Kijk daar heb ik wat aan, bedankt . Ik wil een scheerapparaat gaan huren, maar zal voor het oefenen de tondeuse die ik gebruik voor de benen gebruiken.
Ik heb toen mijn paard voor de stal van de bangerd geschoren wat hij (bangerd) pas aan het eind acceptabel vond. Toen hem op de poetsplaats gezet en dan steeds een heel klein beetje dichterbij, dat deed dan wel de eigenaresse, die vertrouwt ie toch iets meer natuurlijk.
Zorg in ieder geval dat je messen scherp zijn. Heel belangrijk. Ik laat ze na iedere keer scheren slijpen. Botte messen is echt niet fijn scheren en al helemaal voor je paard.
Kan hem niet meer corrigeren mijn vorige post. Zat vast aan twee dingen tegelijk te denken ,maar voor het oefenen kan ik dan de tondeuse gebruiken die ik normaal altijd gebruik voor het scheren van de benen van mijn haflinger.
Lazypony
Geplaatst: 15-03-14 14:18
Mijn mini shetje die heeft het echt te warm en blijft ook maar schuren door de jeuk, Mijn moeder zegt dat we d'r beter kunnen scheren maar welk model dan? En moet ze dan dekens op? Zoja welke want ze staat namelijk 's nachts binnen en overdag staat ze buiten tot een uurtje of 4.
Hoi, Ik laat mijn paard volgend winterseizoen scheren en wil graag sterren op zn kont. Ik heb nu alleen kleine sterren gezien, maar op wedstrijd heb ik 1x een haflinger gezien met grote sterren. Heeft iemand dat toevallig ook bij zijn paard dat ik daar een voorbeeld van heb?
Nu helemaal scheren geeft vaak een lelijke zomervacht. Ik zou dan ook eerder gaan voor de buik en hals een streep vrij, vaak geeft dat al genoeg verlichting. Als het niet genoeg is, dan is het niet zo moeilijk om daarna ook de rest te doen of de streep breder te maken.
Kan ik bij mijn tinker ook een hartje in laten scheren? Wel een redelijk grote, maar ik wil hem niet helemaal scheren, alleen een hart, zou iemand mij willen pb'en? Groetjes
Hier kan me vast iemand helpen. Ik heb een twee jaar geleden een scheerapparaat gekocht om mijn shet te scheren in het voorjaar. Alleen nu heb ik de messen weggebracht om te slijpen maar het scheerapparaat ging niet door de vacht heen en er pakte zich steeds haren tussen de messen. Zijn ze nu slecht geslepen of doe ik iets anders fout??
Hoi bokkers, Ik hoop dat ik hier hulp kan vinden. Ik heb een shetlander die nu met haar warme vacht onder haar zomereczeem deken staat. Ze verhaard enorm moeilijk. Ze is echt een ontplofte teddybeer nu, ja heel schattig allemaal maar onder dat deken zweet ze wel wat. Ik heb al gedacht aan scheren en een 100-150 grams erop (lijkt me genoeg). Helaas is het probleem dat ik niet elke dag kan komen en zeker niet elke ochtend en avond ivm school. Ze loopt 24/7 buiten. Moet ik haar gewoon zo laten en lijnzaadolie bij laten voeren? of laten scheren en de hele dag onder een 100-150 grams. Maar hoe zit dat dan met haar eczeem? Ik hoop dat ik hier hulp vind want ik weet het niet.
Die van mij is inderdaad ook eind januari geschoren en staat al ruim een week onder alleen zijn eczeemdeken.. overdag buiten en 's nachts op stal. En dat is warm zat! Daarvoor stond ie nog even onder een ongevoerde regendeken (over zijn eczeemdeken heen) maar daar had hij het al snel te warm onder, zeker overdag in het zonnetje buiten..