Cinnepin schreef:MyWishMax schreef:En een deken die scheef gaat hangen past gewoon niet goed. Hier hangt die nooit scheef. De dekens die dat deden gaven toch ook wel op andere plekken kleine problemen die degene die bleven liggen niet gaven.
Het hangt gewoon van veel dingen af, zelfs in de ruinenkudde bleef hier de bucas goed heel. Bij huidige merrie kan ik ook de mio opdoen, maar die houdt het wel minder lang vol als bijvoorbeeld de bucas.
Alleen ik heb net de serie van bucas waar de buikflap te klein van wasEr was een kleine oplage waar de buikflap kleiner was als normaal, ik heb gewoon langere bevestigingslussen eraan, maar dat kannalleen als randjenopen niet erg is. Kon ook een nieuwe grotere buikflap bestellen maar niet nodig hier.
bucas is bij mijn haf het enige merk dat scheef hangt..verder nooit last van. Ik heb het overigens vaker gehoord bij bucas gebruikers
Dan passen die dekens gewoon niet.

Ik heb ook merken die ik echt niet op mijn huidige merrie hoef te leggen, omdat ze niet passen en dus scheef gaan liggen, te strak worden of schuurplekken geven. Dus gebruik ik die merken niet.
Als een deken goed past, welk merk dan ook, dan blijft die recht liggen en geven ze niet allerlei problemen. Maar dan moet wel én het model goed zijn én de maat. Dat gaat vaak fout bij 1 of beide van die factoren.