[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:39

Heb laatst de nieuwe 0 grams outdoordeken Wodan Tiger van Harry's Horse gekocht omdat m'n oude aan vervanging toe waren. Is zwart met zwart tijgerstreeppatroon en heeft een rugnaad! Heb 2 friezen en de dekens zitten door die naad als gegoten. Voor op stal heb ik al jaren de Highliners ivm pasvorm en manen, ben blij dat er nu ook zoiets met outdoordekens is. Hiervoor Rambo Wug's gehad, maar qua vorm paste dat toch niet super op m'n oudste fries. De Tiger heeft ook loopsplitten, ben benieuwd hoe deze gaan bevallen. Zodra het iets kouder wordt gaan ze op. Qua prijs ook zeker niet duur, is proberen waard.
Heb ook de bijpassende uitrijdeken gekocht, staat erg chique.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:40

Zou jij een foto voor me willen maken van die wodan tiger deken op je dier?
Ben wel benieuwd naar de pasvorm.
Moet namelijk ook een 0 grams hebben en heb nog geen idee welke te kiezen

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:51

Stamper schreef:
Pony met haar nieuwe deken en graasmasker! :)

[ [url=m/2aUpN8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fleecedekens onder dekens ben ik gewn voorstander van, maar dat is geheel ieder zijn eigen keuze! :)

Mooie nieuwe deken de Amigo Bravo Wug zo te zien, welke maat had je nou hiervan nodig?
Deze past in ieder geval erg netjes zo.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:54

liekec schreef:
Hoi!
Ik kom mij even melden. Heb sinds kort een eigen paard (eerste) waarbij een stuk of 9-10 dekens werden meegeleverd :=
Nou ben ik een totale leek, maar ik vind het nu heel lastig om iets op te leggen/wat/wanneer etc. Ik lees hier dus graag mee.
Ik las dat mensen snachts al dekens op hebben maar overdag weer af, dat is hier helaas geen optie... Raden jullie dan aan om te wachten totdat het kouder wordt met een 0grams regendekens, of te wachten en dan al bijv een 100 grams regendekens op te doen? Het gaat over een KWPN'er van 8 die overdag buiten staat en snachts op stal.

Ik zou echt beginnen met een regendeken deze kan nu eventueel op als je paard het niet te warm krijgt eronder. Bij geen zonnig en niet te warm weer kan hij al wel op, nachten zijn zeker al koud genoeg ervoor.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:56

Die van mij staat overdag ook buiten en in de nacht op stal. Zij heeft een 0 grams regen deken op (Amigo bravo?). Meestal blijven ze op maar als het echt te warm word in de middag dan haalt eigenaar van stal de dekens eraf.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:59

MoniekV schreef:
Ik heb ook een LamiCell fleece deken, lijkt een beetje op de newmarket van rambo en dat is idd ook een hele fijne deken.

Beetje onduidelijke foto maar bij mijn paard sluit de rambo heel netjes aan, je mag hem passen maar het is maat 195..
[ [url=m/hncEQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt me echt een super fijne deken! Is dit de Rambo Deluxe Fleece?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:00

spottedponie schreef:
Hoe blijven de manen onder de amigo bravo wug? Mijn merrie heeft al niet veel manen, en zou het niet tof vinden als ze door de deken afschuren...

Bij mij bleven en blijven de manen onder de Amigo Bravo WUG evenals onder de Rambo WUG gewoon heel en netjes.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:10

Patt schreef:
MoniekV schreef:
Ik heb ook een LamiCell fleece deken, lijkt een beetje op de newmarket van rambo en dat is idd ook een hele fijne deken.

Beetje onduidelijke foto maar bij mijn paard sluit de rambo heel netjes aan, je mag hem passen maar het is maat 195..
[ [url=m/hncEQy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt me echt een super fijne deken! Is dit de Rambo Deluxe Fleece?

Volgens mij wel, ze hebben de namen veranderd. Eerst was het de newmarket fleece.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:11

Patt schreef:
liekec schreef:
Hoi!
Ik kom mij even melden. Heb sinds kort een eigen paard (eerste) waarbij een stuk of 9-10 dekens werden meegeleverd :=
Nou ben ik een totale leek, maar ik vind het nu heel lastig om iets op te leggen/wat/wanneer etc. Ik lees hier dus graag mee.
Ik las dat mensen snachts al dekens op hebben maar overdag weer af, dat is hier helaas geen optie... Raden jullie dan aan om te wachten totdat het kouder wordt met een 0grams regendekens, of te wachten en dan al bijv een 100 grams regendekens op te doen? Het gaat over een KWPN'er van 8 die overdag buiten staat en snachts op stal.

Ik zou echt beginnen met een regendeken deze kan nu eventueel op als je paard het niet te warm krijgt eronder. Bij geen zonnig en niet te warm weer kan hij al wel op, nachten zijn zeker al koud genoeg ervoor.

Bedankt voor je reactie, ik was hetzelfde idd van plan. Vind het vandaag bijvoorbeeld al vrij koud.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:49

Die van mij is dinsdag geschoren. Daarna een katoenen deken opgedaan, maar afgelopen nacht heb ik haar zonder deken gelaten. Het was hier in de nacht rond de 14 graden, in de zomer ook regelmatig zulke temperaturen 's nachts en dan hetzelfde vachtje zonder deken en ze voelde ook absoluut niet koud.

Vanmorgen wel een ongevoerde regendeken opgedaan ivm de wind en voorspelde regen. En idd, zonder zon is het al een stuk koeler.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:58

Hier net de dekens op gedaan. shet en fjord onder 0 grams en de andere 2 onder fleece.
Shet had hem al op omdat die geschoren is (dus niet waterdicht, maar wel warm..) maar de andere kwamen aan rennen toen ze de dekens zagen. Zo heerlijk als ze zelf aangeven of ze ze wel of niet op willen.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:05

Die van mij nu ook onder een regendeken gezet. Best wat wind en regen, in combinatie met zo'n 15.5 graden vond ik het wel tijd. Vannacht is het zo'n 12 graden maar staat hij wel binnen, dus ik twijfel nog of ik hem op laat of eraf haal. Wat doen jullie?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:33

Ik voel altijd als ze een uurtje binnen staan even hoe ze voelen. Dan is het of dekens af en buitendeur dicht of buitendeur op en dekens open (ze kunnen allemaal met hun hoofd naar buiten staan en hebben nog een andere deur, alleen de deur waar wind in staat gaat dicht.)
Gisteren stonden ze behalve de shet echt wel warm. Maar vandaag is het kouder, dus grote kans dat ze op blijven.. Fijne luxe die paarden aan huis hihi.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:41

Hier ook al de hele dag dekentje om, 100 gram nu. Gewoon opgelaten na de nacht, is echt beetje vies weer vandaag. |o

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:52

Vandaag had ik hem ook op, 0 grams.
Doe hem vanavond af. Morgen weer wat zon en droog.
Vandaag gelukkig uiteindelijk ook droog.

Morgenavond doe ik hem weer op.

Nog een ander vraagje.
Hebben jullie een leuk idee voor het opbergen van je dekens?
Ik neem ze gewoon naar huis, en in de rommelkamer.
Maar hebben jullie een leuk idee qua kist/kast?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:54

Als je de ruimte heb vind ik schoon in een diepvries ideaal. Ongewassen dekens heb ik in grote plastic bakken met iets als ontluchting, anders is de stank niet te harden als je hem na een paar weken weer open maakt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:59

Robin_Rikkie schreef:
190, zoals al mijn andere Horseware dekens.. Hij zit gewoon echt niet goed bij de borst en ik weet nu dus niet wat ik nu nog kan proberen..

Sluitingen lostornen en een stukje hoger weer vastnaaien? Is het eerste en simpelste wat in me op komt.

spottedponie schreef:
Hoe blijven de manen onder de amigo bravo wug? Mijn merrie heeft al niet veel manen, en zou het niet tof vinden als ze door de deken afschuren...

Hier dan geen Amigo maar een Rhino wug. Da's ook Horseware dus ik reageer met wat ik heb gemerkt. Mijn pony heeft een manenboog, en het enige wat ik merkte was dat die geplet werd. Het schuurde niet. Dit jaar zijn overigens de manen er helemaal af, heb ze er van de week af gehaald. Onder andere zodat de dekenhals (en de wug) haar manen niet pletten en het vanaf maart weer mooi rechtop kan groeien.

Hier beide vandaag ook overdag onder de 0 grams regendekens. Hoewel de Rhino natuurlijk niet echt 0 grams is. Merrie zonder hals, daar vond ik het niet koud en nat genoeg voor. Nog geen regen gezien hier namelijk (en hij past ook niet := ).
Laatst bijgewerkt door Koper op 29-09-16 17:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:01

Nies_ schreef:
Als je de ruimte heb vind ik schoon in een diepvries ideaal. Ongewassen dekens heb ik in grote plastic bakken met iets als ontluchting, anders is de stank niet te harden als je hem na een paar weken weer open maakt.

Waarom in een diepvries?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:02

Blijft het schoon en komen er geen muizen of ander ongedierte bij :+ Heb het voer er ook in (wel een andere natuurlijk).

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:04

Ik heb een deel van de dekens aan dekenrekken en de andere schoon in tassen in een kast vlakbij de dekenrekken en zadelkamer, alles in een geïsoleerde garage.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:21

Ik heb zo'n tuinkussen box voor m'n dekens, erg handig vind ik zelf!
Staat bij mij in de zadelkamer, scheelt een hoop ruimte in de kast :Y)

Rond de 30 euro was ie, zoiets;

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:25

Nies_ schreef:
Blijft het schoon en komen er geen muizen of ander ongedierte bij :+ Heb het voer er ook in (wel een andere natuurlijk).

Maar dan staat hij niet op de vriesdtand, neem ik aan... :+

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:40

Hier staan allebei Mn paarden onder amigo stable sheets, gewoon hele lichte zomerdekentjes

PrutjeTootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:41

Aahwg

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:48

Nessa schreef:
Nog een ander vraagje.
Hebben jullie een leuk idee voor het opbergen van je dekens?
Ik neem ze gewoon naar huis, en in de rommelkamer.
Maar hebben jullie een leuk idee qua kist/kast?

Ik heb mijn dekens die ik regelmatig gebruik op het dekenrek hangen op stal. De reserve dekens liggen thuis in grote plastic bakken.