[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:13

Hebben jullie ervaring met deze deken? Zal vanwege de ej merk niet heel sterk zijn, maar is die goed waterdicht en warm?

http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _2398.html

Heb een super fijne harrys horse 200g welke beter ligt dan de bucas alleen heeft die geen halshaken en de binnenvoering is ruw... super jammer der hele vacht gaat naar de malle.
Of ik moet creatief gaan bedenken hoe ik hals lusjes eraan krijg en een gladde binnenvoering... hmmm???

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:17

Mijn ervaring is dat EJ dekens juist wel sterk zijn. En ook gewoon goed waterdicht en warm. Ik wil voor mijn paard niet anders meer, zijn namelijk ook de enigste dekens die hem goed passen met zijn brede borst/boeg en nek.

Nies_

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:24

Het is 600D ripstop nylon, dus nee, dat is niet sterk. Waterdichtheid 3000 mm/m2 is op zich prima, ademend vermogen 2000ml/m per 24u is waardeloos.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:36

Hmm dus dan kan ik toch beter verder kijken...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:39

Wat denken jullie dat de beste oplossing is? Gisteren een discussie over gehad op stal.

Ik heb enkele goede staldekens nog, echter zijn deze niet waterdicht. Ik had hier graag een ongevoerd regendeken met hals over gelegd. Ik dacht dat ik beter een maatje groter kon nemen (normaal 185 dus nu beter een 195), maar andere zeiden dat dit niet mag want dan past het deken niet. Het is eigenlijk echter wel de bedoeling dat het altijd bovenop een ander deken gelegd zou moeten worden, en dan lijkt een 185 mij te klein?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:42

Onzin, Harry's Horse dekens hebben dezelfde 600 denier en volgens mij ook hetzelfde ademend vermogen, en zelfs nog minder waterdichtheid. Dus gewoon goed voor die prijsklasse. Daarbij gaat mijn 200 gr EJ deken nu al 3 jaar mee, mijn paard heeft een allergie waardoor hij de afgelopen jaren enorm veel heeft staan krabben, bijten en schuren op zijn lijf en de deken is nog steeds heel en waterdicht, begint nu pas wat dunner op de buitenstof te worden. Heb de deken uit het linkje daarom onlangs vast aangeschaft als 'vervanging'. Net zo met alle andere dekens van EJ, zijn nog steeds goed, waarnaast mijn Harry's horse regendeken eigenlijk al na 1 jaar was afgeschreven en in datzelfde jaar al begon door te regenen.
Beetje kort door de bocht dus Nies_, op basis van enkel een paar getalletjes die je hebt :)
Uit persoonlijke ervaring heb ik ondervonden dat er niks mis is met EJ dekens. Zeker niet voor die prijsklasse/categorie dekens waarin ze vallen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:47

Ik heb de EJ deken van de link pasgeleden gekocht, pasvorm is prima! We zullen zien deze winter hoe de kwaliteit is :) Mijn andere dekens zijn ook allemaal van EJ en ze houden het prima uit! Inderdaad sterk, goede pasvorm en goed waterdicht. Wat betreft prijs/kwaliteit verhouding zijn het prima dekens! Ik heb zelf gewoon het budget niet (en wil het ook niet uitgeven) voor bijvoorbeeld Bucas dekens, als die van de EJ voor mij net zo goed zijn..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:48

Wortelsussie je kan d'r toch gewoon ringetjes aan naaien?

The_Cat schreef:
Wat denken jullie dat de beste oplossing is? Gisteren een discussie over gehad op stal.

Ik heb enkele goede staldekens nog, echter zijn deze niet waterdicht. Ik had hier graag een ongevoerd regendeken met hals over gelegd. Ik dacht dat ik beter een maatje groter kon nemen (normaal 185 dus nu beter een 195), maar andere zeiden dat dit niet mag want dan past het deken niet. Het is eigenlijk echter wel de bedoeling dat het altijd bovenop een ander deken gelegd zou moeten worden, en dan lijkt een 185 mij te klein?

Dan zou ik inderdaad een grotere maat kiezen. Ligt ook een beetje aan welk merk je pakt: stel je gaat voor een Rambo, die vallen groot uit. En Harry Horse bij voorbeeld juist weer kleiner.

Ongeveer een etmaal na de vorige foto was mijn pony d'r halsstuk niet meer Small maar Micro:
Afbeelding

Ze heeft 'm nu om en voor zover ik dat kon zien in het donker zat hij prima. Ik heb mijn pony haar hals wat laten buigen en omlaag doen en dat kon ze allemaal zonder dat het knelde enzo. Hopelijk laat mijn ruin hem heel... wanneer ze kroelen kluift hij haar hele manenkam af.

Paardjes hebben hier de hele dag voor nop ingepakt gestaan, pas een klein uurtje geleden toen ik aan het voeren was begon het te spetteren. Mijn ruin heb ik uit de Amigo gepeld en in de Weatherbeeta gehesen. Die is ook 0 grams, maar dan betere pasvorm en nieuwer en waterdichter. Ook zitten er reflecterende stukken in, da's 's nachts wel zo handig :Y)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:59

Ik denk dat ik 1 van decathlon ga halen. Ik hoor op stal er redelijk goede ervaringen over, en je kan blijkbaar het nekstuk er ook weer afhalen. Dat zou ik handig vinden, want het regendeken is enkel maar om over de harry horse higliners te leggen

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:20

Hier ook de combo dekens van EJ. Heel tevreden over de prijs en kwaliteit ervan. Ik heb beide uitvoeringen de 400 gram en de 200gram. De 400 gaat al 2 winters mee en de 200 gram vorige jaar voor de winter gekocht. Pasvorm is erg goed voor mijn haflinger. Ook blijven de manen goed onder de halsdeken. Nog steeds goed waterdicht.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:39

Ik wilde ook graag een hoge waterdichtheid en ademend vermogen.
Ze staat 24/7 buiten.
Ik heb dekens van Waterdicht: 5000 mm, ademend: 4000 g/m²

Zeker als het gewoon veel regent is dat wel prettig.

Ik heb geen sloperd en stalgenootjes ook niet. Dus 600 denier voldoet.
Al is mijn 150 gram 1200 denier

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:08

Mijn pony staat 24/7 buiten en sinds gister eindelijk onder een fleecegevoerd regendeken. Eerder kon niet ivm de hoge temperatuur overdags terwijl hij (al wat ouder, valt heel snel in) het eigenlijk wel nodig had 's nachts en met regen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:04

wortelsussie schreef:
Hebben jullie ervaring met deze deken? Zal vanwege de ej merk niet heel sterk zijn, maar is die goed waterdicht en warm?

http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _2398.html

Heb een super fijne harrys horse 200g welke beter ligt dan de bucas alleen heeft die geen halshaken en de binnenvoering is ruw... super jammer der hele vacht gaat naar de malle.
Of ik moet creatief gaan bedenken hoe ik hals lusjes eraan krijg en een gladde binnenvoering... hmmm???

Precies deze heb ik gehad! Was prima waterdicht en nog best sterk. Pasvorm was dramatisch op mijn paardje en daarom ook geswitcht naar Rambo. De ene keer hoor ik mensen vol lof over EJ dekens en de ander vind het niks. Denk dat het een kwestie van testen is hoe die op jou paard ligt!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:31

De ej dekens liggen op mijn paardje perfect! Ik had ook diezelfde als de link, en de deken heeft nooit gelekt oid. Prima deken vind ik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 00:36

Tja het is natuurlijk ook maar wat voor eisen je stelt. Ik wil mijn paarden er niet mee laten lopen op de langere termijn.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:35

Patt schreef:
Stamper schreef:
Pony met haar nieuwe deken en graasmasker! :)

[ [url=m/2aUpN8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fleecedekens onder dekens ben ik gewn voorstander van, maar dat is geheel ieder zijn eigen keuze! :)

Mooie nieuwe deken de Amigo Bravo Wug zo te zien, welke maat had je nou hiervan nodig?
Deze past in ieder geval erg netjes zo.

Heb gewoon ďe 6.3 genomen ! :)
En past precies! Altijd leuk kortingen, scheelde toch 40 euries! :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:59

Goedemorgen!

Ik heb wat hulp nodig bij het uitzoeken van een deken voor mijn haflinger, wellicht zijn er mensen met het zelfde probleem.
Hij heeft niet een hele brede borst maar de hals is breed waardoor de meeste dekens te krap zijn bij de hals.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Amigo: was te smal bij de hals
Wheaterbeeta: heel fijn! Alleen het zijn qua pasvorm zo wijd, net een jurk en ik heb last van inregenen bij de schouders. Wel sterke dekens.

Wat ik zoek is een deken met een halve hals zodat ik minder last heb van inregenen. Ik ben niet meteen op zoek naar de duurste merken zoals bucas ect maar zou ze wel graag wat meer als 1 seizoen willen gebruiken.

Hebben jullie ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:01

Bucas valt redelijk smal aan de voorkant. Vind de rambo halzen wel erg fijn, ej merk zou ook nog kunnen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:29

Heeft amigo ook niet de bredere nek versie zoals rambo?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:52

Hoi ik heb ook een vraagje. Ik heb een bucas deken, de irish stable maat 6.0 bucas valt echt geweldig goed bij mijn pony van 1,55 en eindelijk sluit de hals ook mooi aan, zou ietsjes breder nig mogen maar zo is het ook prima. Hoeveel verschil zit er kwa model/maat met de Rambo?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:55

Oh dat weet ik niet, ik heb jaren geleden de rhino wug gehad. Fijne deken maar weet niet of hij dat nu nog past, toen was hij nog een puppie

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:00

The_Cat schreef:
Ik denk dat ik 1 van decathlon ga halen. Ik hoor op stal er redelijk goede ervaringen over, en je kan blijkbaar het nekstuk er ook weer afhalen. Dat zou ik handig vinden, want het regendeken is enkel maar om over de harry horse higliners te leggen

Die zijn super!! Stalgenootje had de 'goedkope' maar die hield het ook top, en een super pasvorm. Die wat nu 105 euro kost moet een hele fijne deken zijn, met afzweetfunctie vanwege de honinggraat structuur :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:46

Marlou_ schreef:
Goedemorgen!

Ik heb wat hulp nodig bij het uitzoeken van een deken voor mijn haflinger, wellicht zijn er mensen met het zelfde probleem.
Hij heeft niet een hele brede borst maar de hals is breed waardoor de meeste dekens te krap zijn bij de hals.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Amigo: was te smal bij de hals
Wheaterbeeta: heel fijn! Alleen het zijn qua pasvorm zo wijd, net een jurk en ik heb last van inregenen bij de schouders. Wel sterke dekens.

Wat ik zoek is een deken met een halve hals zodat ik minder last heb van inregenen. Ik ben niet meteen op zoek naar de duurste merken zoals bucas ect maar zou ze wel graag wat meer als 1 seizoen willen gebruiken.

Hebben jullie ideeën?

Mijn IJslander heeft een vergelijkbaar probleem. Het past bij hem niet goed bij de hals en schouders. Zijn Amigo kan alleen dicht als ik de bovenste borstsluiting open laat :+

Voor hem heb ik een Weatherbeeta, het jurkeffect is niet erger dan met de Amigo. Het fijne aan de Weatherbeeta vind ik dat de borstsluitingen verstelbaar zijn. Ze kunnen allebei dicht :D Bij zijn schouders lekt het in wanneer ik de sluitingen aan de voorkant op het eerste oogje doe. Als ik ze op het tweede oogje doe (dus de borst strakker dicht) blijft alles droog. Bij hem is dus echt het probleem dat de bovenste sluiting een stuk losser moet dan de onderste. Dat doe ik met de gespen, en dan klik ik de haakjes allebei op het zelfde oogje. Snap je?
Hij heeft een vliegendeken van Nika die super past, dat is zijn best passende deken. Dus dit jaar wou ik van hun eens een 100 grams voor mijn ruin proberen. Ze zijn ook goed betaalbaar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:58

Ik wou nog even laten zien hoe het geworden is:
Afbeelding

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:58

Ja qua borstsluiting heb ik alles geprobeerd zeg maar. Als ik de bovenste op zijn strakst doe dan zit het erg strak als hij staat te grazen. Maar dat inregenen blijft. Vorig jaar was het evht koud en regende en toen was zijn onderdeken op beide schouders helemaal nat. Dat vind ik geen doen. Vandaar dat ik wat zoek met een high neck