[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:48

Top, zo eentje zocht ik, met de "rambo" sluiting.
Je gebruikt deze voor op sstal als zomerdeken? Of zet je hem ook op wei ermee? Als het nog te warm is voor een regendeken?

En welke maat heb jij?
Mijn paard had normaal 215, maar in de Rambo's 206 kan nu ook beter een 206 bestellen.

MarrieLeen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:05

Dames, hoe zitten jullie nu met de dekens? Ik lees meerdere reacties van nog even wachten, maar vind het lastig.

Die van ons staat nog 24/7 buiten, 's nachts wel aardig beschut. Maar het koelt hier nu 's nachts wel af tot een graad of 6, terwijl het overdag zo nog over de 20 graden heen gaat af en toe, zonder regen en met zon. 's Ochtends de deken af is helaas geen optie. Wat zouden jullie doen, toch al ongevoerde regendeken op doen of nog even wachten tot het overdag ook frisser wordt met meer regen?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:15

CalvinenGino schreef:
Je gebruikt deze voor op sstal als zomerdeken? Of zet je hem ook op wei ermee? Als het nog te warm is voor een regendeken?

En welke maat heb jij?
Mijn paard had normaal 215, maar in de Rambo's 206 kan nu ook beter een 206 bestellen.

Ik gebruik hem bijna niet :') maar het is 'gewoon' een katoenen zomerdeken volgens mij, de deken blijft goed liggen dus je kunt je paard er ook mee buiten zetten maar hij is natuurlijk niet waterdicht. Ik vind de deken hetzelfde vallen als de andere rambo dekens dus ik zou een 206 nemen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:15

MarrieLeen schreef:
Dames, hoe zitten jullie nu met de dekens? Ik lees meerdere reacties van nog even wachten, maar vind het lastig.

Die van ons staat nog 24/7 buiten, 's nachts wel aardig beschut. Maar het koelt hier nu 's nachts wel af tot een graad of 6, terwijl het overdag zo nog over de 20 graden heen gaat af en toe, zonder regen en met zon. 's Ochtends de deken af is helaas geen optie. Wat zouden jullie doen, toch al ongevoerde regendeken op doen of nog even wachten tot het overdag ook frisser wordt met meer regen?

Een regendeken is nu in de zon echt nog te warm..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:27

MarrieLeen schreef:

Zonder inderdaad. Het koelt mss wel af, maar er staat weinig wind en er is geen regen. Dus nog lang niet guur. Die vacht doet echt wel iets. Met regendeken op overdag met 20 graden kan echt niet. Als het echt herfst wordt, ishet vroeg genoeg voor een deken.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:41

Was ook mijn idee hoor, maar even een ander horen kan nooit kwaad. :)

En ik ben ook niet bang dat ze het koud krijgt, maar dat ze nu al vacht begint aan te maken en dat wil ik voorkomen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:53

Vanspeijk heb je ook de horseware quarter deken lijn al eens gepast?

Wellicht dat dat een optie is.

Ik moet zeggen dat bij mijn tank altijd de rhino wug dekens top hebbem gelegen, maar goed dat is met halve hals alhoewel ik erdoor nooit manenverlies heb gehad....

Mijn ponies staan ook.nog steeds dag em.nacht buiten zonder schuilstal, en hebben snachts nu sinds enkele dagen dekens op, de ene 100 gram en de andere fleece gevoerd.
Doe ze tussen 19/20 uur op en smorgens rond 9/10 weer af.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:47

MoniekV schreef:
CalvinenGino schreef:

En welke maat heb jij?

Ik gebruik hem bijna niet :') maar het is 'gewoon' een katoenen zomerdeken volgens mij, de deken blijft goed liggen dus je kunt je paard er ook mee buiten zetten maar hij is natuurlijk niet waterdicht. Ik vind de deken hetzelfde vallen als de andere rambo dekens dus ik zou een 206 nemen.

Verkoop je hem dan niet :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:00

Hoe vallen de Amigo Bravo Wug dekens vergeleken met de Rambo Duo?

Rambo duo is 6.3, het betreft om een gaflinger van 1.50

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:05

CalvinenGino schreef:
MoniekV schreef:

Verkoop je hem dan niet :P

Het is maat 195 ;)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:59

Ook hier nog geen dekens, gewoonweg nog te warm overdag voor een regendeken.
Paarden gaan ´s nachts wel binnen.

Amigo Bravo Wug heeft dezelfde maatvoering als de Rambo dekens.
Beide gehad en had zelfde maat nodig daarin.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:09

Dankjewel voor je antwoord Patt.
Las namelijk verschillende berichten, vandaar.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:00

Hier paard onder katoenen zomerdeken. Overdag op de wei, nacht op stal.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:07

Hier nog maar zonder deken, overdag veel te warm en het lukt me niet om ze 's ochtends af te doen. Altijd lastig zulk weer!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:49

Hier had paard gisteravond gewoon warm op stal. Beetje zielig om dan iets op te doen is nog helemaal niet nodig !

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:50

Nu overdag met een deken anders fijn vliegen ofeczeem kan echt nog niet .
Hier gaat alles de nachten op stal en overdag op de wei. Op stal is het Warmer dus kunnen ze zonder deken.

Als het nog iets terug koelt gaan de dekens er weer lekker op. Ik hoop net als vorig jaar onder het scheren uit te komen. De koudbloeden zijn al geschoren maar die hadden het vorige week echt te warm om het niet te doen..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:14

S nachts op stal met ongevoerde deken. Overdag de eczeemdeken.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:32

Hier snachts 100 gr en fleece gevoerd. Staan snachts gewoon buiten.

Ze krijgen rond half 7 hem op en 7uur in de ochtend weer af.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:32

Hier vandaag de amigo deken binnen gekregen. Maat 175 voor mijn pony van 1.49. Maar hij lijkt toch te strak en net te kort..

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:41

Vind hem niet zo mooi liggen inderdaad . Misschien de 183 eens passen?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:43

Idd een maatje groter nemen, vooral bij de borst is ie te krap.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:44

Daar twijfelde ik idd tussen. Jammer, wordt denk ik toch even op en neer naar epplejeck..

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:53

Hey!
Even een vraagje.. Mijn paard begint nu al een wintervacht te maken, en begint ook al te verharen (vorig jaar geen deken opgehad, pas in februari een regendeken opgedaan omdat ik hem toen heb gekocht).
Hij staar 's nachts op stal (met stalraam gewoon open) en staat overdag buiten. Ligt aan het weer hoelang hij buiten staat.
Maar ik wil een wintervacht wel voorkomen.. Moet k nu al n deken op doen? Zo ja, wat voor 1? Katoenen zomerdeken? Ongevoerde regendeken?
Idunno haha :')

Elke ochtend / avond op en af doen is eigenlijk niet mogenlijk..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:02

Als je nu al met dekens in de weer wil moet je wel echt wisselen. Tenzij je het geen reet kan schelen dat je paard overdag in een privé sauna rond loopt natuurlijk, maar daar ga ik niet vanuit.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:07

Nies_ schreef:
Als je nu al met dekens in de weer wil moet je wel echt wisselen. Tenzij je het geen reet kan schelen dat je paard overdag in een privé sauna rond loopt natuurlijk, maar daar ga ik niet vanuit.

Nee, paardlief hoeft niet in 'n sauna, haha!
Maar zit ik straks niet met 'n paard die al een hele dikke vacht heeft, wanneer ik een deken op kan leggen? Of zal dat wel meevallen? :)