[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 07:21

Helaas. Maat lijkt goed maar trekt op dezelfde manier bij de borst en trekt enorm strak op de punt van dr schouder. Hals is ook vrij krap, maar daar was nog wel een mouw aan te passen geweest.

Even kijken waar ik een bug rug xl vandaan kan scoren. Overweeg ook om de kentucky te proberen, die heeft schuine sluiting. En zag dat de rambo protector die ook heeft, maar de stof lijkt erg stug?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 07:43

Iemand een idee voor een vliegen uitrijdeken met iets van een buikflap? Er zijn al flink veel dazen op buitenrit en hij is druk om z’n buik beestvrij te houden. Liefst iets in zebra motief maar is geen must

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:02

Miriam91 schreef:
Bucas nog niet geprobeerd, omdat de gewone dekens van Bucas vreselijk liggen op hem. Maar wie weet is de vliegendeken anders? Een lijstje met wat jij al geprobeerd hebt is erg welkom, dan hoef ik daar m'n geld niet aan uit te geven :')

Ik heb de Mio binnen en ongelofelijk maar waar, het past redelijk goed eigenlijk. Beter dan alle andere (dure) dekens die ik tot nu geprobeerd heb.
En hij heeft een enorm lange hals (de deken, niet mijn paard), dus ik denk dat het ook wel iets voor jouw paard is.
Hij kleedt alleen niet erg af :+

Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:22

Kijk, dat geeft de burger moed! Dan ga ik die ook proberen.

Niet afkleden maakt me niks uit, mijn ruin loopt er vaker gek bij :')
Afbeelding
Opzich een fijne deken, maar zoals je ziet een kort halsje, die na een tijdje naar beneden zakt en dan gaat knellen. Dus helaas ook geen optie.
Alle hoop gevestigd op de mio :j

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:53

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:42

Iemand die mij kan adviseren ? Ik ben opzoek naar een vliegendeken van degelijk materiaal, voor een groot, breed dik paard, ze heeft een hele gevoelige huid, dus de Rambo protector lijkt mij minder geschikt? Ze draagt van de Rambo optimo maat 6,6 en dat is perfect, maar bijvoorbeeld Kentucky 2.05 of amigo bravo plus lite zijn veel te krap 8)7

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:04

Die van mij heeft ook een erg gevoelig huidje en daar heb ik wel de protector voor. Die past hij goed en schuift ook niet. Heb m wel een maatje kleiner dan z’n andere horseware dekens. Juist vliegendekens met van die flubberstof gaven problemen (en kreeg hij helaas een drukplek op de schoft, tot mijn grote spijt)Afbeelding
Ik heb wel een bontje op de schoft gemaakt: wil geen risico meer lopen :D
Nadeel vind ik wel dat de buikflap niet super royaal is, als je een echt buikig paard hebt krijg je zonder verlengers de riemen niet vast denk ik

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:27

Amigo XL?
SharonIndezz schreef:
Iemand die mij kan adviseren ? Ik ben opzoek naar een vliegendeken van degelijk materiaal, voor een groot, breed dik paard, ze heeft een hele gevoelige huid, dus de Rambo protector lijkt mij minder geschikt? Ze draagt van de Rambo optimo maat 6,6 en dat is perfect, maar bijvoorbeeld Kentucky 2.05 of amigo bravo plus lite zijn veel te krap 8)7

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:37

SharonIndezz schreef:

Mijn paard heeft ook een gevoelige huid en ik heb bij de protector op meerdere plekken extra voering moeten naaien. Ook is de pasvorm een halve maat groter dan zn andere rambo dekens, dat maakt dat een maar kleiner gaat knellen op de schoft en zijn gewone maat te lang is waardoor hij dus de schuurplekken krijgt.
Mijn stalgenoot heeft dezelfde deken, zelfde problemen. Zij heeft nu toch een maat kleiner gekocht, maar de hals is veel langer dan die van vorig jaar. Ook haar paard krijgt er schuurplekken van, vooral op zn buik.

Ik vind de Shires sweet itch een fijne deken, maar die is wel warmer dan de protector.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:38

lies schreef:
Haha, ik vind die wel schattig staan hoor :D

Ik heb trouwens de mio met de extra klittenband sluiting aan de voorkant. Weet niet of het verschil maakt in pasvorm, maar het is deze
https://www.agradi.nl/mio-fly-rug-lunar ... 45-198.htm

Dat klittenband sloop ik er dus af. Bij vorige versie geen problemen, bij de nieuwe blijft het niet zitten en had ze er hele wond van. Terwijl de rest van de deken gewoon blijft zitten, alleen dat stukje bij het klittenband vouwt om. Maar zonder zit die net zo goed

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:39

SharonIndezz schreef:

Een eczeemdeken is over het algemeen wel zachter. Is dat een idee of vind je dat te warm?

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:59

SharonIndezz schreef:

Ik heb de LeMieux arika gladiator, vrij zwaar deken voor een vliegendeken maar hele fijne pasvorm en “zachte” maar sterke stof zeker in vergelijking met de protector. Misschien voor jou ook interessant? Paard wat m draagt is heel rondgeribt en aardig buikig

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:23

Tnx voor jullie reacties! Eczeemdeken wil ik niet, zoek een deken met afneembare hals.

Ik ga eens kijken naar de Lemieux dekens, :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:39

Ik vond die Lemieux eigenlijk helemaal niet lijken op de protector :o het is al even geleden dat ik hem heb in huis had, maar heb hem niet eens uit de verpakking gehaald (enkel om te voelen) en toen weer geretourneerd. Ik weet niet meer precies waarom :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:06

Er zijn 2 Lemieux types en ook met prijs verschil. De goedkopere is vrij soepele en dunnere stof, de duurdere is steviger richting de protector maar wel zachter en ook wat soepeler qua stof.

Ik heb de gladiator (duurdere) maar nog niet volop in gebruik dus kan er nog te weinig over zeggen helaas.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:15

Ja, ik had de duurdere. Voor mij was het vergelijkbaar (qua sterkte) als het meer als een maliënkolder-idee was zoals de protector. Ik denk dat ik hem heb terug gedaan omdat de stof me tegenviel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:01

Waarom wil je een afneembare hals trouwens?

Ik vind bij vliegendekens een afneembare hals juist erg vervelend en toch vaak minder goed zitten. Ook de regen vliegendeken die ik heb had ik liever met vaste hals gehad. En beide dekens wil ik toch altijd de hals bij op haha. Alle andere dekens wil ik wel afneembaar haha.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:08

Omdat ze vooral onder de bultjes zit op haar lijf, en niet of nauwelijks op de hals… en ik het eigenlijk een beetje zielig vind, dat ze heel de winter ook met hals staat, en dan dadelijk weer.. maar dat zal meer tussen mijn oren zitten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:14

Een vliegendeken alleen over het lijf is meestal een heel stuk minder zinvol. Dat jij geen bultjes ziet betekend niet ze er geen last van heeft op de hals.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:22

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe vliegendeken van Dominick? Hoe is de stof en pasvorm? Ik vind de Rambo protector super qua pasvorm, maar de stof is erg stuf. Vandaar dat ik wat aan het rondkijken ben.

Ninah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:53

Donnatella schreef:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe vliegendeken van Dominick? Hoe is de stof en pasvorm? Ik vind de Rambo protector super qua pasvorm, maar de stof is erg stuf. Vandaar dat ik wat aan het rondkijken ben.

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. De stof van de protector vond mijn paard niet fijn. Hij ging altijd rollen als hij hem net ophad. Dit doet hij met andere dekens niet. Ik heb ook een Amigo Mio en een Bug Rug. Die zijn op zich allebei acceptabel kwa pasvorm. Maar voor mijn gevoel trekt het toch een beetje. Volgens mij komt doordat vliegendekens zo dun zijn en daardoor ook een beetje rekbaar.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:46

Slmt9 schreef:
Ik vond die Lemieux eigenlijk helemaal niet lijken op de protector :o het is al even geleden dat ik hem heb in huis had, maar heb hem niet eens uit de verpakking gehaald (enkel om te voelen) en toen weer geretourneerd. Ik weet niet meer precies waarom :+

Ik zeg nergens dat de LeMieux op de protector lijkt, juist dat de stof een stuk zachter is ;) mijn sloper sloopt m tot nu toe niet en geen gaatjes (iig niet voor de weken dat hij hem droeg, nu al een aantal weken niet meer gezien het koude weer). Ik las al eerdere keren in dit topic dat jij de stof ervan niks vond, maar ik ben er juist erg blij mee. Zou adviseren ze in de winkel eerst te bekijken en voelen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:15

XladyX schreef:
Slmt9 schreef:

Ik zeg nergens dat de LeMieux op de protector lijkt, juist dat de stof een stuk zachter is ;) mijn sloper sloopt m tot nu toe niet en geen gaatjes (iig niet voor de weken dat hij hem droeg, nu al een aantal weken niet meer gezien het koude weer). Ik las al eerdere keren in dit topic dat jij de stof ervan niks vond, maar ik ben er juist erg blij mee. Zou adviseren ze in de winkel eerst te bekijken en voelen

Ah sorry, ik had het idd verkeerd gelezen, my bad!
Goed advies om idd eerst te voelen! Ik durfde het risico destijds niet te nemen omdat ik hem ook best aan de prijs vindt en er nog weinig ervaringen waren vwb hoe hufterproof hij is! Goed te horen dus dat jij daar goede ervaringen mee hebt!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:25

Piekosjj schreef:
Vandaag mijn tweedehands Bug Buster aangekomen in maatje 130 :) Ik heb dus van HW regendeken een 140 die goed past, en de Protector 140 die echt heel veels te groot is. Hij trok zo aan de schoft naar achter, en ondanks dat ze 'm pas een week op heeft, al veel schuurplekken/lelijke vacht aan de zijkant van haar buik door de wrijving. De stof is echt te hard voor haar. De stof van de bug buster is echt heel zacht, dat was de voornaamste reden dat ik een andere deken wou. Voor het mooie wellicht net wat te strak op de schoft, maar hij is zo zacht dat ik niet het idee heb dat ze daar last van heeft. Ze heeft ook wel een hele hoge schoft :+

Protector 140. Die is echt wel 20 cm te lang :')
[ Afbeelding ]

Mio 140 regendeken die echt heel netjes zit. Die heb ik meer voor extra, natte zomerdagen dus niet haar standaard winterdeken. Voor de hele winter lang heeft ze echt een halve hals nodig
[ Afbeelding ]

En de bug buster 130. Haar billen steken wat uit, maar dat is de overzien. Hij blijft in ieder geval heel mooi voor haar schoft liggen!
[ Afbeelding ]

Helaas heeft mijn paard toch schuurplekken gekregen van de bug buster. Zo lastig zeg! Tijdens onze lange zweedse winters staat ze maandenlang 24/7 in de dekens en heeft ze nergens ook maar 1 schuurplekje, maar met vliegendekens gaat het toch mis bij haar. Ze heeft een lelijke plek gekregen precies bij de borstsluiting, nogeneens echt een schuurplekje maar echt meteen alle vacht weg en gevoelig uit het niets. Ook toch helaas schuurplekken op de schouders die ze zelfs bij de Protector niet echt kreeg. Ze heeft de deken ongeveer 1.5 week 24/7 opgehad, en nu deze week kwam die plek op de borst opeens tevoorschijn, terwijl ze de deken nu al een ruime week niet echt op heeft gehad door het winderige weer.

Ik zag hier iemand die een sok om de borstsluiting heeft gemaakt, hoe moet ik dat voor me zien? Of zou ik de Protector bij de borst wat kunnen verkleinen? Helaas heb ik geen naaimachine, met de hand kan ik wel het een en ander repareren maar ik weet niet of ik zó handig ben :)) Van de Protector kreeg ze in ieder geval geen schuurplekken op de schouders. Of elke dag een andere deken op doen :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:31

Ik heb jarenlang een protector gehad (heb ze nog steeds liggen) maar dit jaar voor het eerst een lemieux kudos gladiator vliegendeken en heel tevreden van. Wel een maat kleiner dan zijn gewone deken. De nieuwe protector vind ik een rare hals hebben en mijn oude protectors zijn wel erg vaak gerepareerd (nu was de voering kapot) dus ik vond dat hij wel een nieuwe mocht hebben.

Hij ligt ook heel netjes op mijn IJslander en dat is de eerste vliegendeken die zo ligt netjes licht op hem, hij is alleen wat lang in de hoogte.