https://thatgrumpyhorse.com/2016/10/02/winter-stable-rugs-guide-20162017/

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:Ik had voor mijn paard een regendeken (alle dekens voor mijn 2 paarden nu) gekocht in de tentenverkoop van de ruitersportwinkel en bleek op het eerste zicht goed te liggen maar schuift toch een stukje naar achteren.
Helaas nu dus even geen budget om dit deken te vervangen en de tentenverkoop is afgelopen dus mag het niet meer geruild worden..
Kan ik in de loop van de week als de temperaturen dalen toch ineens een 100 gram opleggen? Het is het eerste jaar dat dit paard bij mij in 7,5 jaar onder dek gaat maar als ik hem echt een wintervacht laat krijgen dan zweet hij als een malle.
Hij gaat overdag buiten voor een uur of 8 en de rest op stal maar wel vlak naast de grote stalpoort die vaak openstaat.
smurffie schreef:Het is 's nachts amper 5 graden geweest, zo gek is een deken dan niet hoor. Overdag rond de 12 graden maar met flinke wind en regen; mijn twee rijpaarden staan gewoon onder de 50 gram. Terwijl ze van de winter vaak onder 200 staan. Als je niet scheert moet er echt al wat op liggen om de vacht wat tegen te houden.
Zo veel kouder dan nu is het op de gemiddelde winterdag niet in nederland.
BopjeBo schreef:[ [url=m/Clmapt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XZN9sK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3xhyxf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Al weer een hoop blz geleden maar bij deze een foto van mijn friese ruin met de Harry's Horse Wodan Tiger, die nieuwe regendeken met rugnaad. Vind hem super liggen, andere regendekens zonder rugnaad sneden altijd in z'n manenkam, deze sluit mooi aan. Er stond een hoop wind en hij heeft een maatje extra groter aan vanwege z'n pensioenaris-buik dus vertekend een beetje, maar vind hem prima liggen. Zeker dit paard heeft zo'n moeilijk friezenmodel waar weinig op past.
wortelsussie schreef:smurffie schreef:Het is 's nachts amper 5 graden geweest, zo gek is een deken dan niet hoor. Overdag rond de 12 graden maar met flinke wind en regen; mijn twee rijpaarden staan gewoon onder de 50 gram. Terwijl ze van de winter vaak onder 200 staan. Als je niet scheert moet er echt al wat op liggen om de vacht wat tegen te houden.
Zo veel kouder dan nu is het op de gemiddelde winterdag niet in nederland.
Ik ga niet scheren maar ga nu ook nog echt geen deken opleggen ondanks haar vacht... kan niet wisselen dan is het gewoon zielig om haar overdag nu met deken te laten lopen. Ik ga pas aan dekens beginnen wanneer t overdag ook echt fris gaat worden.
Lucy_121 schreef:Heeft iemand hier ervaring met dekens van het merk Nika? Zijn ze goed waterdicht? Ik kan er een met een halve hals van een vriendin overkopen, ik hoop dat dat helpt tegen inregenen.
Yontheke schreef:Er zijn toch echt mensen die van 8 tot 17u achter hun bureau zitten en dus niet in staat zijn om dekens te wisselen in de ochtend of in de middag.. Dan kan je nog wel het beste willen voor je paarden maar het moet ook wel haalbaar zijn.
Nies_ schreef:Inderdaad. Straks kunnen ze wel dag en nacht dezelfde deken op, maar nu echt nog niet. Je gaat je paard toch niet in zo'n oven laten een hele dagMaarja ik snap ook niet dat mensen hun paard zo'n niet ademend slecht passend zeil opgooien, het is toch puur voor jezelf dus dan mag je ook wel aan het comfort van je paard denken.