[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:41

Piekosjj schreef:
Helaas heeft mijn paard toch schuurplekken gekregen van de bug buster. Zo lastig zeg! Tijdens onze lange zweedse winters staat ze maandenlang 24/7 in de dekens en heeft ze nergens ook maar 1 schuurplekje, maar met vliegendekens gaat het toch mis bij haar. Ze heeft een lelijke plek gekregen precies bij de borstsluiting, nogeneens echt een schuurplekje maar echt meteen alle vacht weg en gevoelig uit het niets. Ook toch helaas schuurplekken op de schouders die ze zelfs bij de Protector niet echt kreeg. Ze heeft de deken ongeveer 1.5 week 24/7 opgehad, en nu deze week kwam die plek op de borst opeens tevoorschijn, terwijl ze de deken nu al een ruime week niet echt op heeft gehad door het winderige weer.

Ik zag hier iemand die een sok om de borstsluiting heeft gemaakt, hoe moet ik dat voor me zien? Of zou ik de Protector bij de borst wat kunnen verkleinen? Helaas heb ik geen naaimachine, met de hand kan ik wel het een en ander repareren maar ik weet niet of ik zó handig ben :)) Van de Protector kreeg ze in ieder geval geen schuurplekken op de schouders. Of elke dag een andere deken op doen :+

Afbeelding

Ik heb de hals aan beide kanten ingenomen, dat werd te klein. Aan een kant ingenomen en de klittenband verwijderen heeft het wel opgelost vwb de schuurplekken op de boeg. Van de sok de tenen afgeknipt en dan om de gespen heen.

De rechte sluiting maakte voor het omslaan van de borstsluiting geen verschil dus is waars voor jou ook niet noodzakelijk.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:47

Een beetje een gekke vraag voor de tijd van het jaar. Maar nu met de kortingen wil ik een regendeken aanschaffen voor mijn paard voor het najaar. Deze deken moet bestand zijn tegen fikse en langdurige regenbuien ivm 24/7. Mijn huidige regendeken is hier vrees ik niet geschikt voor (Amigo 900D).

Nu kreeg ik het advies om een Dominick outdoordeken aan te schaffen ivm de bouw van mijn paard. Hier schijnen ook horseware liners onder te kunnen.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Dominick regendeken en dan 24/7 buiten? Hoe is de kwaliteit t.o.v. Amigo Bravo (1200 D) of een Rhino regendeken?

MyWishMax

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:49

Ik vind het nu niet zo gek juist. Hier staan ze gewoon weer onder regendekens met 9 graden gisteren eind van de middag en 7 graden vannacht := Mijne zelf recuptex eronder want die had het echt heel koud. Is ook niet warmer geweest als 13 graden en gevoelstemperatuur met wind en regen nog lager.

Maar geen ervaring met die deken.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:03

De Dominick regendeken die ik heb is top waterdicht én sterk! Echter hierdoor wel een zware deken en dus ook redelijk warm. Je moet het vergelijken met een 100 grams deken van bv. Amigo.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:06

MyWishMax schreef:
Ik vind het nu niet zo gek juist. Hier staan ze gewoon weer onder regendekens met 9 graden gisteren eind van de middag en 7 graden vannacht := Mijne zelf recuptex eronder want die had het echt heel koud. Is ook niet warmer geweest als 13 graden en gevoelstemperatuur met wind en regen nog lager.

Maar geen ervaring met die deken.

Haha ja het is nu ook net het najaar, echt bizar het weer.

zoedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:07

Donnatella schreef:
De Dominick regendeken die ik heb is top waterdicht én sterk! Echter hierdoor wel een zware deken en dus ook redelijk warm. Je moet het vergelijken met een 100 grams deken van bv. Amigo.

Goed om te horen!
Betekend dat de deken dan ook snel te warm is als je wilt beginnen in het najaar, of ademend de deken wel goed?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:39

Ik vind de deken minder goed ademen dan een Amigo (die heb ik namelijk ook). De stof is er dik en dus zeer waterdicht, maar hierdoor ook minder ademend. Op stal laat ik deze daarom nooit op in het najaar omdat - als er een warmere nacht is - de deken dan te warm is. Overdag bij het buiten staan, is dat minder een probleem.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:28

Bij ons op stal hadden veel paarden een winterdeken op gisteren bij 24/7 buiten.

Mijne was keurig droog onder haar Amigo XL regendeken.
Wel met een hals omdat het met grazen toch in regent bij de hals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:35

Verschilt ook gewoon per paard. Hier niks op. Hele dag gewoon in de regen en wind. Boeit ze niks. Hebben het niet koud en lekker los in de rugspieren.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:07

Gisteren was het 10 graden, minimaal 30mm regen gevallen en ook nog eens code geel voor de wind. Hier stonden een hoop paarden te rillen. Even goed bij laten eten om warm te worden en sommige paarden een (warmere/drogere) deken opgelegd.

Ik was achteraf blij dat ik mijn paard haar vliegendeken zondagmiddag had omgeruild voor een regendeken. Ze was niet superwarm, maar stond niet zo te rillen als de andere paarden zonder regendeken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:34

Spenk schreef:
Verschilt ook gewoon per paard. Hier niks op. Hele dag gewoon in de regen en wind. Boeit ze niks. Hebben het niet koud en lekker los in de rugspieren.

Het verschilt zeker per paard maar met meer dan 24 uur non-stop bakken met regen en in de middag storm was het zonder beschutting echt koud zeker met de zomervacht.
Gevoelstemperatuur was 7 graden bij ons.

Mijn paard heeft het eigenlijk nooit koud maar nu wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:40

En vandaag ineens stuk warmer qua gevoel en überhaupt haha. Zon en droog, alleen nog veel wind. Maar zelfs die is warmer als gisteren

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:41

Bij ons ook rillende paarden. Die van mij gelukkig niet, maar was wel blij dat ze 's nachts op stal stond. Ze zijn ook fors eerder op stal gezet, hier in het noorden heeft het zo verschrikkelijk veel geregend -O- Weilanden staan volledig onder water.

En natuurlijk regent het vandaag ook gewoon door -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:03

fransje23 schreef:
Spenk schreef:

Het verschilt zeker per paard maar met meer dan 24 uur non-stop bakken met regen en in de middag storm was het zonder beschutting echt koud zeker met de zomervacht.
Gevoelstemperatuur was 7 graden bij ons.

Mijn paard heeft het eigenlijk nooit koud maar nu wel.

Ja hier ook, maar ze hadden er echt geen last van :)

Vandaar verschilt per paard. Ze zitten strak in de zomervacht en kunnen zich wel gewoon warm eten. Prima dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:03

MyWishMax schreef:
En vandaag ineens stuk warmer qua gevoel en überhaupt haha. Zon en droog, alleen nog veel wind. Maar zelfs die is warmer als gisteren

Hier nog steeds regen :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:10

Haha wij mogen in het westen ook eindelijk wel eens geluk hebben :') Ze staan pad weer een weekje in het land, daarvoor hemelvaartsdag voor het eerst maar ook weer naar binnen na 2 weken oid omdat het veel te nat was. Die stomme kleigrond en sowieso 1 van de laagste delen van Nl.

Sowieso bizar want deze plek was juist altijd 1 van de 1e die naar buiten kon en het langst kon blijven staan. Maar door allerlei nieuwe wegen en wijken die aangelegd zijn lijkt het wrl alsof wij nu al het water krijgen. Dus ipv hele goede droge grond voor kleigrond(altijd slechter als andere delen van het land wel) is het nu nat en zakt het niet of amper weg. We staan na buiten zetten onze laarzen af te spoelen om bagger eraf te krijgen. Gelukkig liggen de landen iets hoger als het pad. Maar nu ze weer wat nieuws aangelegd hebben naast ons terrein wat ze echr een stuk hoger hebben gemaakt zal het nog erger wordeb

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:32

Bij ons staan ze sinds het weekend dag en nacht buiten.. Slechte timing qua weer -O-
Maar gelukkig bestaan er dekens!

De Amigo XL is er dus tegen heel veel regen bestand!

Ollie1234567

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:39

Heeft iemand toevallig een tip voor een vliegendeken die niet de manen kapot maakt?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:26

Manen vlechten.

Ollie1234567

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:58

Vallen die manen er dan niet met vlecht en al af?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:06

Nee, dat is hier echt nog nooit gebeurd. Een enkele keer dat je met ontvlechten een plukje eruit haalt, maar dat is niet zichtbaar. Werkt bij mijn stalgenoten ook heel goed. Ik deed dit jarenlang, maar sinds twee jaar gaat mijn paard met fjordencoupe door het leven.

Ollie1234567

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 21:23

Hm oke. Dan ga ik dat eens proberen. Hij houdt nu geen namen over. Dank!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 00:01

Ik zag op pagina 250 wat ervaringen met de Catago fir-tech pro rugwarmer. Ik ben benieuwd of er inmiddels alweer wat meer ervaringen zijn of dat mensen nog steeds tevreden zijn of juist niet ? Ik overweeg om het deken aan de schaffen voor mijn paard.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 04:28

Lavitabella schreef:
Ik zag op pagina 250 wat ervaringen met de Catago fir-tech pro rugwarmer. Ik ben benieuwd of er inmiddels alweer wat meer ervaringen zijn of dat mensen nog steeds tevreden zijn of juist niet ? Ik overweeg om het deken aan de schaffen voor mijn paard.

Ja ik ben echt super tevreden. Ik gebruik dit soort dingen eerst zelf en bij mijn rugpijn gaf het 80% verbetering. Net als de Bucas therapy spullen, geeft ook verbetering maar minder.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:41

xSCWx schreef:
Lavitabella schreef:

Ja ik ben echt super tevreden. Ik gebruik dit soort dingen eerst zelf en bij mijn rugpijn gaf het 80% verbetering. Net als de Bucas therapy spullen, geeft ook verbetering maar minder.

Bedankt voor je reactie ! Hij is nu in de aanbieding dus dat scheelt wel een stukje!