Die van mij staat weer onder een 0gr. Vannacht voor het eerst weer binnen uitproberen. Hij heeft een buurvrouw gekregen en een stal met luik dus hopelijk staat hij nu rustig op stal. Als dit werkt mag hij met geintjes zoals morgen voortaan gewoon weer zonder deken. Morgen wordt het hier 13°C en 's nachts nog 7°C. Dan heeft hij hem echt alleen voor de regen op. Op stal kan hij dan gewoon opdrogen (paard molde zichzelf op stal).
Bravura
Geplaatst: 22-12-12 21:33
Hier is de 200 ipv de 300 weer opgegaan. Komende dagen is het idd heel zacht weer, met....alleen maar regen.
Vanmiddag stond mijn paard vrolijk met een kletsnat hoofd en hals in de regen, terwijl hij gewoon zijn stal in kan Blijkbaar vindt hij het wel best zo. Nog steeds lekker onder de 200 grams en niet te warm.
die van mij stond idd ook zo, vroeger altijd een watje en als eerste binnen als het regent . nu staat hij ivm een 'blessure' in de stal van mijn stalgenootje met een klein uitloopje op verharde ondergrond en staat hij de hele dag buiten zelfs in de sneeuw/hagel gister
Een paard die nu ineens aan het verharen is... maakt die wintervacht aan of raakt ie 'm juist al kwijt? Als het goed is wordt de vacht vanaf half december niet echt dikker meer, toch?
mirgino
Geplaatst: 23-12-12 16:53
ik heb de 100gr onderdeken er onder vandaan gehaald, zit nu in de wasmachine het is erg vochtig op stal en koud is het nu ook niet hij staat nu met 100gr waterdichte deken.
SRY
Geplaatst: 23-12-12 17:57
Gister stond mijn geschoren pony te zweten onder een 150 grams deken. Had de 0 grams regendeken met fleecevoering maar opgedaan. Kwam ik vanmorgen op stal, stond ze nog te zweten. Nu heeft ze geen deken op en nog steeds voelt ze warm aan. Deze temperaturen zijn niet leuk En alle andere paarden op de manege die geschoren zijn staan nog met 300 grams dekens. Blijkbaar heb ik ene die het heel snel warm heeft.
hier gewoon de dekens opgelaten, geen gewissel. Paarden voelen prima aan onder de dekens, als ze te warm worden wissel ik wel! (200 - 220 - 200 - 300)
PercyLeen
Geplaatst: 24-12-12 11:38
Die van mij stond onder 500 grams (geschoren) maar stond er afgelopen weekend onder te zweten dus terug gezet naar 300 grams. Hij wordt a.s. donderdag opnieuw geschoren en dan maar een onderdekentje er onder denk ik.
Ik heb wel gewisseld paar dagen terug (toen het zo achterlijk goot en de deken echt zeikes was - gelukkig alleen buitenkant ) - van 300 naar 100+100 gegaan, voelt ze prima onder. Het is nu best warm ook (merk ik vooral aan het sneller zweten).
Nouvel
Geplaatst: 24-12-12 19:52
Ik heb mijn vorige week geschoren paard onder 300 gram staan en mijn jonge paard, ongeschoren, onder 100 gram, beide voelen warm zat...
michele87
Geplaatst: 25-12-12 01:09
Ik heb de mijne nog onder een ongevoerde regendeken staan, maar denk dat ik er morgen een 100 grams opleg.. Gaat echt vriezen.
Omdat het toch wat warmer was heb ik eergister zijn onderdeken er af gehaalt, nou heb het gister geweten met rijden. Dus toch de onderdeken er maar weer bij op.
Mijn geschoren paard staat nu ook nog steeds onder een 300 grams deken. Ze voelde gisteren niet warm aan onder de deken. Alleen met rijden was ze alweer wat nat, en dat terwijl we niet bijzonder veel gedaan hadden. Ik twijfel of ik haar nog een keer ga scheren.
mirgino
Geplaatst: 25-12-12 12:47
ik heb gisteren zijn nieuwe Bucas halve deken 50gr met 100gr onderdeken opgedaan ipv 200gr bij elkaar hij voelde er vanmorgen lekker onder hier is het 7gr
Die van de stal waar ik rij staan nu als het ongeveer 10 tot 15 graden is buiten onder een zweetdekentje als het niet regent en anders gewoon met een buitendeken.
xApple
Geplaatst: 25-12-12 14:37
Mijn paard is vorige week geschoren en heeft 300 met hals op. Vind ik eigenlijk te veel voor deze temperatuur maar ik blijf niet wisselen
Paard voelt er ook niet te warm onder gelukkig.
Polderpaard
Geplaatst: 25-12-12 15:49
Mijn paard is al aan het verharen Hij is flink teddy en het is natuurlijk een stuk zachter nu. Zijn er meer paarden al in de rui?? Hij staat nog steeds met z'n 200 grams op en is een keer wat zweterig geweest, maar nu weer goed. Vandaag even lekker gaan wandelen zonder deken, even uitwaaien s