wauw wat een knappe creaties allemaal Ik ben aant overwegen zo'n vliegendeken aan te schaffen maar ik vrees dat het een korte levensduur gaat hebben hier. Mijn Haf heeft zomereczeem. Dan maar stiften kopen
Dank je Marjan. Ik zal ook 'reclame' maken voor Bokt.Want tja,daar heb ik het immers gelezen over de zebra paarden. Anders had ik het nooit geweten,zonder Bokt.
De witte vee merkstiften zijn overal uit verkocht! zelfs de Oude meul kan die kleur nergens bestellen. Ik heb dan maar oranje gekozen.
mindful
Geplaatst: 06-08-13 19:43
Heb al gedacht om zwarte lijnen op mijn Rambo deken te schilderen
Snadrem
Geplaatst: 06-08-13 21:57
Slecht nieuws voor de fans.... bij hogere inspanning werkt het helaas niet hier.
Vanavond heb ik een intensievere buitenrit gemaakt samen met mijn vriend (hij op de fiets, ik op Zebralanda). Van tevoren had ik al een half uur in de buitenbak gereden (stap, draf, galop, paard was al warm dus). Het eerste stuk ging prima en compleet daasloos. Vervolgens een heel stuk gedraafd en gegaloppeerd tussen de maisvelden door (dazen hotspot!!) en nog altijd geen een daas. Toen ik ging stappen na verloop van tijd, kwam er zoals gewoon een zwerm dazen rond ons heen. Doordat mijn paard al behoorlijk heet was qua temperatuur op dat moment (lekker aan het zweten), waren de dazen dermate agressief dat de strepen niet meer uitmaakten. Ondanks de strepen werd mijn paard behoorlijk lastig gevallen en werd ik ook dwars door mijn kleding en chaps (!!!) heen gestoken.
Ik heb het nu drie keer getest: - 1e keer: Stap en draf, paard niet al te warm qua temperatuur. Niet gestoken, een enkele daas slechts die gaat zitten. - 2e keer: Stap en draf, paard wederom niet al te warm qua temperatuur. Niet gestoken, slechts drie dazen die even verdwaasd gingen zitten en direct weer vertrokken. - 3e keer: Stap, draf en galop. Flink tempo, flinke lichaamstemperatuur. Dazen lijken door de agressie de strepen niet meer te zien/ voor lief te nemen.
Voor de rustige ritjes dus gerust strepen, voor de ritjes met hoger tempo een deken op doen of wachten tot het september is wat mij betreft (en dan geniet het laatste de voorkeur).
Vandaag heb ik na het rijden de strepen er op laten zitten. Morgen ga ik na mijn werk kijken hoe het er dan uit ziet na een partij zweten van het rijden vandaag, rollen op de wei, regen, etc. Het rijden en rollen hebben ze in ieder geval overleefd
Bij zwetende paarden zal het niet helpen.Zebra's zweten toch ook bijna niet? Het werkt in ieder geval wel als ze op het land staan,en dat vind ik perfect.
Bij inspanning werkt het bij mijn pony inderdaad ook niet. Op de wei lijkt het wel te helpen, maar blijft het niet langer dan een halve dag zitten. Ik geef het voorlopig op.
Bij de welkoop hier hadden ze alles behalve witte veestiften. Heb een rode meegenomen, maar da's te weinig contrast op mijn bruintje. Terug naar de stoepkrijt dus haha
Leuk interview! Ik heb de stiften inmiddels binnen (in het wit ) Kreeg vanmorgen van mn collega te horen dat het ad ook naar me opzoek is over de zebrastrepen haha wordt vervolgd
FlyAway
Geplaatst: 07-08-13 13:51
Leuk interview inderdaad. Jammer dat de wetenschappelijke kant wat onderbelicht bleef, al leek de interviewer daar wel in geinteresseerd. Zou best wat meer aandacht mogen hebben. Interviewer had duidelijk wat zitten googlen en wat dingen op de verkeerde manier gecombineerd met elkaar, waardoor het verhaal niet helemaal klopte. Ik kan mij indenken dat je je een beetje overdonderd voelde door die vragen waardoor je die niet direct kon pareren Gohya?
Ik had de vragen per mail al ontvangen,alleen kwamen er nu vragen bij die ik nog niet wist. Ik had het ook gelijk door dat hij gegoogled had,over die lichtval en hitte enzo.Nou ja ik vertel gewoon wat ik weet,ik ga niet googlen om dat dan te herhalen op de radio.Het waren men eigen woorden en eigen ervaring.
Ik miste de reclame voor bokt nog even, of hadden ze dat eruit geknipt?
Ja klopt,ik was zó aan het vertellen,dat ik het helemaal vergeten was. Ik had het wel door de tel. [toen ze me vooraf belde] gezegd over Bokt,dat ik het daar had gelezen.
Ik wil het ook eens gaan proberen. De fries waar ik op rijd heeft enorm lats van dazen als we door het bos naar de club moeten rijden... maar welk azijn moet je precies gebruiken (geen schoonmaakazijn, iknow)? en welke verhoudingen gebruiken jullie?
jolandje
Geplaatst: 09-08-13 11:06
wat een leuk topic, haha die foto's allemaal, jullie zijn goed bezig
Lache het Ermeloose Weekkrantje wil mijn verhaal [de uitleg] met foto in het krantje plaatsen. Vind ik het wel goed,dan weet héél Ermelo dat het geen Vandalisme is en dat het ook niet zielig is.
Ja scheelt mij weer steeds briefjes ophangen.Van de 3 die ik er neer had gehangen is er nog 1 van over. Aangezien het bijna weekend is,zal ook dat briefje niet blijven hangen.