Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
reiziger schreef:Heeft iemand hier een idee welk merk dekens geschikt zijn voor een pony met smalle schouders en een dunne hals?
Had een deken gepast van stalgenootje maar die was veel te wijd van voren en hing te laag bij haar borst. Echt lastig!
reiziger schreef:Heeft iemand hier een idee welk merk dekens geschikt zijn voor een pony met smalle schouders en een dunne hals?
Had een deken gepast van stalgenootje maar die was veel te wijd van voren en hing te laag bij haar borst. Echt lastig!
AMBERRTJEE schreef:reiziger schreef:Heeft iemand hier een idee welk merk dekens geschikt zijn voor een pony met smalle schouders en een dunne hals?
Ik heb vandaag een hh gekocht met een klein halsje wat duidelijk is voor wat smallere schouders, mijn haflinger is wat breed en die past m niet! Kan straks even kijken welk type als je wil? Heb ook een gemaakt daarstraks die kan ik uploaden als ik op de laptop zit, straks gaat een quarter hem passen, een smalle... Ik kan je op de hoogte houden?
Jorinda schreef:Heeft iemand hier toevallig ervaring met Weatherbeeta dekens? Of andere dekens voor een Fjord met een lage hals aanzet? Hij heeft nu een fleecegevoerde regendeken zonder merk en die ligt echt prima. Vorige winter had ik merkloze dekens speciaal voor paarden met een brede hals/borst, maar Caspian had op zijn halsaanzet en beide schouders enorme schuurplekken, dus die heb ik heel snel weer de deur uit gewerkt na de winter. Nu moeten we voor dit jaar weer nieuwe dekens kopen, maar nu is dus de vraag... welke dekens zonder dat we een fortuin uitgeven steeds aan dekens die niet passen.
Ik denk overigens, om wel een beetje bij het onderwerp te blijven, dat ik met overdag 12 graden + regen (en 10 graden zonder regen) de fleecegevoerde erop doe. En dan opbouwen met 100 en 200. Ik heb een 200 gram onderdeken die ook goed past, waardoor ik ook 300 maken als het goed vriest en mocht hij het dan koud hebben, kan ik er ook altijd nog 400 van maken.
Dilemma's, dilemma's
Jorinda schreef:Borstverbreder ben ik geen fan van, omdat het probleem van de lage halsaanzet dan alsnog blijft bestaan. Overigens zijn te smalle dekens vaak juist te breed met een borstverbreder.
Horseware is Amigo en Rambo e.d.?
Bedankt voor het meedenken!
simongek schreef:5x moeten scheren in de winter lijkt me niet helemaal de bedoeling. Weet niet of het medisch is maar anders tijd om het dekenbeleid aan te passen misschien.
linnie050 schreef:Nies_ dankjewel voor je reactie.
Hij is inderdaad nog aan het werk gemiddeld 5x in de week.
Iemand gevonden die kan scheren in de buurt en ze zei beetje eind september beginnen.
Ik heb nu ook al de 0 grams op gedaan al zo een week draagt hij hem nu.
Heb jij in de winter ook dekens met hals?
Lorenz zijn manen zijn door de vliegendeken met hals op 1 plek heel dun geworden.
krijg je dit ook met winterdeken met hals?
0 of 150 gram?
Of moet je dan beide hebben?
Ik kan als ik 2 liners doe met de 0 gram dus dan moet hij wel 3 dekens op tot 400gram gaan.
Is dat genoeg als je paard geschoren is en het zou een strenge winter worden?
Ik heb een 100 en 300 gram liner.