[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:25

Ik heb de regenliner dit jaar voor het eerst, gebruik hem tot nu toe veel onder de protector. Mijn paard staat 24/7 buiten. Zo kan ik hem droog en enigszins schoon houden, vind een zadel op een natte rug leggen niet fijn. Haal hem.er wel onderuit als het zonnig en droog is, dan vind ik hem wat warm.

Slmt9

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 23:21

Met deze temperaturen is die te warm, de regenliner. Dat is toch echt voor onder de 10 graden. Ik gebruik de regenliner vooral in de winter als onderdeken die ik kan wassen als ze in de rui zijn.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:29

Bijna net zo warm als gewone 0 grams regendekens dus.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 08:16

Ik heb haast het idee dat die minder ademt dan een normale regendeken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 09:09

Hm ben ik het toch niet mee eens. De regenliner is veel dunner dan een echte regendeken. Bovendien komt hij maar tot halverwege de romp. De Amigo bravo moet ik boven de 14 graden al afhalen omdat mijn paard dan gaat zweten. De protector met regenliner gaat tot 21/22 graden goed, mits er geen felle zon staat. Maar als er felle zon is, is er meestal weinig regen of enkel een buitje, dus dan laat ik hem eraf. Voor dagen zoals vandaag vind ik hem ideaal.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 10:39

De mijne staat op dit moment ook met de regenliner en vind hem perfect voor dit weer. Een regendeken is inderdaad te warm maar de liner is perfect zo. Helemaal met de hoeveelheid regen die nu valt. De summer series heb ik ook liggen en die kan dit nooit aan en de liner werkt hierin veel beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:30

Misschien zit er ook wel verschil nu in temperatuur? Want hier is het 25 graden. Dan kan echt de regenliner niet op veel te warm

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:33

Hier 16 dus echt groot verschil, heb de regenliner niet want geen enkele deken waar die aan vast kan helaas, haha. Wel regenvliegendeken op, het is nu voor het eerst droog sinds afgelopen nacht. := Ik heb wel gekeken naar die liner, maar die past volgens mij zelfs niet in de Hw deken die ik heb, omdat die vliegendeken vaste hals heeft.
Morgen wordt het hier weer hetzelfde en nog natter geloof ik.

Wel te warm voor de normale regendeken, helaas. Ivm wedstrijd was het handig geweest al het of droog was of de regendeken op kon :') Luxe probleem met schoonhouden en knotten erin houden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 13:59

Ja dan kan je nagaan hoe groot verschil is! Het heeft hier al weken niet geregend...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:35

Hier zelfs met die mooie dagen nog buitjes, maar vandaag en morgen wordt echr nat weer. Gisterenavond ook enorm. En ons weideseizoen was al uitgesteld, omdat het weekend voor Hemelvaart echt weer te veel regen was gevallen. Ze zijn hier met Hemelvaart naar buiten of nouja het land ipv paddocks gegaan. We zitten wel op 1 van de laagste delen van het land en op klei, maar normaal was het uiterlijk koningsdag ongeveer. Meestal ergens tussen eind maart en eind april ipv 2e week mei....
Dus nu moet er niet te veel vallen, want de weilanden waren nog niet volledig droog. Hoewel het vrij goed opdroogt met mooie weer afgelopen weekend

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 14:45

Jeetje, wat een contrast! Hier is het echt al zo lang droog dat onze paardenpoel gewoon bijgevuld moest worden :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 16:33

De Bucas buzz off X big neck was geen succes.
De deken is sowieso te lang dus zou moeten ruilen voor een maat kleiner.
Maar de sluiting zat de hoog, de hals kon net aan dicht en het klittenband bij de buikflap kon ook niet helemaal aansluitend dicht. Denk dat dat allemaal niet beter wordt bij een maat kleiner.
Deken gaat dus retour, ik heb simpelweg geen "Bucaspaard".

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:16

Ik heb nog een oude Rambo protector uit 2018 waarvan de binnenvoering nu wel echt kapot gaat dus dacht dat ik de mijne wel kon vervangen voor een nieuwe in dezelfde maat.

Toch jammer dat die pasvorm van de hals wat gewijzigd is.. dit gaat hem echt niet worden :')

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:17

Jeetje, wat groot!!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 17:41

Die halzen blijven bij mijn pony ook altijd een ding hoor. Vaak veel te lang, of de sluitingen passen niet dicht. Vooral de onderste sluiting kan vaak gewoon niet dicht omdat hij zichzelf anders half stikt als hij zijn hals omlaag doet. -O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:06

Wat vervelend dat die maten zo schelen. Ik had een protector 175, die was mijn nieuwe paard echt te klein (te kort op de rug en de buikflap ging niet dicht). Dus een QHP zebra 185 gekocht maar die is toch wel te lang, en ik vind hem te warm. Zit toch maar te kijken naar de Bucas... Goedkoop is weer duurkoop voor mij :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:17

car0linee schreef:
Ik heb nog een oude Rambo protector uit 2018 waarvan de binnenvoering nu wel echt kapot gaat dus dacht dat ik de mijne wel kon vervangen voor een nieuwe in dezelfde maat.

Toch jammer dat die pasvorm van de hals wat gewijzigd is.. dit gaat hem echt niet worden :')

[ [url=m/daIFma.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha. Zo ziet mijn Jedi er ook uit. _O- De deken zit verder goed. Dus doe nu poging om hals kleiner te bestellen en kijken hoe de hals dan valt. :=

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:31

Bagheera_206 schreef:
car0linee schreef:

[ [url=m/daIFma.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha. Zo ziet mijn Jedi er ook uit. _O- De deken zit verder goed. Dus doe nu poging om hals kleiner te bestellen en kijken hoe de hals dan valt. :=

Haha, ik heb op advies nu de lemieux kudos besteld om te kijken hoe dat valt. En anders ga ik inderdaad ook een andere hals bestellen. Maar dat maakt de deken wel weer een stuk duurder. Erg jammer dat de hals zo gek valt..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:53

Als maatje XS beter past is er mss vast iemand die dan mijn hals maatje S wilt overnemen. :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:02

Vandaag mijn tweedehands Bug Buster aangekomen in maatje 130 :) Ik heb dus van HW regendeken een 140 die goed past, en de Protector 140 die echt heel veels te groot is. Hij trok zo aan de schoft naar achter, en ondanks dat ze 'm pas een week op heeft, al veel schuurplekken/lelijke vacht aan de zijkant van haar buik door de wrijving. De stof is echt te hard voor haar. De stof van de bug buster is echt heel zacht, dat was de voornaamste reden dat ik een andere deken wou. Voor het mooie wellicht net wat te strak op de schoft, maar hij is zo zacht dat ik niet het idee heb dat ze daar last van heeft. Ze heeft ook wel een hele hoge schoft :+

Protector 140. Die is echt wel 20 cm te lang :')
Afbeelding

Mio 140 regendeken die echt heel netjes zit. Die heb ik meer voor extra, natte zomerdagen dus niet haar standaard winterdeken. Voor de hele winter lang heeft ze echt een halve hals nodig
Afbeelding

En de bug buster 130. Haar billen steken wat uit, maar dat is de overzien. Hij blijft in ieder geval heel mooi voor haar schoft liggen!
Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:57

Ik vind de Bug Buster mooi zitten. Is die stof gewoon mesh? Dus niet heel erg hufterproof?

In de protector heb ik ook extra voering moeten naaien voor de schuurplekken. En het klittenband blijft maar los gaan voor, heel irritant. Heb er nu maar de schoftbeschermer van bucas omheen gevouwen.

De PE vliegendeken is enorm uitgelopen, ik heb die inmiddels ingenomen bij de hals, de buik en de rug. Ook extra voering bij de staartflap genaaid, want met schuren gaat de huid daar alsnog stuk. Ook viel het me tegen hoe warm mijn paard er alsnog onder wordt.
Hij blijkt wel hufterproof en ondanks dat hij te lang is trekt hij nergens scheef en komen er nergens schuurplekken, dus ik blijf hem wel gebruiken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 00:12

Hoe bevallen de disc sluitingen? Zoals bv bij de Amigo Camofly? -> en hoe bevalt deze deken sowieso?

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 05:08

Bug buster is helaas niet hufterproof nee, maar ik vond het verder wel een heel fijn deken qua pasvorm en hoe warm het was. Ik ben uiteindelijk naar een Rambo protector over gegaan omdat mijn paard elke dag scheuren en gaten in haar bug buster maakte. Ik zat dus elke dag scheuren te herstellen :+ .

Nu heb ik de protector 2 jaar en ja hoor, eerste gat zit daar inmiddels ook in. Er zijn ook al heel veel zichtbare beschadigingen die gelukkig nog geen gaten zijn. Ik snap echt niet hoe ze het steeds voor elkaar krijgt >;) . Wel is de Rambo protector dus echt veel meer higterproof dan de big buster, aangezien die het geen drie dagen uithield zonder nieuwe scheur of gat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 06:53

xSCWx schreef:
Hoe bevallen de disc sluitingen? Zoals bv bij de Amigo Camofly? -> en hoe bevalt deze deken sowieso?

Ik ben ook wel benieuwd naar deze deken, pasvorm, en hoe de maat valt, is dit ook gewoon gaasstof?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 09:12

De bug buster heeft inderdaad een hele zachte stof. Mijn paard staat met maar 1 andere merrie en verder totaal geen sloper, dus voor haar is dat verder geen probleem :)