Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Deniise_ schreef:Hoi
Misschien kan iemand hier mij helpen? Ik heb een Friese merrie en deze winter wordt onze eerste winter samen, ik wil graag dekens gebruiken en dat wordt voor mij ook de eerste keer. Ik wil graag de juiste dingen aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!
Ze heeft op dit moment de Rambo Sweet Itch Hoody op, die past haar echt super, dus ik dacht eerst bij Horseware te blijven. Tot ik werd gewezen op de Bucas dekens die te gebruiken zijn voor verschillende temperaturen. Dat lijkt me eigenlijk wel heel erg ideaal. Heb ook gelezen over de Stay-Dry voering, die wil ik sowieso graag. Heeft dat nog een speciale naam als ik een deken koop, of moet ik dat in de omschrijving vinden?
Maar wat is nou precies het verschil tussen de Smartex en Turnout? Van beide dan ook nog eens duizend verschillende versies, ik ben de weg helemaal kwijtIk las iets over All in One, Light, Medium, Extra, Multi?! Ik zag ook nog dekens met de naam Freedom en Irish, maar die hebben geen fleece?
Als ik op internet kijk hebben de Smartex dekens een kleurtje en zijn de Turnout dekens zilver? Dat zilvere lijkt me wat prettiger ivm de reflectie/isolatie. Ik vind de Smartex dekens mooier en makkelijker van kleur wat betreft modder etc.
Ik vind het niet erg om uiteindelijk nog een onderdeken aan te schaffen mocht de deken toch te koud zijn, maar kan een deken van ... best veel gram ook op als het 15 graden is? Ze zijn best heel erg prijzig, maar als het bij (het liefst) 1 deken, hooguit 2, blijft kom ik waarschijnlijk op hetzelfde uit als wanneer ik een hele serie zou kopen van verschillende diktes. Of is dat stom gedacht?
Hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken!