mika11 schreef:Bravura : die anderhalf uur in het bos was een route van hooguit 5 km. Veel gestapt aan de lange teugel en af een toe een drafje. Daarom al bewust niet gegaloppeerd. Volgens mij kan dit geen kwaad, het was geen werken voor de paarden, gewoon ontspannen.
Daarbij had ik geschreven dat wij weinig met de paarden hebben gedaan, niet dat ze helemaal niks gedaan hebben. Ze staan van 11 uur tot 17.00 uur buiten en de dagen dat het kon hebben de paarden licht gewerkt of gestapt langs de weg.
Vandaag en gisteren zijn we ook in het bos geweest, dezelfde route met stap en draf. Vanmiddag was de bak alweer bevroren dus van trainen is nu helemaal geen sprake. Ik ben al blij dat we dit kunnen doen. Als het weer gaat sneeuwen of ijzel dan kan dat ook niet meer.
Wow... dat lijkt me gaaf. Met sneeuw in het bos. Jullie kunnen tenminste nog het bos in...
*beetje jaloers*
M_erell schreef:Wij dachten echt dé oplossing te hebben: als het slecht weer is gaan we gewoon met de paarden naar een manege in de buurt met een binnebak. Maar nu door de sneeuw en ijs vinden we het eng om met trailer en paarden op pad te gaan... Dus dat wordt denk ik maar een tijdje wachten totdat het weer wat beter is.
Dat idee had ik ook, maar hier ook hetzelfde... het is toch vaak hier erg glad in de polder. Eenmaal op de doorgaande wegen gaat het wel, maar voor ik daar op ben met de trailer...
Gisteren nieuw dieptepuntje... ik dacht dat de bak wel te rijden zou zijn (had tenminste wat gedooid), maar dat viel vies tegen. Nog helemaal hard en allemaal bevroren plasjes. Dus eerst maar even kijken hoe hij erop liep, maar hij liep op eieren. Dus niet eens opgestapt. De weg op is ook geen optie. Overdag wel, maar in het donker, alleen durf ik het niet aan. Hij is ook nog eens harstikke druk omdat hij in de bak/land niet zijn energie kwijt kan. Ze lopen zelf ook voorzichtig. Dus op de weg wil hij gaaaaaaaan. Dus dan maar op het erf gereden... Het is geasfalteerd, dus dat scheelt. Heb in een volte van 20x20 wat kunnen doen. Beetje inbuigenoefeningen, wendingen, beetje draven, etc... *baal, baal*