[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:06

Mijn amigo hals is best ruim, gewoon maatje groter nemen dan zou ik zeggen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:09

Marlou_ schreef:
Ja qua borstsluiting heb ik alles geprobeerd zeg maar. Als ik de bovenste op zijn strakst doe dan zit het erg strak als hij staat te grazen. Maar dat inregenen blijft. Vorig jaar was het evht koud en regende en toen was zijn onderdeken op beide schouders helemaal nat. Dat vind ik geen doen. Vandaar dat ik wat zoek met een high neck

Inderdaad, da's geen doen. Nika heeft ook met wug, misschien daar eens naar kijken? Ik zie dat ze nu ook bij sommige maten verschillende modellen voor ruime hals en slanke hals hebben.

Grotere maat helpt bij mij in elk geval niet. Mijn paard heeft onderlengte 175 en zijn deken is 185. Waardoor het alleen maar heel groot is bij de kont, en het bij de schouders nog steeds even hard lekt met de bovenste sluiting dicht.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:26

Charizard jij hebt het steeds over het halsstuk denk ik maar ik heb het over de hals van het paard ;-) er is te weinig ruimte voor de brede hals van mijn paard in de meeste dekens

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:29

Overigens geldt dat wel ook voor halsstukken. Mijn ruin past nooit in de bijgeleverde halzen. De deken die ik voor hem wil is met een afneembare hals. Niet dat ik de illusie heb dat 't gaat passen maar ik vind die deken nou toevallig net een mooie kleur. En wat ik met de hals doe zie ik dan wel weer. Maar iets met een vaste hals zou ik nooit aan beginnen met hem, en met een wug denk ik dat 't ook al gauw te krap wordt.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:54

Marlou_ schreef:
Ja qua borstsluiting heb ik alles geprobeerd zeg maar. Als ik de bovenste op zijn strakst doe dan zit het erg strak als hij staat te grazen. Maar dat inregenen blijft. Vorig jaar was het evht koud en regende en toen was zijn onderdeken op beide schouders helemaal nat. Dat vind ik geen doen. Vandaar dat ik wat zoek met een high neck

Daarom vind ik de v-sluiting van Rambo ideaal.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:11

Ja maar zorgt die V sluiting daadwerkelijk voor meer ruimte?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:14

het wordt niet wijder, maar de halsopening wordt wat lager/ruimer

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:54

Marlou_ schreef:
Ja maar zorgt die V sluiting daadwerkelijk voor meer ruimte?

Voor hier wel. :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:16

Even een vraagje, zouden jullie met de komende temperaturen (4graden 's nachts) al een regendeken op gaan doen? Ik vind het overdag eigenlijk nog te warm maar aangezien het mijn verzorgpony is kan ik er niet elke dag komen en is het gewoon te ver weg om heen en weer te gaan. Zit dus een beetje te twijfelen wat nu handig is? Hij staat 24/7 buiten en draagt nog een eczeemdeken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:47

Ligt helemaal aan de conditie van de pony. Mijn ene zou ik dan wel dag en nacht onder een regendeken zetten, de andere niet. Alleen ben ik dan zo als ik niet zelf 2x per dag kan gaan ik iemand zou regelen die ook even de dekens doet.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:15

Mijn geschoren pony heeft zonder deken buiten gestaan overdag. Ik kon pas laat naar stal. Gelukkig leek hij het niet koud te hebben. Alleen de rug was nat. Hij voelde warm aan. Op dit moment worden mijn dekens gewassen en ik heb alleen een gevoerde deken liggen op reserve en die vond ik te warm om op te doen (en op een nat paard)s Nachts staan ze binnen

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:19

Even een foto van mijn geruilde deken. Nu een maatje groter, 183 cm. Volgens mij prima zo! En let even niet op diegene erachter }:0 Hoor graag nog even jullie mening!
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:19

Naath86 schreef:
Even een foto van mijn geruilde deken. Nu een maatje groter, 183 cm. Volgens mij prima zo! En let even niet op diegene erachter }:0 Hoor graag nog even jullie mening!
[ [url=m/H0xCUh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deken zit netjes :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:35

Heeft iemand ervaring met lussen op je deken te laten zetten zodat je er een hals op kan bevestigingen? Blijft de deken dan alsnog waterdicht?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:48

Ik heb het advies van Koper en Nies opgevolgd. Toen ik vandaag bij hem kwam stond ie in elkaar gedoken, kont in de wind en haren omhoog staan. Ik denk dat ie wel tevreden keek toen ik z'n regendeken op deed. :)
Afbeelding
Afbeelding

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:55

Is dit de 1200 denier van Amigo? Ik heb deze volgens mij ook.

Die van mij staat nog zonder. Overdag buiten en snachts op stal. De komende week wordt het nog lekker weer. Veel zon overdag. Daarna zal het wel zo'n beetje gebeurd zijn denk ik.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:59

Debbie, ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Heb hem mee gekregen toen ik hem kocht dit voorjaar. Vind hem wel erg fijn ogen/ voelen.
Vanaf de manege zien we de dijk van de Waddenzee, het is open en waait altijd heel hard. Ik denk dat dat ook nog heel veel scheelt, de wind.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:28

Die van mij wel Debbie. Dat is de foto er iets boven met mijn vosje.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:43

Nee die regendeken is een 600D. Bij mij hebben ze nu allebei een 100 grams staldeken op, ze staan in een buitenstal.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:18

san4nie hij ziet er tevreden uit. Deken staat ook mooi op je paard :)

naath zit netjes. Niks meer aan doen.

wortelsussie schreef:
Heeft iemand ervaring met lussen op je deken te laten zetten zodat je er een hals op kan bevestigingen? Blijft de deken dan alsnog waterdicht?

Ik. Alleen heb ik ze er niet op laten zetten, dat kan ik zelf wel. Natuurlijk is het waterdicht, je naait een plak nylon op die deken die heel wat water tegenhoudt. Dat weegt in mijn ervaring gewoon op tegen die paar prikgaatjes. Uiteraard heb ik wel een smalle naald gebruikt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:20

Pony stond zojuist in de schuilstal, voor 't eerst weer sinds de zomer. Is een koukleum en vind zichzelf blijkbaar nu al sneu. Ondanks dat ze wel een beetje vacht heeft al.

Ik heb een fleecegevoerde regendeken, en daarna 200 gram. Daarna 300 gram met hals. Die laatste is voor als 't echt winter word.

Wat zouden jullie er in de nachten op leggen? Vriendlief word gek als ik nu ook nog een 100 grams ga kopen. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:21

Een liner of wollen deken onder de regendeken.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:47

Misschien haal ik er dan toch een 100 grams deken bij, ipv nog een losse wollen deken erbij te kopen. Ik wil dat ze haar energie steekt in dik blijven ipv warm.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:50

Heb je niet iets van een zweetdeken ofzo die er onder kan?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:54

Nope.

Ik had nooit iets onder dekens gestaan. Afgelopen voorjaar begon pony haar vacht te broeien leek het wel. Hele plukken lieten los. Pony kale plekken. DA kon er ook niet veel van maken, behalve dat het misschien inderdaad wat was gaan broeien.

Dus pony geschoren, 3 dekens gehaald. Daarna werd 't gelukkig gauw warm.

Maar ik wil het dit jaar voor zijn en gewoon lekker onder een deken. Ze is de jongste niet meer bovendien. En ik vind het sneu dat ze zoveel uren in de schuilstal doorbrengt.