[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

equitation

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:55

Ze staan bij mij onder de 100 en 200 gram dekens. Gisteren bibberend binnengehaald en ze vreten hooi als bouwvakkers. Ze zijn niet bestand tegen die hosende buien icm met harde wind. Als ik de weerberichten zo zie dan gaan ze voorlopig niet meer af.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:02

Gisteren paard koud met opgezette vacht uit het land gehaald. Hoewel ik het nog niet van plan was, toch zijn regendeken met fleecevoering opgegooid. Hij leek er erg tevreden mee.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:06

Hier ook een 0 grams regendeken. Was eigenlijk alleen maar voor de nacht, maar heb um nu met al die regen ook maar overdag op gelaten. Mijn paard staat 24/7 buiten.

Vannacht wordt de gevoelstemperatuur 6 graden. Zit te twijfelen om er een 100 grams op te doen.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:18

Hier bij mijn oudje ook maar ongevoerde regendeken opgedaan.
Rest staat nog zonder

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:02

0 gram regendeken op 24/7 weiland. Doet ze prima!

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:14

Ik heb er vanochtend een 100 gr regendeken op gelegd, haalde mijn paard trillend uit de paddock en er komt nog wel wat regen aan.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:28

Mijn merrie staat al een week met regendeken op. Staat dag en nacht buiten. Tot nu toe lijkt ze het daar goed mee te doen. Mijn haflingers staan bloot buiten..

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:31

Ik ga ook beginnen met een 0 gram regendeken. Als het weer wat beter word dan gaat hij wel weer af.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:36

De mijne staat sinds gisteren onder een regendekentje.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:08

Hier ook de 50 gram op, ponylief staat 24/7 buiten en het weer is echt drama.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:54

Hier staan ze onder 200 grams. Maar staan wel op een open wei waar de wind recht op staat.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 15:08

Die van mij staat nu nog zonder, maar zit wel te twijfelen om hem vanavond een dekentje op te doen

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:02

Met de hele dag regen krijgen ze een regendeken op anders willen ze gelijk naar binnen toe.. dus ik hoop dat het nog niet zo heel er wordt dat het nu al nodig is.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:22

Hier sinds gisteren ook maar weer de 0 grams regendeken op. Haalde haar gisteren ook koud en met de vacht overeind uit het land. Hoop wel dat het hierbij blijft. het is nog maar midden augustus.

het is wel heel erg raar weer hier. De zon schijnt vol op en het dondert in de lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:48

Door het rete slechte weer hier staat mijn diva ook weer onder een ongevoerde regendekentje.
Ik hoop toch echt dat de zomer weer snel terug komt, t komt hier al sinds gisteren met bakken uit de hemel vallen :oo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:51

hier schijnt het ene moment ineens de zon en het andere moment komt het met bakken naar beneden inderdaad, brrr!!

paard staat ook onder ongevoerde deken buiten nu

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:39

Hoi :)

Misschien kan iemand hier mij helpen? Ik heb een Friese merrie en deze winter wordt onze eerste winter samen, ik wil graag dekens gebruiken en dat wordt voor mij ook de eerste keer. Ik wil graag de juiste dingen aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ze heeft op dit moment de Rambo Sweet Itch Hoody op, die past haar echt super, dus ik dacht eerst bij Horseware te blijven. Tot ik werd gewezen op de Bucas dekens die te gebruiken zijn voor verschillende temperaturen. Dat lijkt me eigenlijk wel heel erg ideaal. Heb ook gelezen over de Stay-Dry voering, die wil ik sowieso graag. Heeft dat nog een speciale naam als ik een deken koop, of moet ik dat in de omschrijving vinden?

Maar wat is nou precies het verschil tussen de Smartex en Turnout? Van beide dan ook nog eens duizend verschillende versies, ik ben de weg helemaal kwijt %) Ik las iets over All in One, Light, Medium, Extra, Multi?! Ik zag ook nog dekens met de naam Freedom en Irish, maar die hebben geen fleece?

Als ik op internet kijk hebben de Smartex dekens een kleurtje en zijn de Turnout dekens zilver? Dat zilvere lijkt me wat prettiger ivm de reflectie/isolatie. Ik vind de Smartex dekens mooier en makkelijker van kleur wat betreft modder etc.

Ik vind het niet erg om uiteindelijk nog een onderdeken aan te schaffen mocht de deken toch te koud zijn, maar kan een deken van ... best veel gram ook op als het 15 graden is? Ze zijn best heel erg prijzig, maar als het bij (het liefst) 1 deken, hooguit 2, blijft kom ik waarschijnlijk op hetzelfde uit als wanneer ik een hele serie zou kopen van verschillende diktes. Of is dat stom gedacht?

Hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken! B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:05

Ik vind bucas niet zo heel geschikt om maar 1 deken te gebruiken. Mijn paard had die deken die opkan van +15 tot -20 nou dat was echt niet genoeg :n kreeg er een hele dikke vacht onder.

Ik heb nu horseware een o grams en 350 grams en nog een onderdeken an 100 en 200 grams zodat ik vanalles kan maken.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:10

Ik heb me vorig jaar prima gered met een bucas smartex rain, en een 200 grams gevoerde deken! Mocht het nou echt flink gaan vriezen kun je er altijd nog een onderdeken onder doen. Bucas is trouwens ook wel redelijk tweedehands te krijgen op marktplaats, afhankelijk van de maat

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:12

Hier 100 gram staldeken en staat nu binnen.... Voelt niks te warm.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:13

Ik heb er nu voor de nacht alweer een zomerdekentje op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:13

Hier inmiddels de 100 grams opgedaan.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:16

Mijn fjord staat nog gewoon bloot.
Stond niet te rillen of wat dan ook, dus een deken leek me niet nodig :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:52

_Deniise_ schreef:
Hoi :)

Misschien kan iemand hier mij helpen? Ik heb een Friese merrie en deze winter wordt onze eerste winter samen, ik wil graag dekens gebruiken en dat wordt voor mij ook de eerste keer. Ik wil graag de juiste dingen aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

Ze heeft op dit moment de Rambo Sweet Itch Hoody op, die past haar echt super, dus ik dacht eerst bij Horseware te blijven. Tot ik werd gewezen op de Bucas dekens die te gebruiken zijn voor verschillende temperaturen. Dat lijkt me eigenlijk wel heel erg ideaal. Heb ook gelezen over de Stay-Dry voering, die wil ik sowieso graag. Heeft dat nog een speciale naam als ik een deken koop, of moet ik dat in de omschrijving vinden?

Maar wat is nou precies het verschil tussen de Smartex en Turnout? Van beide dan ook nog eens duizend verschillende versies, ik ben de weg helemaal kwijt %) Ik las iets over All in One, Light, Medium, Extra, Multi?! Ik zag ook nog dekens met de naam Freedom en Irish, maar die hebben geen fleece?

Als ik op internet kijk hebben de Smartex dekens een kleurtje en zijn de Turnout dekens zilver? Dat zilvere lijkt me wat prettiger ivm de reflectie/isolatie. Ik vind de Smartex dekens mooier en makkelijker van kleur wat betreft modder etc.

Ik vind het niet erg om uiteindelijk nog een onderdeken aan te schaffen mocht de deken toch te koud zijn, maar kan een deken van ... best veel gram ook op als het 15 graden is? Ze zijn best heel erg prijzig, maar als het bij (het liefst) 1 deken, hooguit 2, blijft kom ik waarschijnlijk op hetzelfde uit als wanneer ik een hele serie zou kopen van verschillende diktes. Of is dat stom gedacht?

Hopelijk kan iemand mij iets wijzer maken! B-)

Als Horseware mooi past, zou ik bij dat merk blijven!
Bucas heeft echt een andere pasvorm, en voor hetzelfde geld past die dan niet goed!

Als je een ongevoerde regendeken koopt, kun je die nu op doen.
Koop er losse liners bij, die zijn er in 100, 200, 300 en 400 gram, als je bijv een 100 en 300 koopt kom je een heel eind.

Die Bucas dekens van -15 tot +15 zijn niet bij alle paarden goed en vrij dun (vind ik).

Ik heb zelf jaren Bucas gehad en nu al 2 jaar over op Horseware Amigo. Bevalt super, ik koop geen Bucas meer! Horseware heeft ook speciale modellen voor Friezen!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:53

Mijn mini staat met regendeken