Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miriam91 schreef:Heeft iemand ervaring met de volgende dekens:
- HKM Vliegendeken Lyon
- Mio Fly Rug
Ik heb een grote KWPNer (1.80) met brede borst en lage halsaanzet. Ik merk dat veel vliegendekens naar achter trekken en dan op de borst heel strak gaan zitten en de hals is eigenlijk altijd te kort en te strak waardoor hij niet kan grazen. Nu kwam ik deze tegen waarbij de hals wel langer en ruimer lijkt te zijn. Maar op productfoto's is het toch altijd lastig te zien.
In de winter heeft hij altijd Rhino Wugs op die goed zitten.
lies schreef:Miriam91 schreef:Heeft iemand ervaring met de volgende dekens:
- HKM Vliegendeken Lyon
- Mio Fly Rug
Ik heb een grote KWPNer (1.80) met brede borst en lage halsaanzet. Ik merk dat veel vliegendekens naar achter trekken en dan op de borst heel strak gaan zitten en de hals is eigenlijk altijd te kort en te strak waardoor hij niet kan grazen. Nu kwam ik deze tegen waarbij de hals wel langer en ruimer lijkt te zijn. Maar op productfoto's is het toch altijd lastig te zien.
In de winter heeft hij altijd Rhino Wugs op die goed zitten.
Ik heb zo’n beetje hetzelfde probleem, maar dan met een Irish Draught van 1.57..
In de winter heb ik een Rhino plus of een Amigo bravo 12 op, die passen prima. Vliegen/eczeemdekens heb ik nog niets passends van gevonden. Aan mij heb je niets, kan alleen noemen wat niet past en dat is een hele lijst
edit; ik sta op het punt om de Bucas buzz off X big neck te bestellen, misschien is dat wat. Of heb jij die al geprobeerd?
amyz schreef:Ook op zoek naar een vliegendeken...
Smal paard met diepe hals en inmiddels aardig wat spier op de schouders.
Amigo Bug Rug paste voorheen, maar schuurt nu op de schouders
Bucas buzz off veel te krap om de hals
Lemieux Arika lag prachtig, maar leek te veel om de borst heen te sluiten, durfde het niet aan, ze liep er ook wat ingehouden mee.
[ [url=m/VPOFSK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eigenlijk wil ik gewoon een bug rug met net even meer ruimte voor de schouder. Dr normale Amigo's liggen nog prima maar hebben disc of v-sluiting.
Iemand suggesties? Het wordt zo'n wilde gok zo langzamerhand
Miriam91 schreef:lies schreef:
Ik heb zo’n beetje hetzelfde probleem, maar dan met een Irish Draught van 1.57..
In de winter heb ik een Rhino plus of een Amigo bravo 12 op, die passen prima. Vliegen/eczeemdekens heb ik nog niets passends van gevonden. Aan mij heb je niets, kan alleen noemen wat niet past en dat is een hele lijst
edit; ik sta op het punt om de Bucas buzz off X big neck te bestellen, misschien is dat wat. Of heb jij die al geprobeerd?
Bucas nog niet geprobeerd, omdat de gewone dekens van Bucas vreselijk liggen op hem. Maar wie weet is de vliegendeken anders? Een lijstje met wat jij al geprobeerd hebt is erg welkom, dan hoef ik daar m'n geld niet aan uit te geven
Nouvel schreef:amyz schreef:Ook op zoek naar een vliegendeken...
Lemieux Arika lag prachtig, maar leek te veel om de borst heen te sluiten, durfde het niet aan, ze liep er ook wat ingehouden mee.
Eigenlijk wil ik gewoon een bug rug met net even meer ruimte voor de schouder. Dr normale Amigo's liggen nog prima maar hebben disc of v-sluiting.
En de bug buster? Die heeft ook een rechte sluiting
amyz schreef:Ook op zoek naar een vliegendeken...
MarjanB schreef:Kijk eens naar weather beetha. Dat is het enige dat echt goed ligt op mijn merrie met lage halsaanzet
amyz schreef:Mijn dank is groot![]()
Denk dat ik de weatherbeeta en de XL dan gewoon beide maar bestel, kijken wat het beste past. Is er van weatherbeeta maar 1 met een afneembare hals?
Miriam91 schreef:Ah dank dat is informatief. En welke heb jij nu op dan?
gr_roos schreef:amyz schreef:Mijn dank is groot![]()
Denk dat ik de weatherbeeta en de XL dan gewoon beide maar bestel, kijken wat het beste past. Is er van weatherbeeta maar 1 met een afneembare hals?
Volgens mij zijn het er meer, maar ik weet niet wa er in Nederland verkrijgbaar is. Tot op heden nog geen vliegedeken nodig gehad.
https://www.weatherbeetaeu.com/for-hors ... s/fly-rugs
amyz schreef:Aanbod valt tegen helaas met afneembare hals. Heb er wel eentje gevonden in de juiste maat, maar wil eigenlijk een andere kleurZijn er wel met zo'n lycra tussenstuk, weet niet of dat niet schuurt?
gr_roos schreef:amyz schreef:Aanbod valt tegen helaas met afneembare hals. Heb er wel eentje gevonden in de juiste maat, maar wil eigenlijk een andere kleurZijn er wel met zo'n lycra tussenstuk, weet niet of dat niet schuurt?
Dat beviel mij echt super en als ik weer een vliegendeken moet aanschaffen dan wordt het er 1 met een Lycra tussenstuk.
Ik woon redelijk bij jou in de buurt, heb nog een WB vliegendeken (maat te klein voor jouw paard) met Lycra stuk, dus die mag je best eens komen bekijken.
XladyX schreef:Het zal verder doorkleuren waarschijnlijk wel voorkomen, maar voor de rest ben ik bang dat het wachten op de nieuwe vacht is. Van een showstal waar ik een poosje gewerkt heb hielden ze volgende dingen aan om zwarte paarden zwart te houden in de zomer:
- Nooit bezweet de weide in (zout inc. met zon brand in de vacht) liever ook niet nat na afspuiten, dan eerst drogen in de schaduw.
- UV deken en maskers.
- supplement speciaal om de vacht donker te houden. Ze hadden verschillende geprobeerd maar geen idee of het echt effect had. Als ik het goed onthouden heb waren de meeste gebaseerd op een hoge gift van koper.