[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:18

Fotografie91 schreef:
Ojajoh schreef:
Druk weer aan de zoektocht met dekens, maar dat is met een kleiner budget best weer lastig! Pony heeft kleine maat die weinig te krijgen is, tweedehands al helemaal niks te vinden en met een bedrag van rond de 50-60 euro koop je niet veel.....

Wat voor maat moet je voor je pony? Ik heb Atjes en heb toch altijd dekens onder de €70 gevonden :)

145cm met hals
EDIT: veel merken zoals HH en qhp past zij niet omdat die de dekens te lang maken. Dus dan komt het over haar knieën . Ze heeft een lang lijf maar is maar net iets groter dan een meter

spruitje12

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:27

Het is waarschijnlijk al gezegt maar even dat ik het zeker weet, mijn pony staat overdag buiten en snachts binnen. Nu vroeg ik me af welke deken ik het best nu op kan doen dag en nacht. Kan hem evt in de avond als ze binnen staat af doen tot ik weer naar huis ga. Wisselen sochtends is geen optie helaas. Welke dekens heb ik sowieso nodig die ik moet hebben? Ik ben niet van plan te laten scheren en hoop op een niet te dikke vacht.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:42

spruitje12 schreef:
Het is waarschijnlijk al gezegt maar even dat ik het zeker weet, mijn pony staat overdag buiten en snachts binnen. Nu vroeg ik me af welke deken ik het best nu op kan doen dag en nacht. Kan hem evt in de avond als ze binnen staat af doen tot ik weer naar huis ga. Wisselen sochtends is geen optie helaas. Welke dekens heb ik sowieso nodig die ik moet hebben? Ik ben niet van plan te laten scheren en hoop op een niet te dikke vacht.

Het is nu nog te warm voor een deken overdag.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:47

Ja maar las dat mensen vanaf volgende week begonnen? Welke dekens zou ik standaard moeten hebben liggen?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:49

Hier net weer geschoren en katoenen zomerdeken opgedaan. Maandag gaat denk ik als de temperaturen afgaan en de regen komt de fleece gevoerde regendeken op. :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:50

spruitje12 schreef:
Ja maar las dat mensen vanaf volgende week begonnen? Welke dekens zou ik standaard moeten hebben liggen?

Dat ligt voornamelijk aan je paard. Om te beginnen een 0 gram, 100 gram en 250 gram.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:53

Ojajoh schreef:
Druk weer aan de zoektocht met dekens, maar dat is met een kleiner budget best weer lastig! Pony heeft kleine maat die weinig te krijgen is, tweedehands al helemaal niks te vinden en met een bedrag van rond de 50-60 euro koop je niet veel.....

Citaat:
Wat voor maat moet je voor je pony? Ik heb Atjes en heb toch altijd dekens onder de €70 gevonden :)

Citaat:
145cm met hals
EDIT: veel merken zoals HH en qhp past zij niet omdat die de dekens te lang maken. Dus dan komt het over haar knieën . Ze heeft een lang lijf maar is maar net iets groter dan een meter

Ik heb zelfde maat voor mijn shet en die heeft première, nika,br dekens vooral. Zijn niet duur in aanschaf.

Nika is goede kwaliteit en zit je onder die 70 euro
Laatst bijgewerkt door marengolike op 22-09-16 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:53

Ligt bij mij echt aan het weer of ik begin volgende week.
De ene app zegt veel regen. Andere 20 graden en droog :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:55

Ojajoh schreef:
Fotografie91 schreef:

145cm met hals

Ik had 2 dekens met hals te koop staan net verkocht maar stuur me even PB ik had altijd zelfde probleem maar heb inmiddels een merk gevonden :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:42

Zolang het overdag nog rond de 20 graden en droog is met weinig wind laat ik de dekens eraf, dat is echt te warm, zeker als het zonnetje door komt...

Bij veel regen doe ik er dan vaak wel buiten een dunne regrndeken op, als het overdag rond de 10/12 graden is gaat de 100 grams er op

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:47

Ik heb mijn pony afgelopen zaterdag geschoren, hij staat 24/7 buiten in een kudde en sindsdien onder de Rhino Wug 0gr. Gisteren twijfelde ik s'avonds al of ik er wat onder zou doen voor de nacht.. vanavond na intesief werk toch maar een fleecedeken er onder gedaan i.v.m zijn spieren. Deze blijft op tot zaterdag ochtend en dan krijgt hij weer alleen zijn regendeken op.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:57

Vind het snachts wel koud hoor voor een geschoren pony onder 0grams. Zou er zeker voor de nacht wel wat onder doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:07

Het is hier nog niet onder de 11/12 graden geweest en overdag steeds rond de 20

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 00:04

Daarom heeft hij er nu een fleecedeken onder :D Afgelopen avonden telkens rond 10 uur gevoeld en toen voelde hij prima, gisteren vond ik het al wat frisser. Na het werk houd ik zijn spieren liever wat warmer, als het zaterdag/zondag overdag weer warmer word gaat de fleecedeken er onder uit en kijk ik s'avonds of ik er wat voor de nacht onder doe.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:31

Die van mij is vorig weekend geschoren, helemaal kaal, en die staat overdag buiten en snachts op stal, met alleen een eczeemdeken en hij heeft het niks te koud hoor.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:07

hallo,

Ik wil in het voorjaar een nieuwe set dekens gaat aanschaffen. Onder de noemer in 1 x goed.
Ik ben opzoek naar een regendeken, winterdeken (+- 200gr) en een stal/onderdeken (+-200gr)

Graag jullie tips qua merk, en vooral wat ik goed kan combineren. Waterdichte dekens met ringen voor een halsstuk is een must.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:35

Jasmijn1989 schreef:
hallo,

Ik wil in het voorjaar een nieuwe set dekens gaat aanschaffen. Onder de noemer in 1 x goed.
Ik ben opzoek naar een regendeken, winterdeken (+- 200gr) en een stal/onderdeken (+-200gr)

Graag jullie tips qua merk, en vooral wat ik goed kan combineren. Waterdichte dekens met ringen voor een halsstuk is een must.

Horseware

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:59

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:05

Jasmijn1989 schreef:
hallo,

Ligt er maar net aan wat je wensen zijn. Wil je fleece gevoerd of juist glad, vind je de sterkte van de deken belangrijk, het ademend vermogen etc.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:24

Nies_ schreef:
Jasmijn1989 schreef:
hallo,

Ligt er maar net aan wat je wensen zijn. Wil je fleece gevoerd of juist glad, vind je de sterkte van de deken belangrijk, het ademend vermogen etc.

Ik vind het vooral belangrijk dat ze goed liggen en niet schuren. Ik heb eigenlijk nooit last gehad van kapotte of zweterige dekens. Dus misschien geluk gehad. Waterdichtheid en niet inregenen is wel een dingetje vind ik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:03

Ik had een heel boekwerk getypt, maar daar word je waarschijnlijk niet gelukkig van :+
Eigenlijk kort samengevat: Als je een regendeken, winterdeken (+- 200gr) en een onderdeken wil die ook als staldeken te gebruiken is en kwaliteit belangrijker is dan de prijs zou ik Bucas en dan de smartex rain (0 gram), smartex medium (150 gram) en multi stable (150 gram) als je daar nog aan kunt komen of anders de Select Quilt 150g met stay-dry voering adviseren. Ik heb zelf belachelijk veel dekens voor mijn merrie en dat zijn absoluut de dekens die het meest gebruikt worden. Rambo zijn ook goede dekens, maar die liners zijn niet als staldekens te gebruiken. Bedenk wel dat niet elke deken op elk paard ligt, dus ik zou sowieso eerst goed passen voor je een kapitaal aan dekens aanschaft die niet lekker blijken te liggen.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:07

Nies_ schreef:
Ik had een heel boekwerk getypt, maar daar word je waarschijnlijk niet gelukkig van :+
Eigenlijk kort samengevat: Als je een regendeken, winterdeken (+- 200gr) en een onderdeken wil die ook als staldeken te gebruiken is en kwaliteit belangrijker is dan de prijs zou ik Bucas en dan de smartex rain (0 gram), smartex medium (150 gram) en multi stable (150 gram) als je daar nog aan kunt komen of anders de Select Quilt 150g met stay-dry voering adviseren. Ik heb zelf belachelijk veel dekens voor mijn merrie en dat zijn absoluut de dekens die het meest gebruikt worden. Rambo zijn ook goede dekens, maar die liners zijn niet als staldekens te gebruiken. Bedenk wel dat niet elke deken op elk paard ligt, dus ik zou sowieso eerst goed passen voor je een kapitaal aan dekens aanschaft die niet lekker blijken te liggen.

Dankje voor de info! Ik ga voorlopig nog niet kopen, maar wilde vast wat informatie op doen. Straks een nieuw paardje en wil graag weer een mooie set, zodat alles ook weer bij elkaar past, anders blijf je onhandig doen. Het idee van een onderdeken die je vast kan maken spreekt me wel aan. In plaats van die natte achterkantjes van de onderdekens.

Is er ook Bucas met meer voering. Want totaal 300 gram lijkt me net te weinig voor de echte winter.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:19

Er is ook nog 300 :j

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:24

Ik gebruik Rambo dekens met de insulators als onderdeken ipv de liners maar dat zijn eigenlijk staldekens dus ook goed als staldeken te gebruiken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:15

marengolike schreef:
Ik heb zelfde maat voor mijn shet en die heeft première, nika,br dekens vooral. Zijn niet duur in aanschaf.

Nika is goede kwaliteit en zit je onder die 70 euro

Ja ik heb nu allemaal Nika dekens, vervelend vins ik dat de hals niet wisselbaar is, en ik dus van alle grammen een dubbele deken moet dan.
En ik was iets te vroeg met kijken of hun site zag ik al want ze krijgen pas 1e week van oktober het op de site. Maar omdat ze geschoren is en volgende week veel regen voorspelt en koudere nachten wou ik m nu al hebben :O