Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anneke schreef:Ik heb het toevallig net aan de veearts gevraagd.
Het duurt een half uur tot een uur uur ze echt verdoofd zijn, en liever niet eten, zeker geen krachtvoer. Ik begin met 3/4 en mocht hij echt over de zeik gaan evengoed dan die kwart er ook nog bij.
Ik heb mijne net een heel klein plukje hooi gegeven, omdat de rest wel kreeg. Met een half uurtje/ uurte ga ik hem verdoven.
En dan scheren maar, hij vind het doodeng.
phannie schreef:@ArabStables; zo lijkt je paard wel een hippo-terrorist hahaha, waar koop je die dingen? en wat kosten ze?
De fleece hood heb ik gekocht bij: http://www.westernstore.nl/
phannie schreef:meestal is een paar streepjes tot een halve tube genoeg, kijk er mee uit, ik ken een paard die ervan plat is gegaan, het is rotzooi.
Bonny4life schreef:phannie schreef:meestal is een paar streepjes tot een halve tube genoeg, kijk er mee uit, ik ken een paard die ervan plat is gegaan, het is rotzooi.
maar een vriendin van mij had een hele tube gebruikt en haar paard was toen pas goed rustig, dus ik vind het zo moeilijk hoeveel ik moet geven...de een zegt de helft de ander zegt hele spuit.

) Tuhan schreef:Mijn paardje is vandaag helemaal geschorren, behalve zijn hoofd want dat liet hij echt niet toe. Normaal staat hij met een 200 grams dek op. Hij staat in een binnenstal, kan hij dit deken tot december ophouden of nu meteen een 300 grams erop doen ? wat raden jullie aan ?

loutjuh schreef:nou succes en ben benieuwd naar het resultaat, als het ECHT EEN MEGA RAMP is dan kun je altijd nog de dierenarts bellen voor een verdoving. (wat gaan mensen toch ver hé)
*
Ilse schreef:Waar beginnen jullie altijd met scheren? Bij de hals? Of de benen? Of het hoofd? Of nog iets anders?

Ik scheer altijd vanaf de achterhand. Direct op de hals beginnen doe ik eigenlijk niet. Je zit dicht bij het hoofd van het paard en vaak vinden ze dat minder prettig. Netzoals met rijden werk je van achtere naar voren en op den duur gaan ze ontspannen (omdat ze aan dat geluid wennen).Citaat:Waar beginnen jullie altijd met scheren? Bij de hals? Of de benen? Of het hoofd? Of nog iets anders?

loutjuh schreef:bij mij begon ze op der schouder naar de buik....op zich reageerde ze hier weinig op
bonny4life: het is erg mooi geworden en gelukkig is de eerste ervaring met scheren zo goed gegaan.
Evy schreef:Oké een vraag van mijn kant...
Ik wil heel graag dat Odin geschoren wordt, maar de eigenaar wil absoluut niet dat er met dekens gesjouwd wordt. *teveel gedoe*
Dus ik had gehoord dat je bij een streepmodel geen deken hoeft te gebruiken. Odin staat dag en nacht op stal.
Dus mijn vraag: vanaf welk streepmodel hoef je geen deken meer om te doen? (Hoog-streepmodel, midden-streepmodel, laag-streepmodel)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want de eigenaar twijfelt nog erg en ik wil er gewoon zeker van zijn dat ze bij een bepaald model zonder deken kan staan én wat functioneel is voor het rijden