Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:54

In Bremse Bremsen zit o.a. citronella.
Is het niet zo dat met name citronella nog wel eens allergische reacties kan geven.
Jammer dat er Citronella in zit!
Dat is toch echt niet meer van deze tijd!
Citronella is namelijk al vanaf augustus 2007 al verboden om toe te passen in spray's.
Wellicht een oude samenstelling of het product is oud!

Aan Hanneke
Op Bremse Bremsen staat wel een samenstelling, maar wat heb je daar nu aan.
Je weet de achtergond niet eens en waar het vandaan komt en hoeveel er precies in zit!
Wel moet ik eerlijk zeggen dat de mensen die achter Bremse Bremsen zitten (MM cosmetica) net zo goed bezig zijn als de mensen achter Zzimply.com.
Trouwens Atex Daas (Al 3 jaar de meest gebruikte daasspray) bevat geen citronella!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:04

Ik denk dat ik Zzimply maar eens ga aanschrijven dat ik mijn geld terug wil omdat het totaal niet werkt voor dazen en ze dat wel doen voorkomen.
Zijn er hier meer mensen die een fles hebben aangeschaft en dit willen doen?

Bonita_Bon

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:09

nee, heb de fles aangeschaft en het werkt prima! Kan niet anders zeggen. Overigens zijn ook mieren vies van het spul! Wij hadden een rode mieren nest in de wei op de plek waar onze stoeltjes altijd staan, werd gek van die beesten! Maar heb er eergister wat zzimply ingespoten en ze zijn gone with the wind! Geen mier meer te bekennen!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:16

singasong schreef:
Ik denk dat ik Zzimply maar eens ga aanschrijven dat ik mijn geld terug wil omdat het totaal niet werkt voor dazen en ze dat wel doen voorkomen.

Bij mij en mijn pony werkt het gewoon prima hoor. Je houdt toch met alle vliegenmiddeltjes dat het in sommige gevallen niet werkt...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:20

@hofmanthuis fabrikanten en handelaren kraken altijd produkten van andere af. Daar ben je nu dus lekker mee bezig. Maar over het feit dat je je eigen produkt niet van de juiste informatie wil voorzien en je aangeeft dat je klanten niet serieus neemt. En tussen neus en lippen door zit je je andere produkten hier ook nog te spammen. Voor hoe dom hou je de gemiddelde klant. Wanneer iets niet werkt dan werkt het niet.....Daarbij zeg je niets over het feit dat je misschien het spuitmondje voor je fles wil aanpassen, want die schijnt niet naar behoren te werken. Op een of andere manier kom je in dit topic niet juist over. Een kennis die ik na dit topic had verwezen ziet nu ook af van het proberen van het spul en heeft nu een hele vieze smaak van het merk hofmans lieve +:)+ . En wanneer dat andere middel van jou zo prima werkt waarom kom je dan met iets wat niet meer werkt :D

@singasong hij is zich ter dege bewust van wat hij in een foldertje mag zetten en wat op het flesje staat.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:37

Moderatoropmerking:
Volgens mij zouden we hier reageren over het product. En niet op elkaar!! Ik heb al eens gewaarschuwd! En nu moet ik al weer waarschuwen! Jammer dat een topic dan zo uit de hand moet lopen! En dat enkelen zich hier niet aan de regels kunnen houden en respectvol met elkaar kunnen omgaan. Hierdoor komt er weer een slotje op voor overleg!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:16

Moderatoropmerking:
Het heeft even geduurd, maar dit topic gaat weer open.

Zoals aangegeven is Spam op geen enkele wijze toegestaan op Bokt.nl en daar vallen ook alle andere commerciële berichten onder.

Daarnaast het verzoek om wanneer je spamberichten tegen komt te TeMmen en er niet op te reageren. :)

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:32

Vond het proefflesje niet goed werken (je moest veel te veel spuiten om ook maar een beetje te werken), maar heb nu een stick die ik gebruik voor op het hoofd en ben daar wel tevreden over

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:26

Nou ik heb het flesje liggen maar nog steeds niet uitgetest maar merk wel dat de meningen erg zijn verdeelt...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:09

Siets schreef:
singasong schreef:

Bij mij en mijn pony werkt het gewoon prima hoor. Je houdt toch met alle vliegenmiddeltjes dat het in sommige gevallen niet werkt...

op 3 van mijn 3 totaal verschillende paarden werkt het
NIET
tegen : vliegen dazen exceem vliegjes en horzels

maar momenteel zijn de vliegbeestjes helemaal neusloos als je het mij vraagt
zelfs pure hertshoornolie doet amper iets hier

zelf schijn ik ook erg lekker te zijn
maar op mij werkt het dus redelijk tot goed :Y)

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:43

Ik had er 1 besteld, en nog een voor een kennis. Die wou er ook zo graag 1. Tegelijk besteld natuurlijk, krijgt de kennis van mij geen flesje en ik wel. Hij heeft een mail gestuurd, ze waren op ??
Kon wel iets anders uitzoeken met korting ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:53

bij mij werkt het ondertussen ook niet meer. de dazen zijn duidelijk aanwezig. Jammer want vond het wel lekker ruiken en handig voor op schimmels.
Nu moet ik wel zeggen dat de dazen voor niks op de loop(vlieg) gaan op dit moment.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:50

Mijn verzorger was ook van mening dat het totaal niet helpte (testflesje). Ik heb het zelf met rijden nog niet geprobeerd, omdat ik altijd mijn eigen spul gebruik. Had het gister in het weiland wel opgespoten, even uit nood. Verder de reactie niet gezien, maar toen ik langs mijn staleigenaar reed vroeg hij zich af wie er zulke overdreven parfum op had. En ja, hij bedoelde mij :+

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:03

Tegen de dazen werkt het inderdaad niet. Helaas doen ze dat wel voorkomen hoewel het niet op de fles staat. Maar tegen de vliegen vind ik het super werken. Eerst zaten er heel veel vliegen op mijn paard en nu niet meer. Dus het werkt wel alleen niet tegen dat waar ik het voor gekocht had.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:25

Ik woon vlakbij de kust, maar ij hebben dit jaar ook bizar veel kleine rotvliegjes en dazen! Normaal gesproken als het hard aait hebbie ook weinig dazen. Nou de dazen van dit jaar (de nieuwste uitgave denk) zijn echte die-hards!! Niks lijkt te werken, had gister een mengsel van citronel, bremse-bremsen en atex opgespoten. Maar ze bleven komen (iets minder dat wel) ik ben ervan overtuigt dat niks werkt op dit moment....

michiemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:52

ik heb het proefmonster gebruikt, het werkt voor geen meter!
ik maak nu mijn eigen vliegenspray (eigenlijk iemand voor mij) en die doet het wel en is een stuk goedkoper dan al die flessen die in de winkel liggen en dat werkt wel!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:23

ik vind het enorm stinken... veel te zoet en werkt hier in het bos voor geen meter!

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:28

ik heb zoon proef flesje gekeregen en heb hem op mijn pony gedaan maar het hielp voor geen meter en er kwamen toen nog wespen bij hem ook die hem begonnen testeken

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:35

ik heb de proefverpakking ook besteld en gebruikt, maar was niet echt onder de indruk :n na een half uur rijden in onze buitenbak had mijn paard gewoon net zoveel last van vliegen als zonder zzimply. Het werkt heel even, maar lang niet goed genoeg om als 'doorbraak' bestempeld te worden in mijn ogen. Het ruikt wel lekker vind ik en het kleine flesje kan ik nu vullen met eigengemaakte vliegenspray, handig om mee te nemen op buitenrit :)

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:42

Helaas, ik heb ook een proefflesje ontvangen 3 weken geleden.. Ook hier help het niet, ja 10 minuten blijven de gewone vliegen weg, maar daarna is het uitgewerkt. De dazen blijven gewoon op ons afstormen.

Het beste werkt: Vliegendekens, op de weide en voor het uitrijden en in de bak meppen we er maar gewoon ouderwets op los

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:37

gebruik ook tijdens bakwerk een vliegen deken
zonder is het hier niet te doen ..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:27

Weet iemand toevallig hier een heel goede vliegenspray?
Zzimply werkt niet bij me paard, en Atex daas ook niet..
Maar hij heeft er zo achterlijk last van, dat hij er gewoon
helemaal gek van in het hoofd wordt.. hij word hierdoor heel
naar om te rijden, stijgeren, bokken, gek doen.. en puur
door die dazen.. iemand nog een suggestie qua vliegenspray???

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:23

bremse bremse ben ik zelf heel tevreden over

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:29

Ik heb het proefflesje gebruikt. De vliegen blijven wel even weg maar het helpt niet tegen dazen bij mijn pony!
Het ruikt wel lekker!

Nu heb ik de gel van Bremsen Bremse, die ook speciaal voor op het hoofd is en die vind ik wel goed werken.
Ook ruikt het heel lekker naar shampoo of zo ;)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:36

Melanie_B schreef:
hij word hierdoor heel
naar om te rijden, stijgeren, bokken, gek doen.. en puur
door die dazen.. iemand nog een suggestie qua vliegenspray???

Poeh, als het zo erg is zou ik een vliegendeken doen... geloof niet dat er een spray is die dat verhelpt. Maar dat is wel super vervelend als je paard zo is. Ik zat daar laatst met een vriendin over te bomen, die heeft ook zo'n panische. Is jouw paard geboren in een streek waar al veel dazen voorkwamen? Maw, is hij er al als veulen mee in aanraking gekomen?