[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:51

Paarden staan van begin augustus terug onder regendekens snachts.
Met het baggerweer hadden ze ook overdag op.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:06

Oh oke! Ze staat overigens 24/7 buiten, maakt dat nog verschil of niet?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:27

Ik was zo blij dat de dekens af konden. Toen kwamen die ellendige vliegendekens weer.
En nu begin het alweer langzaam tijd te worden voor de regendekens. Vind ik niet leuk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:35

Voordeel is wel lekker schone paarden (die van mij zijn nogal wit) ... ! :D

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:38

Jitze staat lekker nog dekenloos tot November. Hij gaat het rusthuis in van 15 september tot 1 november. 1 november gaat hij weer terug naar stal en dan gaan we scheren en deken erop :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:10

Hier staan ze voorlopig nog bloot in principe.
Maar als het overdags echt koud en nat wordt gaat het voor het buiten staan toch even een dun regendekentje op denk ik...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:43

De mijne die een wintervacht aan het creeeren is krijgt nog niks op. Daar vindt ik het veel te warm voor. :) ik heb wel een gevoerde regendeken en een amigo 150grams deken. Ik heb een fjord die ik niet ga scheren dus dat wordt een wollig beertje.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:27

Mijn 1ne paard heeft nu een regendeken op, fleece gevoerd. Als het warmer wordt mag die af. Geeft ze zelf wel aan. Meestal gaan we dan begin oktober over op 150 gram. De rest bouw ik dan op naar de temperatuur en hoe ze zich gedraagt.

Mijn jongste heeft nog nooit een deken op gehad. Daarvoor ligt nu wel een regendeken klaar. Maar ze lijkt hem nog niet nodig te hebben.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:39

Mijn paard staat overdag of met zomerdeken bij droog weer, of met wat slechter weer met een regendeken op.. wil optijd beginnnen met de dekens aangezien ik niet van plan ben te scheren wil ik hem dun in de vacht houden

WE_Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:11

Hier echt nog niet.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:15

staat nog onder de vliegendeken.
denk dat in september de regendeken opgaat. totdat ze voor het eerst geschoren wordt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:24

Maandagnacht heeft het hier zo ontzettend hard geregend in combinatie met veel wind dat ik mijn paard volledig stijf van het land haalde de volgende ochtend. Dit terwijl ze met 100 grams regendeken buiten stond die niet doorgeslagen is. Ze staat nu daarom helaas een paar nachten op stal. Hopelijk kan ze halverwege de week weer snachts naar buiten. Wel met deken en als het overdag regent ook overdag met deken. ( we hebben geen schuilmogelijkheden op het land en mijn paard kan heel slecht tegen langdurig regen).

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:26

Hier al enkele nachten een regendeken om. Pony lief heeft het heel snel koud.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:56

Hier nog bloot

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:01

Ik ben ook aan het twijfelen of ik een ongevoerde regendeken op zal leggen. Ze staat 24/7 buiten zonder schuilmogelijkheid. Ik zit op dit moment op de camping en vind het toch maar koud 's nachts. Als zij dan nog een regenbui erbij krijgt.....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:09

ik heb ze vanmorgen toch zonder gelaten, het waaide zo hard, dan staan ze maar te klapperen met die dunne dekens op de wind...

en ik wilde onze nieuwe pony de nieuw aangeschafte amigo op doen, maar die bleek al te klein... :+
dus daarvoor moet ik even op zoek naar een iets ruimer jasje...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:33

Ik heb valiente net een 0 gr amigo opgedaan. Het is 14 graden met storm en behoorlijke regen. Wilde het eerst ook niet doen maar als ze doorweekt raken met dit verschil in weer en dan in de storm............zijn ingrediënten dat het allemaal staat te rillen straks.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:07

Gisteren twijfelde ik het was droog met wisselend wolken zon maar wel wind maar temp was nog rond de 19 graden, vandaag geen zon en af en toe wat regen en geen zon geheel bewolkt dus vandaag heeft ze d'r ongevoerde regendeken op gekregen. Ze is ook een echte kou kleun.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:15

quintusgl schreef:
Ik heb valiente net een 0 gr amigo opgedaan. Het is 14 graden met storm en behoorlijke regen. Wilde het eerst ook niet doen maar als ze doorweekt raken met dit verschil in weer en dan in de storm............zijn ingrediënten dat het allemaal staat te rillen straks.

Ik denk dat ik dat straks ook ga doen.
Heb de vliegendeken gisteren voor het eerst afgelaten. Die begon niet frisser te ruiken aangezien hij steeds natregent. Als ik het weerbericht voor de aankomende week zo lees is een regendeken geen overbodige luxe.

Dag zomer! -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:16

quintusgl schreef:

ik ook... :D

hier staan ze ook lekker in hun regenjasje in de wei...
twijfelde of ik ze binnen zou zetten, maar zo kunnen ze nog lekker even uitwaaien!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:57

Net een weekje de vliegendeken af, kunnen we weer aan de regendeken. Grmbl. Als ze gezond was had ik haar nog wel bloot laten staan, maar ze staat nu met een hoefzweer op een ministuk land, kan zich ook niet warm lopen of iets, dus toch maar een dekentje aangedaan. 0 grams Wug.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:00

De mijne staat nog bloot, wil ik ook nog zo houden. Van de winter wil ik misschien wel een patroon gaan scheren bij m'n paard om d'r zo lang mogelijk bloot te houden :)

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:46

Ik scheer niet maar houd de vacht zoveel mogelijk tegen met een deken.
Haar vacht wordt nu al wat dikker en het is hier overdag rond de 14 en snachts rond de 11 graden met veel regen en wind dus ik zit eraan te denken mijn rambo regendeken met fleece voering op te doen.
Twijfel alleen omdat ik alleen een buitenbak heb, ze zweet snel maar ik wil natuurlijk niet dat haar vacht straks zo dun is dat ze het van de winter koud heeft met rijden.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:55

Overdag regendeken met hals
Snachts zomerdeken

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:03

Glossy227 schreef:
Ik scheer niet maar houd de vacht zoveel mogelijk tegen met een deken.
Haar vacht wordt nu al wat dikker en het is hier overdag rond de 14 en snachts rond de 11 graden met veel regen en wind dus ik zit eraan te denken mijn rambo regendeken met fleece voering op te doen.
Twijfel alleen omdat ik alleen een buitenbak heb, ze zweet snel maar ik wil natuurlijk niet dat haar vacht straks zo dun is dat ze het van de winter koud heeft met rijden.

Zoals je ergens hierboven kunt lezen heb ik nogal een koukleumpje (bij regenweer). Die staat dus ook nogal snel onder de regendeken met fleecevoering. Ik heb nooit problemen met een te dunne vacht daardoor in de winter. Sowieso is het een gewone deken zonder hals, dus hals, hoofd en benen krijgen een echte wintervacht. Op haar lijf ook wintervacht maar wel iets minder dik. Maar dit is juist prima met rijden.