Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EllaBellaah schreef:Zijn jullie paarden dan ook allemaal sportpaarden? Of recreatie paarden? Want ik vind niet dat een recreatie paard onder tig dekens hoeft te staan... Die van mij staat onder 200gr, hij is nog niet ingereden maar zweet wel enorm snel tijdens het rijden. Andere hier op stal hebben een deken op terwijl die bijna nooit gereden worden en er ook niet echt een andere reden voor hebben, dan lijkt het me alleen maar gemakzucht van de mens dat je paard niet zo hard gaat verharen in het voorjaar.
EllaBellaah schreef:Zijn jullie paarden dan ook allemaal sportpaarden? Of recreatie paarden? Want ik vind niet dat een recreatie paard onder tig dekens hoeft te staan... Die van mij staat onder 200gr, hij is nog niet ingereden maar zweet wel enorm snel tijdens het rijden. Andere hier op stal hebben een deken op terwijl die bijna nooit gereden worden en er ook niet echt een andere reden voor hebben, dan lijkt het me alleen maar gemakzucht van de mens dat je paard niet zo hard gaat verharen in het voorjaar.
Splendesco schreef:EllaBellaah schreef:Zijn jullie paarden dan ook allemaal sportpaarden? Of recreatie paarden? Want ik vind niet dat een recreatie paard onder tig dekens hoeft te staan... Die van mij staat onder 200gr, hij is nog niet ingereden maar zweet wel enorm snel tijdens het rijden. Andere hier op stal hebben een deken op terwijl die bijna nooit gereden worden en er ook niet echt een andere reden voor hebben, dan lijkt het me alleen maar gemakzucht van de mens dat je paard niet zo hard gaat verharen in het voorjaar.
Die snap ik even niet, hij is nog niet ingereden maar zweet wel snel tijdens het rijden?
Mijn paard wordt zo'n 6x in de week gereden en loopt ook wedstrijden.
Ivm mijn werk moet ik wel 's avonds rijden en dan wil ik geen heel erg bezweet paard hebben.
Vandaar dat ik ook altijd vroeg begin met dekens en ze nu een 500 grams deken met hals op heeft.
Ik heb geen zin en tijd om na het rijden ook nog eens ruim een uur uit te moeten stappen.