[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:18

Lijkt me heerlijk om niet altijd een godsvermogen aan dekens uit te moeten geven :D

Piekosjj

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 10:12

Dat doe ik ook al zonder dat ze kapot gaan :’) mijn paard vreet mijn halve loonstrook op elke maand :+

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:05

Ik heb sinds vorig seizoen de amigo camofly. Ik heb alle amigo bravo’s ook met disc sluiting genomen omdat ik dat echt fijn vind.
Bij de camo fly vind ik het fijn dat de buikflappen echt dicht gaan met klittenband en daarover nog de sluitingen. Mijn paard heeft hem de hele zomer opgehad en heeft geen een keer eronder gezweet, waar ik wel bang voor was want het is een soort dubbele stof.
Er zitten 2 gaatjes in, maar alleen in de bovenste stof dus dat is te overzien.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 12:32

Ah thanx!
Valt ‘ie door de disc wat smaller voor dan de bug buster? Die is voor die van mij iets wijs en het klittenband bij de sluiting trekt snel los .

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:33

Kan iemand mij vertellen hoe de Shires highlander valt? Mijn paard heeft van horseware maat 183. Lees in de reviews wisselend dat hij goed of groot valt, dus twijfel even welke maat ik moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:36

Slmt9 schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe de Shires highlander valt? Mijn paard heeft van horseware maat 183, dat is een tussenmaat die ik bij Shires niet zie. Lees in de reviews wisselend dat hij goed of groot valt, dus twijfel even welke maat ik moet hebben.

Die maat is letterlijk overal verkrijgbaar van shires en valt normaal.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:37

Spenk schreef:
Slmt9 schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe de Shires highlander valt? Mijn paard heeft van horseware maat 183, dat is een tussenmaat die ik bij Shires niet zie. Lees in de reviews wisselend dat hij goed of groot valt, dus twijfel even welke maat ik moet hebben.

Die maat is letterlijk overal verkrijgbaar van shires.

haha rustig, ik had net mn post aangepast :+ Geen idee of hij ook zo valt of groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:41

Hij valt normaal. Vond het wel een warme deken paard stond daar bij 20graden al erg onder te zweten.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:48

Thanks, ik hoop vooral dat hij dunner is dan de RSIH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:49

Slmt9 schreef:
Thanks, ik hoop vooral dat hij dunner is dan de RSIH.

Nee dat was die niet.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 15:08

Oh, daarover verschillen de ervaringen. Ik lees dat deze juist worden opgedaan als de rsih te warm is en de Shires wel de helft dunner wordt genoemd. Mochten andere hun ervaringen daar ook over willen delen, graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 16:32

Oh goh nee was hier echt niet zo. De rsih ademde ook veel beter. De shires kon boven de 20 graden niet meer op op pony hier. Was overigens ook zo kapot :)) de stof is veel minder sterk.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 22:59

Ik wil de Bucas Buzz-Off X maar dan zonder vaste hals... Zou deze er gewoon af te knippen zijn? := Ik ben bang dat de Buzz-Off scheef gaat trekken...

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 15:08

Weet iemand welke deken het minst warm is de lemieux armour-tek vliegendeken of de amigo bug buster?
Twijfel welke van de 2 het minst warm is

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:53

Heb net de Shires sweet itch binnen. Vindt de stof echt wel een stuk dunner en lichter dan de RSIH. Hij doet me het meeste denken aan de Amigo Aussie en daar was ik naar op zoek!
Wat ik dan weer bloedirritant vindt is dat de bovenmaat 15cm langer is. Hij meet 150 ipv 135cm. Naast de RSIH is hij 12cm langer. De ondermaat is dan wel weer 183. Dus een maat kleiner is waarschijnlijk te klein en deze is waarschijnlijk te lang. Zo jammer, maar we zullen het zien morgen als hij aan is.

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:18

Hoi,

Ik ben op zoek naar een ongevoerde regendeken die qua pasvorm vergelijkbaar is met Bucas Big Neck dekens. Het liefst moet deze deken ook op kunnen als de temperatuur boven de 15 graden is, zoals met de stortbuien van nu. Heeft iemand dé tip?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:25

StefanieT schreef:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een ongevoerde regendeken die qua pasvorm vergelijkbaar is met Bucas Big Neck dekens. Het liefst moet deze deken ook op kunnen als de temperatuur boven de 15 graden is, zoals met de stortbuien van nu. Heeft iemand dé tip?

Amigo XL?
Of bucas sunshower met borstverbreder?

StefanieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:28

Nouvel schreef:
StefanieT schreef:
Hoi,

Amigo XL?
Of bucas sunshower met borstverbreder?

Thanks, ik heb de Amigo Bravo 12XL Original Turnout Lite besteld! De Bucas Sunshower heb ik inderdaad op gehad met een borstverbreder van 12 cm (de kleinste), maar hierdoor trok de deken erg naar achter en gaf schuurplekken op de schouder :( Hoop dat de Amigo wat is!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:04

Hier ook weer een pas-sessie
De Premier Equine Super Lite vliegendeken
- 6'0 135/185
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beetje aparte stof maar lijkt wel sterk. De recensies van deze deken zijn erg goed

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:54

IwanLuver schreef:
- 6'0 135/185
[ [url=m/oGKGu2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zpvdus.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5L7In0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NBSTqL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j7Wbpw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/x5a2vD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BhiqQR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje aparte stof maar lijkt wel sterk. De recensies van deze deken zijn erg goed

Het lijkt net of je een rol aluminiumfolie over je paard hebt gerold :') Bijzonder kleurtje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:00

Ja bIjzondere stof, is het gaasstof of dichte stof?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:09

Een soort gaas stof.. ze heeft de deken nu op in de weide... hopelijk houdt ze de deken heel :o

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:35

IwanLuver schreef:
- 6'0 135/185
[ [url=m/oGKGu2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zpvdus.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5L7In0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NBSTqL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j7Wbpw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/x5a2vD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BhiqQR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier houdt die deken het goed vol in onze ruinenkudde! Mijn paard wordt er alleen toch vrij warm onder, hij stond er met 26 graden al onder te zweten. Ook is de deken hier enorm uitgelopen. Heb hem inmiddels al twee keer ingenomen met totaal 10cm eraf.

Afbeelding

Hier de Shires sweet itch gepast. Ik denk dat deze voorsluiting voor mijn paard sowieso het fijnste is.
Zoals verwacht boven wat te lang, onder goed, raar dat ze niet de maat aanhouden zoals de maten zijn. Ik duim dat het nu goed gaat met schuurplekken.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:35

Ik weet dat horseware een fleece liner heeft voor onder de regendeken. Kun je die op een nat paard leggen met de regendeken erover heen?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:45

Die fleeceliner is 300gr of 400gr en ik vind hem slecht drogen. Of bedoel je de dry liner? Die gaat hier op vanaf dat het vriest. Beide zouden nu voor mijn paard veel te warm zijn.

Heb je een Bucas power cooler? Wellicht kan je die een half uurtje op doen of gewoon oplaten tot morgen onder de regendeken?