Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simodi schreef:_Deniise_ schreef:Hoi
Misschien kan iemand hier mij helpen? Ik heb een Friese merrie en deze winter wordt onze eerste winter samen, ik wil graag dekens gebruiken en dat wordt voor mij ook de eerste keer. Ik wil graag de juiste dingen aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ze heeft op dit moment de Rambo Sweet Itch Hoody op, die past haar echt super, dus ik dacht eerst bij Horseware te blijven. Tot ik werd gewezen op de Bucas dekens die te gebruiken zijn voor verschillende temperaturen. Dat lijkt me eigenlijk wel heel erg ideaal. Heb ook gelezen over de Stay-Dry voering, die wil ik sowieso graag. Heeft dat nog een speciale naam als ik een deken koop, of moet ik dat in de omschrijving vinden?
Maar wat is nou precies het verschil tussen de Smartex en Turnout? Van beide dan ook nog eens duizend verschillende versies, ik ben de weg helemaal kwijtIk las iets over All in One, Light, Medium, Extra, Multi?! Ik zag ook nog dekens met de naam Freedom en Irish, maar die hebben geen fleece?
Als ik op internet kijk hebben de Smartex dekens een kleurtje en zijn de Turnout dekens zilver? Dat zilvere lijkt me wat prettiger ivm de reflectie/isolatie. Ik vind de Smartex dekens mooier en makkelijker van kleur wat betreft modder etc.
Ik vind het niet erg om uiteindelijk nog een onderdeken aan te schaffen mocht de deken toch te koud zijn, maar kan een deken van ... best veel gram ook op als het 15 graden is? Ze zijn best heel erg prijzig, maar als het bij (het liefst) 1 deken, hooguit 2, blijft kom ik waarschijnlijk op hetzelfde uit als wanneer ik een hele serie zou kopen van verschillende diktes. Of is dat stom gedacht?
Hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken!
Als Horseware mooi past, zou ik bij dat merk blijven!
Bucas heeft echt een andere pasvorm, en voor hetzelfde geld past die dan niet goed!
Als je een ongevoerde regendeken koopt, kun je die nu op doen.
Koop er losse liners bij, die zijn er in 100, 200, 300 en 400 gram, als je bijv een 100 en 300 koopt kom je een heel eind.
Die Bucas dekens van -15 tot +15 zijn niet bij alle paarden goed en vrij dun (vind ik).
Ik heb zelf jaren Bucas gehad en nu al 2 jaar over op Horseware Amigo. Bevalt super, ik koop geen Bucas meer! Horseware heeft ook speciale modellen voor Friezen!
_Deniise_ schreef:simodi schreef:Als Horseware mooi past, zou ik bij dat merk blijven!
Bucas heeft echt een andere pasvorm, en voor hetzelfde geld past die dan niet goed!
Als je een ongevoerde regendeken koopt, kun je die nu op doen.
Koop er losse liners bij, die zijn er in 100, 200, 300 en 400 gram, als je bijv een 100 en 300 koopt kom je een heel eind.
Die Bucas dekens van -15 tot +15 zijn niet bij alle paarden goed en vrij dun (vind ik).
Ik heb zelf jaren Bucas gehad en nu al 2 jaar over op Horseware Amigo. Bevalt super, ik koop geen Bucas meer! Horseware heeft ook speciale modellen voor Friezen!
Maar valt Amigo hetzelfde als Rambo? Wil dan wel graag bij Amigo blijven, 't is me allemaal al duur genoeg
En als ik een 100 en een 300 grams koop, is de overgang dan niet te groot? Dacht eerst namelijk om dan een 0 grams regendeken te halen. 100 gram liner en een 200 gram winterdeken, dan kon ik van 0 naar 100, naar 200, naar 300. Maar die liners zijn alleen te bevestigen als je een deken met hals hebt en die zijn ook behoorlijk prijzig.. (Of klopt dat niet?) Dan moet ik 100'en euro's aan dekens uitgeven, moet waarschijnlijk alsnog wel, maar als het kan zo voordelig mogelijk![]()
En ongevoerde regendeken vind ik ook een beetje 'eng', haar vacht wordt plat gedrukt dus ze kan hem niet omhoog zetten mocht ze het koud hebben, maar de deken geeft ook niet echt veel warmte..
Ik ben nog duidelijk een amateur wat betreft dekens
Dribbelkont schreef:Mensen als jullie sterke dekens willen kijk eens bij http://www.fedimax.de. dekens zijn 3xsterker als de amigos.rambo.buccas en 3x beter waterdicht en ademend.
De prijs is rond 100,00.
Bestellen gaat makkelijk en binnen 4a5werkdagen in huis.
Verschillende pasvormen.
Echt een aanrader!!
Yvank_ schreef:Ik heb een Amigo Hero , Amigo Brave , Rambo Protector en Rambo sweet itch hoody. Allen maat 6.3 en zitten mijn paard allemaal gelijk
Yvank_ schreef:Dribbelkont schreef:Mensen als jullie sterke dekens willen kijk eens bij http://www.fedimax.de. dekens zijn 3xsterker als de amigos.rambo.buccas en 3x beter waterdicht en ademend.
De prijs is rond 100,00.
Bestellen gaat makkelijk en binnen 4a5werkdagen in huis.
Verschillende pasvormen.
Ik heb alle modellen en ik ben tegen overgestelde.
Hier horsewear.buccas.rambo geprobeert altijd schuurplekken.
Fedimax nooit meer problemen gehad
Tja en 10x mindere pasvormheb hier geen enkel paard staan waar ze wél goed opliggen. Ik blijf lekker bij horseware
linnie050 schreef:Is het nou verstandig hem dan in het voorjaar te helpen of dit jaar straks al te beginnen met scheren?
En wanneer begin je dan?
Hij is nu ongeveer 2 a 3 weken licht aan het verharen.
Hoorde als je het pas in het voorjaar doet dat de vacht dan in de war raakt en alles meer van slag is...?
Ik heb net vorig jaar allemaal nieuwe dekens aangeschaft.
Klopt het hoe vaker je een paard scheert, hoe moeilijker het voor hem wordt om zelf te verharen en haren aan te maken?
Wat betalen jullie voor het scheren?
groetjes
Lovethokkaa schreef:Okeey, sorry dat ik hier ineens kom binnenvallen, maar ik heb een vraag.
Mijn pony (IJslander) wil ik heel graag een jaar een winterdeken opdoen, maar ze staat 24/7 buiten..(wel met schuilstal natuurlijk)
Kan een winterdeken dan? Of is dat te koud.. Als het zou kunnen, hoeveel grams dan ? Wat is een goed merk..
Lovethokkaa schreef:Lovethokkaa schreef:Okeey, sorry dat ik hier ineens kom binnenvallen, maar ik heb een vraag.
Mijn pony (IJslander) wil ik heel graag een jaar een winterdeken opdoen, maar ze staat 24/7 buiten..(wel met schuilstal natuurlijk)
Kan een winterdeken dan? Of is dat te koud.. Als het zou kunnen, hoeveel grams dan ? Wat is een goed merk..
Hihi kan iemand hierop reagereeen
linnie050 schreef:Dankjewel voor de reactie.
In dit geval gaat het om een ouder paard zijn leeftijd gaat meespelen.
Wormen enz wordt meerdere keren per jaar naar gekeken.
Weerstand is verder goed wordt dat minder dan krijgt hij ook altijd mok.
Hij krijgt lijnzaadolie en gekookte lijnzaad en vitamine brokjes enz enz.
Het kost hem ook veel energie door zijn vacht heen komen en hij krijgt in de winter altijd echt een hele dikke vacht ondanks zijn dekens en dit jaar duurde het wat langer dan bij adere paarden op stal.
Vandaar dat we denken ook scheren.