Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravura schreef:Ja, zal straks even warm water meenemen. Heb in de wei een geïsoleerde 600 literbak (vleesbak) staan met een deksel voor de nacht. Dat water is wel wat bevroren over de dag maar dat is slechts een dun laagje tot nu toe. Ze maken het ijs zelf niet kapot, dat is het nadeel (alleen de oude merrie uit een andere wei). En ik kan er helaas ook niet de hele dag bij zijn. He bah...zit me echt niet lekker! En heb zelf nu geen auto, dus moet wachten tot ik straks een auto kan lenen. Anders was ik al gegaan!
Bravura schreef:Net een 100 grams onderdeken onder de Bucas gedaan. Paard voelde erg lauw tot koud er onder. Vond hem ook erg sloompjes en hij stopte met eten tegen de tijd dat ik weg ging. Normaal eet hij tot hij alles op heeft. Ga straks nog even kijken. Zit me niet lekker. Vorig jaar dronk hij te weinig met het koude weer maar at wel veel ruwvoer. Hij had toen gaskoliek. Gedroeg zich toen ook sloom, maar at toen helemaal niet meer en liep alleen maar te hinniken. Tegenwoordig heeft hij een extra emmer water in zijn box zodat we kunnen zien hoeveel hij drinkt. Of hij krijgt nu gewoon teveel hooi en zat vol.Hij is de laatste 2 weken wel flink aangekomen. Ze krijgen ook flink meer hooi sinds de vorst er is. Maar hopen dat het niks ernstigs is. Ga maar eens wat minderen met voeren, anders heb ik zo de kilo's er niet meer zo maar af bij hem.