kijk bedankt! Ga ik hier naar opzoek. Weet je zo toevallig hoe het zit met de Amigo hero en onderdekens? We hebben deze dus in aller haast gekocht ivm die enorme regen maar ik kwam er pas later achter dat hier officieel geen onderdekens onder kunnen. Is dit ook zo of zijn er dan puur de klittenbandjes niet aanwezig die de bravo wel heeft?
_Alarm_wlkp schreef:Paarden staan hier onder regendeken dag en nacht.
Was aan het twijfelen om 's nachts toch al 100grams op te leggen.
Nou vraag ik me af, zijn er hier waar de paarden dag en nacht op de weide staan ook al met halsdeel ingepakt?
M'n merrie had vorig jaar dun vachtje echt zomers maar haar hals was haarbal.. dus toch geschoren gehad.
Wil het eigenlijk liever voorkomen dit jaar en niet zo snel scheren of zelfs niet
Patt schreef:Zolang je paard gewoon lekker warm aanvoelt en niet zweet onder diens deken is het goed.
Marjo89 schreef:Laux schreef:Wow dat is al best heavy![]()
Tot hoeveel gram wil jij gaan opbouwen straks dan?
Ik heb hier beide over paarden die wat gehad hebben. De een is vorig jaar spierbevangen geweest en verkrampt heel snel. Met als gevolg dat ze bijna niet kan lopen. (zet zichzelf vast)
En de ander is al een tijdje niet goed in dr vel. Waardoor is nog onduidelijk.
En zij staat echt anders heel dag te bibberen. Overigens met zon doe ik ze af of minder.
xChantal94 schreef:Mensen die de paarden nu al onder een deken zetten. Is jullie ervaring dat scheren dan ook niet nodig blijkt te zijn?