vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:57

Je zou het ook andersom kunnen stellen: Ikk koop bij jou een zeiltje voor 550 euri , maar ik krijg er wel oude banden bij om het hele geval vast te leggen. :P

Overigens is het zeiltje in mijn bak nog niet van zijn plaats geweest. Ik heb op de weg gereden. Maar ik zag de stalbaas al denken: He ik heb een mooi bakkie voor je gemaakt, en nou ga je buiten rijden! :n

Maar zaterdag wil ik wel weer eens in de bak rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:18

Hier was de bak vandaag berijdbaar, zelfs niet bevroren *\o/*

Ik kan toch niet rijden tot osteo is geweest en da's pas maandag. Zal werk aan de lange lijnen worden, longe of gaan wandelen aan de hand dit weekend. Ze geven morgen -2, eerst smeltende sneeuw en dan pas sneeuw. Gaat heerlijk glad worden als je het mij vraagt! En vrijdag dan sneeuw. Hoop dat die dit weekend blijft liggen, kan ik toch nog mijn sneeuwfoto's maken :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:20

jamiroquai schreef:
Je zou het ook andersom kunnen stellen: Ikk koop bij jou een zeiltje voor 550 euri , maar ik krijg er wel oude banden bij om het hele geval vast te leggen. :P

Maar....dan zit jij met 2 complete bandensets (een nieuwe en een oude) én een zeiltje...... dat gaat em niet worden. :+ Die oude banden moet ik dan eerst aanschaffen. :+ :D Slechte handel. 8-)
Het zeiltje hier is 2mx2m, misschien als ik de oude banden voor niets kan krijgen, mag jij dat zeiltje kopen! :)*

jamiroquai

Re: vorst..sneeuw en ijs komt er weer aan.wat nu met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:23

Sorry, mijn bak is kleiner dan 2x2 meter............... Trouwens ze zijn niet eens nieuw, je hebt ze maar liefst 1 keer gebruikt!!!!!

Het sneeuwt hier ook al een beetje, dat hadden ze pas voor vanmiddag voorspeld. Dat van die foto's maken is een leuk idee. Maar ik ben zelf niet zo fotogeniek en bij ons op stal lopen geen topfotografen die mij er redelijk uit kunnen laten zien. Dus dat worden foto's van mijn bikkel solo!

Mu toch maar een iets dikkere deken besteld. Hij slaapt nu in een andere stal en die is niet geïsoleerd.

Maar als hij bevroren is blijft hij wel mooi stil staan......

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:24

mika11 schreef:
Bravura : die anderhalf uur in het bos was een route van hooguit 5 km. Veel gestapt aan de lange teugel en af een toe een drafje. Daarom al bewust niet gegaloppeerd. Volgens mij kan dit geen kwaad, het was geen werken voor de paarden, gewoon ontspannen.
Daarbij had ik geschreven dat wij weinig met de paarden hebben gedaan, niet dat ze helemaal niks gedaan hebben. Ze staan van 11 uur tot 17.00 uur buiten en de dagen dat het kon hebben de paarden licht gewerkt of gestapt langs de weg.
Vandaag en gisteren zijn we ook in het bos geweest, dezelfde route met stap en draf. Vanmiddag was de bak alweer bevroren dus van trainen is nu helemaal geen sprake. Ik ben al blij dat we dit kunnen doen. Als het weer gaat sneeuwen of ijzel dan kan dat ook niet meer.

Wow... dat lijkt me gaaf. Met sneeuw in het bos. Jullie kunnen tenminste nog het bos in...
*beetje jaloers*
M_erell schreef:
Wij dachten echt dé oplossing te hebben: als het slecht weer is gaan we gewoon met de paarden naar een manege in de buurt met een binnebak. Maar nu door de sneeuw en ijs vinden we het eng om met trailer en paarden op pad te gaan... Dus dat wordt denk ik maar een tijdje wachten totdat het weer wat beter is.

Dat idee had ik ook, maar hier ook hetzelfde... het is toch vaak hier erg glad in de polder. Eenmaal op de doorgaande wegen gaat het wel, maar voor ik daar op ben met de trailer...

Gisteren nieuw dieptepuntje... ik dacht dat de bak wel te rijden zou zijn (had tenminste wat gedooid), maar dat viel vies tegen. Nog helemaal hard en allemaal bevroren plasjes. Dus eerst maar even kijken hoe hij erop liep, maar hij liep op eieren. Dus niet eens opgestapt. De weg op is ook geen optie. Overdag wel, maar in het donker, alleen durf ik het niet aan. Hij is ook nog eens harstikke druk omdat hij in de bak/land niet zijn energie kwijt kan. Ze lopen zelf ook voorzichtig. Dus op de weg wil hij gaaaaaaaan. Dus dan maar op het erf gereden... Het is geasfalteerd, dus dat scheelt. Heb in een volte van 20x20 wat kunnen doen. Beetje inbuigenoefeningen, wendingen, beetje draven, etc... *baal, baal*

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:27

Duke schreef:
mika11 schreef:
Bravura : die anderhalf uur in het bos was een route van hooguit 5 km. Veel gestapt aan de lange teugel en af een toe een drafje. Daarom al bewust niet gegaloppeerd. Volgens mij kan dit geen kwaad, het was geen werken voor de paarden, gewoon ontspannen.
Daarbij had ik geschreven dat wij weinig met de paarden hebben gedaan, niet dat ze helemaal niks gedaan hebben. Ze staan van 11 uur tot 17.00 uur buiten en de dagen dat het kon hebben de paarden licht gewerkt of gestapt langs de weg.
Vandaag en gisteren zijn we ook in het bos geweest, dezelfde route met stap en draf. Vanmiddag was de bak alweer bevroren dus van trainen is nu helemaal geen sprake. Ik ben al blij dat we dit kunnen doen. Als het weer gaat sneeuwen of ijzel dan kan dat ook niet meer.

Wow... dat lijkt me gaaf. Met sneeuw in het bos. Jullie kunnen tenminste nog het bos in...
*beetje jaloers*

Ik ben weer jaloers op een stalgenoot van mij. Zij is de enige van onze stal (9 paarden) die een trailer heeft. Zij gaat een paar keer in de week naar een binnen manege om te rijden en trainen. Ik rij vanaf gisteren ook niet meer, en volgens mij komt er vanmiddag sneeuw.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:29

Van de week lag hier echt perfekte sneeuw om in te sleën.
Ik heb het paard staan, tuig liggen, sneeuw is er ook, ik heb alleen geen slee of ski's... -O-

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:34

ik ben erg blij met het sneeuwbeslag, vorige week heerlijk in de sneeuw kunnen rijden, gister kon ik gewoon een normaal rondje over de ruiterpaden maken, die waren goed te doen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:37

Ik heb gisteren nog 1 keer tussentijds kunnen rijden, maar ik zie het weer somber in voor de aankomende weken..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:04

Ik hoef maar 200 meter tot een gestrooide weg, en die 200 m. kan ik in de berm lopen. Ik denk dat de paarde het wel prima vinden dat ze alleen maar licht kunnen werken. Hebben ze toch een beetje vakantie, lekerrelaxed een beetje stappen, af en toe wat draven....

De komende dagen ga ik oefenen met naar de binnenbak wandelen, is plm. een kwartiertje, en dan kan je lekker binnen rijden. Maar omdat hij zo dik in zijn vacht zit, is-ie na 20 minuten al nat .

Niet rijden is nog daar an toe, maar niet de stal uitkunnen, da's een ramp!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:56

Het is hier 5 graden en het regent dusdenk dat het wel mee zal vallen met de sneeuw!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:59

Ook hier regent het! Nog geen sneeuw gezien! Nou maar hopen dat het zo blijft! Baal alleen nu weer van de regen want vind het niks om dan de paarden de hele dag buiten te doen! Vanmorgen lekker gereden in de binnenbak :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:00

mika11 schreef:
Ik ben weer jaloers op een stalgenoot van mij. Zij is de enige van onze stal (9 paarden) die een trailer heeft. Zij gaat een paar keer in de week naar een binnen manege om te rijden en trainen. Ik rij vanaf gisteren ook niet meer, en volgens mij komt er vanmiddag sneeuw.

Ik heb ook een trailer... maar ik kan niet echt altijd naar een andere stal. Ik kan niet alleen, dus ben afhankelijk van bijrijdster, de weg moet niet te glad zijn, ik moet de tijd hebben (kost toch meer tijd) en m'n paardje moet niet te heet worden als hij na een tijdje weer op een fatsoenlijke bodem loopt (vorig jaar nogal wat problemen mee gehad). Wil geen smak maken.

Het regent hier ook al de halve morgen. Bluh. Maar goed, beter dan sneeuw. Wel saaier.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:15

ik ben niet zo blij met die regen...als dit nu eens op gaat vriezen...zet ik een koek en zopie naast de bak en hang lampjes op gaan we maar schaatsen.. :+ het zakt nu nog goed weg,maar als het zo door blijft hozen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:17

Ik heb liever en sneeuwlaag en droog weer, dan die rotregen hoor. Dat vocht kruipt overal in, niks krijgt de kans om deftig te drogen, 's avonds koelt het flink af en dingen die dan vochtig zijn koelen mee af... Nee dankje, dan toch liever sneeuw.

De mijne is ongeschoren maar heeft toch deken op. Heb ik moeten opleggen onlangs toen ze koliek had en ze zichzelf niet warm hield. maar dat deken is niet waterdicht, dus knollie kan nu ook niet even buiten.

Ging normaal rustig stapwerk doen aan de lange lijnen, met dit irritante regenweer valt dat ook weer in het water. Heb geen zin om een nat paard bij 2° terug op stal te zetten met een deken waaronder ze wss eerst gaat staan broeien en dan daarna afkoelen. Moet dringend mijn regendek laten maken zodat ze daarmee het land in kan bij zo'n weer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:24

Paarden tot nu toe elke dag buiten in de bak gehad en hoopte dat er vandaag ipv regen sneeuw zou vallen, helaas, het komt hier al even met bakken uit de lucht en de bak is nu zwembad en vannacht en de daarop volgende nachten blijft het flink vriezen, zou je paarden kunnen leren schaatsen? _O-

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:17

Hier staan ze binnen sinds de middag. 0 graden en heel veel regen....dat zou bij 0 graden toch anders moeten zijn zou je denken.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:20

bigone schreef:
zou je paarden kunnen leren schaatsen? _O-

Ik zou ze dan wel een tutu om doen! *\o/*

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:46

Ik vrees ook het ergste.
De regen komt hier al vanaf 10 uur met bakken naar beneden.
Het water loopt niet weg omdat de onderlaag nog hard is :(
Als het morgen gaat vriezen dan wordt het idd schaatsen :Y)

Mijn paarden staan al 11 jaar aan huis maar ik denk dat ik dit weekend maar
eens moet gaan zoeken naar een stal met binnenbak.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:07

Dames. dames, wat een geklaag..... ;)

Het is toch geen sneeuw?

Knollie staat gewoon buiten met een regendekentje. Zonder voering, die is onderweg van de webshop. Want die natte sneeuw voelt wel heel koud aan, en hij heeft een andere stal die niet zo goed geisoleerd is.

Ook al kan ik zo niet rijden- niet voor het paard, die loopt wel door- hij staat wel lekker buiten met wat kuil. Die vindt het allemaal wel prima zo.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:14

Het sneeuwt nu wel hier, eerst regen, toen hagel, en nu is het sneeuw geworden. Ik kan nu ook niet meer rijden. De paarden gaan straks om 17.00 uur naar binnen. Ze hebben wel een deken op maar ik weet van de vorige weken met die sneeuw dat ze staan te vechten bij het hek wie er het eerst naar binnen kan.
Dus volgens mij vinden ze het wel fijn om met dit weer op stal te kunnen.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:17

Die van ons staan heerlijk op de wei.
Toen het flink waaide en sneeuwde en het dus echt ijskoud was zijn ze wel binnen gaan staan.
Anders blijven ze zelf lekker buiten.
Het voordeel van een inloopstal ;)

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:35

Baal er wel ontzettend van! Hoop echt dat het morgen geen ijsbaan is! De paarden zijn tot nu toe altijd nog buiten geweest en daar was ik blij om want als je ze dan paar dagen binnen houd of bij 1 dag al dan zijn ze veel drukker en zullen er ook eerder ongelukken gebeuren met die gladheid!

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:31

Weer is hier ook omgeslagen.

Fietsen door de hagel = auw

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:55

Volgens mij w ordt het morgen zo glad als een spiegel. Gevaarlijk om naar je paard toe te gaan en om je paard te rijden!