[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:29

Ik kom even binnenvallen na altijd mee te lezen :=
Ik heb een nieuwe zweetdeken gekocht maar eigenlijk vind ik hem niet echt goed liggen maar sommige zeggen dat het wel gaat dus ik twijfel :')
Dit is een epplejeck. Ik heb de ervaring dat Horseware het beste ligt (heb RSIH, 0 grams en 400 grams amigo).

De 185 was sowieso te klein, was te kort maar zat bij de borst goed. Nu de 195, qua lengte prima maar te ruim aan de borst denk ik.. Ben bang dat hij naar achter schuift en gaat trekken.. Wat zeggen jullie?

Afbeelding

Afbeelding

MoniekV

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:02

Deken is idd te ruim bij de borst, voor eventjes na het rijden gaat het denk ik wel maar als je paard hem langer op zal hebben zal 'ie idd gaan trekken. Ik vind zelf de zweetdekens van Horseware erg fijn.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:07

Het is de bedoeling om hem inderdaad na het rijden te gebruiken maar ook op de trailer wanneer ik op wedstrijd ga.. Vandaar dat ik hem toch terugbreng denk ik.

Ik ben nu inderdaad aan het kijken naar horseware maar ik kan eigenlijk geen goede site vinden waar ze deze verkopen.. Bovendien zijn de meeste vrij duur :')

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:09

Robin_Rikkie schreef:
Het is de bedoeling om hem inderdaad na het rijden te gebruiken maar ook op de trailer wanneer ik op wedstrijd ga.. Vandaar dat ik hem toch terugbreng denk ik.

Ik ben nu inderdaad aan het kijken naar horseware maar ik kan eigenlijk geen goede site vinden waar ze deze verkopen.. Bovendien zijn de meeste vrij duur :')

http://rambodeken.nl/index.php?item=zwe ... 68&lang=NL
Of kijk even op marktplaats, daar staan er ook wel eens op. Divoza heeft ook weer korting binnenkort.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:18

QHP, HB en Horka hebben ook dat soort dekens, misschien kun je daar eens naar kijken. Op de site van SB exclusive heb ik hem ook zien staan dacht ik.. Google anders eens op statiedeken als je graag zo'n model wil. Ik vind deze aan de achterkant ook niet mooi vallen.

Maar als ik eerlijk ben is een goede zweetdeken z'n geld wel waard :j De Rambo newmarket vind ik goed, al gebruik ik hem nooit omdat de schouders van mijn merrie er niet in passen. Bucas heeft een gladde buitenkant, dat is helemaal ideaal, die zullen er van horseware vast ook wel zijn.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:22

Ik heb een shet die weer lekker zijn noordpool vacht aanmaakt dus die word komende week weer geschoren.
Echter heb ik geen flauw idee wat er met deze temperaturen op moet. Wat adviseren jullie?
Wisselen is een mogelijkheid maar hoeveel gram dan nu met deze temperaturen overdag en s nachts?
Paard staat dan nog 2 weken 24/7 in een kudde en gaat daarna weer in de avond op stal.
Op dit moment heb ik fleece dekens, 0g deken, 150 g deken en 300g deken en de 100 g met hals wil ik bestellen (is half fijner of niet bij een geschoren paard?)

Ik hoor het graag :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:23

Hebben jullie ervaring met de Amigo Jersey cooler?

Ik zal ook eens kijken naar die andere merken! Ik vind het ook niet erg om wat meer te betalen maar ik vind 80/100 euro toch vrij duur voor een zweetdeken := Voor een buitendeken betaal ik zo 150 maar vind zweetdeken toch anders :)

Weet iemand tot hoe lang de 30% korting van agradi is?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:16

Wij hebben de amigo cooler voor 1 van onze paarden, prima deken en handig met singels

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:56

Robin_Rikkie schreef:

Ik zal ook eens kijken naar die andere merken! Ik vind het ook niet erg om wat meer te betalen maar ik vind 80/100 euro toch vrij duur voor een zweetdeken := Voor een buitendeken betaal ik zo 150 maar vind zweetdeken toch anders :)

Laatste avond vanavond zover ik weet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:01

Ojajoh schreef:
Fotografie91 schreef:

Wat voor maat moet je voor je pony? Ik heb Atjes en heb toch altijd dekens onder de €70 gevonden :)

145cm met hals
EDIT: veel merken zoals HH en qhp past zij niet omdat die de dekens te lang maken. Dus dan komt het over haar knieën . Ze heeft een lang lijf maar is maar net iets groter dan een meter

Dat komt bekend voor. Hier heeft de pony dus ook gewoon warme knieën. :=

Afbeelding

Waterdicht had ik overigens niet hoeven doen, met of zonder deken, bij het eerste spettertje rent ze haar schuilstal in. Trutje.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:17

Patt schreef:
Robin_Rikkie schreef:

Laatste avond vanavond zover ik weet.

Dankje! Ik heb nog snel even een amigo Jersey Cooler besteld! :) hopen dat deze goed ligt en van het weekend die van de epplejeck maar terug brengen :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:33

Ben aan het zoeken naar medium staldeken en 300gr winterdeken met hals, maar zie veel verschillende prijzen en denier staan. Is 600 denier simpel gezegd sneller stuk dan 1200? Ben nogal onervaren in de dekenwereld :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:57

Als het om dezelfde stof gaat wel, maar 1000D ballistic nylon is bijvoorbeeld weer sterker dan 1200D rip-stop polyester. Het aantal deniers staat simpel gezegd voor de dikte van de stof.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:36

Hier ook twijfel.
Mijn bucas deken is stuk. Nu is de losse nek nog goed. Zal ik een nieuwe deken kopen van bucas en dan smartex extra of turnout of een heel ander merk?
Voor 's nachts vind ik het nog te warm dus dan ook nog een extra 50 gram deken of volstaat haar regen deken zonder voering nog?
Weet nooit goed wat erop te leggen.
Staan nu 24/7 buiten als het echt nat wordt gaan ze 's nachts op stal?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:53

Nessa schreef:
Ik zit net naar de nieuwe collectie te kijken van BR
Wil namelijk de BR passion 150 gram kopen en nog een dikkere
Ik zag deze

http://br.nl/product/outdoor-rug-br-pas ... 80116.html

Die wil ik zeker wel uit proberen! Nog even wachten tot ie in collectie komt
Wil eventueel ook nog de 340 erbij kopen, maar daar wacht ik nog even mee.

Deze had ik gepost. Ben nog steeds heel benieuwd. Maar nu zag ik dat ie geen bilriemen heeft, maar een staartkoord.

Heb al contact gehad met BR.
Maar kreeg alleen als antwoord dat door de staartkoord de deken op zijn plek wordt gehouden.

Wat is jullie ervaring? Paardje staat 24/7 buiten. Is het met beetje rollen lekker scheef. Slaat ie om met wind?
Is er makkelijk zelf wat aan te maken. Heb dat bij een vliegendeken gezien. Maar op die manier kan dat niet. Ivm waterdichte deken.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:59

Ik heb super goede ervaringen methttps://www.premierequine.co.uk/Mobi ... atalog.asp is alleen in Nederland niet zo bekend. Super stevig dekens en ik vind ze beter dan de A merken die je in Nederland vind. De prijs van deze dekens ligt ook onder de Nederlandse prijs en het is gratis verzenden. Ik wil niet meer anders :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:23

Nessa, ik heb bij mijn huidige Amigo en vorige Rhino gewoon lieskoorden op de bies genaaid aan de binnenkant. Zo heb ik dus niet de waterdichte laag beschadigd maar was ik wel van dat bilkoord af.
Ik vind lieskoorden fijner omdat (zeker merries) ze dat bilkoord onder schijten en zeiken. :o

[EDIT] die Premier dekens zien er goed uit

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:01

Ja precies. Maar met de hand genaaid dan?
Heb je toevallig een foto?
Bij mijn vliegendeken was ie vastgenaaid aan het deel waar de kruissingel vastzit

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:08

Ik vind die bilkoorden juist ideaal en vooral mijn merrie ook.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:46

Ik vind die bilkoorden ook fijner. En nu met de plastic bilkoorden ben je ook van die vieze bende af als ze er inderdaad op plassen of poepen. Die lieskoorden willen hier nog wel eens schuren.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:31

Bij mijn vorige fries verbleekte de binnenkant van d'r benen helemaal door de urine wat over dat bilkoord liep. Met lieskoorden geen last van.

Kan vanavond op stal wel even een foto maken Nessa.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:27

Ik ben dekens aan het uitzoeken voor komend winterseizoen maar ben nogal aan het twijfelen. Ik houd ervan alles zo natuurlijk mogelijk te doen, maar mijn nieuwe volbloed moet hier eerst nog aan wennen. Maar wil hem ook niet te snel laten wennen aan super dikke dekens....

Ik heb al
- regendeken zonder vulling zonder hals
- fleece deken zonder hals
- 200gr buitendeken zonder hals

Wij wonen op een eiland waar het een halfjaar flink waait en non stop regent. Sneeuw kennen we hier niet, en overdag zal het hier ook nooit vriezen. Harvey gaat overdag's +/- 8 uurtjes de wei in, ook als het stormt. De schuur met stallen is niet volledig afgesloten.

Welke dekens moet ik nog toevoegen? Zat zelf hieraan te denken:
- 300gr buitendeken mét hals voor de ergste koude regendagen?
- staldeken? Maar welke vulling dan?

Hij staat nu met erge regenval met de regendeken op en 's nachts binnen zonder deken. Het is ongeveer 15 graden overdag en 10 graden 's nachts.
Van de zomer stond hij 24/7 zonder deken buiten (behalve bij erge regenval) met 18-22 graden overdag want heter wordt het hier niet :o.

Vast bedankt voor het meedenken!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:42

Vandaag een beetje uitgeschoten met het scheren. Ik zou een patroon scheren maar dat lukte niet en heb toen alles er maar af gehaald. Pony's staan overdag buiten met onbeperkt hooi en s nachts op stal. Met de weerberichten van nu heb ik niet het gevoel een dekentje op te willen. Misschien wel als het vandeweek gaat regenen. Een ongevoerde. Bedoeling is niet dat zijn vacht superkort blijft, mag straks best weer wat groeien. Wat is jullie advies?

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:55

Wat heeft jullie voorkeur eigenlijk: Met of zonder nek een deken? en leven waarom?
Want ik wil een nieuwe deken kopen maar ik weet niet of ik een met of zonder nek zal kopen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:57

Deni11 schreef:
Wat heeft jullie voorkeur eigenlijk: Met of zonder nek een deken? en leven waarom?
Want ik wil een nieuwe deken kopen maar ik weet niet of ik een met of zonder nek zal kopen.

Afneembare hals :)