[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:21

Iemand ervaring met vliegendeken met vaste hals, meer specifiek de buzz off X? Gaat dat niet schuren met ook die naad er nog in?
Het is so far de enige die ok lijkt te passen. Heb m terug gestuurd omdat ik bang ben voor afgeschuurde manen, maar inmiddels bij vliegendeken nr 7 dus misschien moet ik toch gaan heroverwegen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:36

Hier ligt die al jaren op en geen last van.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:54

Wie heeft de gouden tip: ik krijg de achterste buiksingel van de rambo protector met geen mogelijkheid meer dicht en de buikflap is daar dus ook niet groot genoeg meer. Verlenger van de singel had ik wel gevonden van bucas, past dat ook op een horseware? En iemand een idee hoe het probleem van de te kleine buikflap op te lossen? Juistheid buikflap is belangrijk, hij trapt naar z’n buik als ie beestjes voelt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:02

Ik heb nu de vliegendeken van horsegear besteld. Vanwege dezelfde sluiting als Amigo. Dat past hier fantastisch. Hopelijk deze deken qua hals aanzet dus ook.

Het sterft ineens vd dazen in de wei. Bizar.
Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:07

Oh! Goeie tip zeg. Beter ook die verstelbare sluiting op de borst, dat mis ik wel bij de Horseware sluitingen.
Ik ga 'm ook bestellen.
Hier ook enorm veel dazen..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:23

Hier bijten de dazen altijd door die mesh dekens heen, ik ontkom daardoor nooit aan een deken zoals de Protector of een eczeemdeken.

De Shires sweet itch bevalt hier echt ontzettend goed. Niet meer dat gedoe met borstsluitingen die naar binnen vouwen en schuurplekken geven.

Pallatin schreef:
Wie heeft de gouden tip: ik krijg de achterste buiksingel van de rambo protector met geen mogelijkheid meer dicht en de buikflap is daar dus ook niet groot genoeg meer. Verlenger van de singel had ik wel gevonden van bucas, past dat ook op een horseware? En iemand een idee hoe het probleem van de te kleine buikflap op te lossen? Juistheid buikflap is belangrijk, hij trapt naar z’n buik als ie beestjes voelt

Heb je geen oude horseware deken? Ik maak die singelverlengers zelf van de singels van oude dekens en had laatst voor het eerst een die niet een op een paste. Maar weet niet of die van een Bucas deken af kwam.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:32

Slmt9 schreef:
Hier bijten de dazen altijd door die mesh dekens heen, ik ontkom daardoor nooit aan een deken zoals de Protector of een eczeemdeken.

De Shires sweet itch bevalt hier echt ontzettend goed. Niet meer dat gedoe met borstsluitingen die naar binnen vouwen en schuurplekken geven.

Pallatin schreef:

Heb je geen oude horseware deken? Ik maak die singelverlengers zelf van de singels van oude dekens en had laatst voor het eerst een die niet een op een paste. Maar weet niet of die van een Bucas deken af kwam.

Ik heb 4 dekens in totaal :') en die zijn nog allemaal heel en in gebruik…er zit dus wel verschil tussen verschillende merken wat betreft die haaksluitingen? -O- Dat zou wel balen zijn!

En idd hier opeens ook veel dazen en muggen, gewoon overdag :( …m’n paard wilde erg graag van de wei (stond nog bloot) want hij werd belaagd arm beest…en nu dat gehannes met die buikflap

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:43

Ja, er zitten kleine verschillen tussen waardoor je ze precies niet kan gebruiken. Maar ik weet dus niet zeker van welk merk de niet passende haak is.
Misschien meerdere bij Agradi bestellen zodat je kan testen en gratis kan retourneren?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:50

Vraagje, welk merk vliegendeken kan ik het beste nemen voor een Fries? Graag een luchtige deken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:34

Saaams schreef:
Ik heb nu de vliegendeken van horsegear besteld. Vanwege dezelfde sluiting als Amigo. Dat past hier fantastisch. Hopelijk deze deken qua hals aanzet dus ook.

Het sterft ineens vd dazen in de wei. Bizar.
[ [url=m/gIUXuV.png]Afbeelding[/url] ]

Deken vandaag gepast.
Wat een domper. :+
Volgens mij bouwen ze horsegear voor barokke dieren?

Hij was op de hals aanzet veel te ruim. Dat gaat geheid trekken naar achteren. Terwijl die bij de billen keurig was. Stom..
Deken zelf is heel mooi en degelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:40

Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van de achterkant

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:41

Sky_As schreef:
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van de achterkant

Afbeelding

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:42

Die kan misschien toch wel gewoon een maatje kleiner? Dan zit ie misschien perfect?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:43

Wilde net zeggen die zou ik een maat kleiner pakken

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:44

Celebi schreef:
Die kan misschien toch wel gewoon een maatje kleiner? Dan zit ie misschien perfect?

Daar twijfel ik over.
Ze is 1.48 en dit is gewoon haar standaard dekenmaat 175/125.

Het lijkt alsof de halsaanzet van de teken gewoon enorm terug gesneden is, zal dat anders zijn bij een kleinere maat?

Edit: als jullie denken dat t kleiner wellicht past, dan bestel ik die om te proberen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:27

Hier past hij op mijn juist bonkige paard ook niet..
Idd een vreemde hals opening. Na een rondje lopen lag ie helemaal niet meer lekker helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:51

Ik twijfelde om deze te bestellen voor mn smalle paard/hoge schoft/lage halsaanzet, maar blij dat ik het niet gedaan heb.
Ik heb de perfecte vliegendeken nog steeds niet gevonden, de bucas freedom is acceptabel dus daar laat ik het dit seizoen maar bij.

Jammer, de v-sluiting leek perfect maar als ik dit zie is het het net niet zeg maar.
Ben benieuwd hoe een maat kleiner dan valt bij saaams.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:22

De mio begint het hier te begeven, is toch nog 2 seizoenen meegegaan. Heb via marktplaats geboden op een Bucas sweet itch Zebra. Mijn pensionada moet helaas het hele jaar rond in de dekens.

Zijn er meer paarden hier die op latere leeftijd eczeem ontwikkelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:02

Celebi schreef:

Ja deze is 1 misschien wel 2 maten te groot.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:04

Spenk schreef:
Celebi schreef:

Ben het hier niet mee eens. Het ziet er gewoon de correcte maat uit maar met een halsuitsnijding die niet past waardoor het deken naar achter gaat trekken (en dus ook langer valt). Heb daar met mijn merrie ook problemen mee met bepaalde vliegendekens. Een maat kleiner, en al helemaal 2 maten, gaat dat niet oplossen. Dan gaat het gewoon op andere plaatsen spannen en trekken omdat het te klein is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:11

Spenk schreef:
Celebi schreef:

Een maat kleiner wellicht. Maar 2 kan echt niet uit.

Ik heb ook besloten om de deken niet in een kleinere maat te bestellen na contact met iemand, die dus al wel kleiner had geprobeerd en met hetzelfde probleem zit.

De hals aanzet van de deken past gewoon niet voor dit type pony. Tenzij horsegear de sluiting een cm of 10 omhoog plaatst en de boel inkort.

Ik ga gewoon op zoek naar een ander type vliegendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 10:08

Maar juist die halsopening wordt in een kleinere maat ook kleiner!

Maar als amigo zo fantastisch ligt bij je pony zou ik gewoon die kopen :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 15:09

Spenk schreef:
Maar juist die halsopening wordt in een kleinere maat ook kleiner!

Maar als amigo zo fantastisch ligt bij je pony zou ik gewoon die kopen :)

Probleem is alleen dat de amigo bravo lijn (v sluiting), fantastisch past.
Die variant bestaat niet in een vliegendeken. Enkel met disc, dat is te nauw.

Ik heb voor nu een amigo bug rug besteld en zie het wel.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 15:10

Ja ik vind vliegendekens en maten ook echt een gedoe. Hier nog wel steeds gelukkig met de shires sweet itch! Benieuwd hoe dat met de warmere temperaturen gaat worden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 15:19

En andere vliegendekens van Horseware met een v-sluiting? Zou dan de Horseware Rambo Protector met v-sluiting dan mss ook goed passen?