Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smurffie schreef:Elke 3 weken scheren en 5 keer per winter kan inderdaad niet gezond zijnhoorhoeveel grams dekens heb je maximaal en krijgt je paardje wel voldoende (kracht)voer om het ontbreken van de haren op te vangen?
Nouvel schreef:Toen ik 'm er vanmorgen op had liggen en de zon doorkwam vond ik het echt te warm, weeronline gaf hier geen regen, en ik ben thuis en het is 15 graden en het giet...
Jorinda schreef:Heeft iemand hier toevallig ervaring met Weatherbeeta dekens? Of andere dekens voor een Fjord met een lage hals aanzet? Hij heeft nu een fleecegevoerde regendeken zonder merk en die ligt echt prima. Vorige winter had ik merkloze dekens speciaal voor paarden met een brede hals/borst, maar Caspian had op zijn halsaanzet en beide schouders enorme schuurplekken, dus die heb ik heel snel weer de deur uit gewerkt na de winter. Nu moeten we voor dit jaar weer nieuwe dekens kopen, maar nu is dus de vraag... welke dekens zonder dat we een fortuin uitgeven steeds aan dekens die niet passen.
Ik denk overigens, om wel een beetje bij het onderwerp te blijven, dat ik met overdag 12 graden + regen (en 10 graden zonder regen) de fleecegevoerde erop doe. En dan opbouwen met 100 en 200. Ik heb een 200 gram onderdeken die ook goed past, waardoor ik ook 300 maken als het goed vriest en mocht hij het dan koud hebben, kan ik er ook altijd nog 400 van maken.
Dilemma's, dilemma's