[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:46

Staan hier ook 24/7 zonder deken, had vanmiddag op rit nog een vliegendeken om x).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:49

Van mij staan er ook nog 2 met vliegendekens. Echt veel te veel vliegen hier. Ik word er zelf ook gek van.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 06:27

De komende nachten word het hier onder de 10 graden dus krijg me oudje en deken op.
Ze staan nog dag en nacht buiten en dat is voor hem net iets te koud voor zijn rugspieren.

De rest blijf deken loos

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:04

Die van mij staat nu s'nachts op stal onder een zomerdeken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:10

Ik heb ze ook 24/7 buiten en nog zonder dekens. Eentje zou ik eigenlijk al willen scheren, maar die heeft een wond op de schoft die ik eerst volledig genezen wil hebben voor er dekens op gaan. Er begint gelukkig alweer wat haar op te komen. De ander laat ik ook gewoon zonder deken tot er geschoren wordt.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:26

Het slechte weer zit er over een tijdje weer aan te komen. Ik zoek nieuwe dekens voor mijn paard.

Eisen:
• Moet Quarter Horse passen (dus: dikke billen, zware borst- en schouderpartij. Moet voor dit dier vooral voor de schouders écht ruim zijn!)

• GEEN HOGE HALS - die schuren haar manen eraf, een kwart van haar manen zijn lelijk en kort door haar vorige deken (harry's horse highliner geloof ik? die paste trouwens mooi om de billen, maar was bij de schouders dus te nauw). Moet dus echt een deken zijn die niet verder reikt dan de schoft

Sterke voorkeur, maar wil ik op inleveren:
• geen fleece voering, paard wordt snel statisch en is voor zowel paard als mij iedere keer vervelend om deken af te halen
• betaalbaar

Ik zoek twee dekens: een ongevoerde regendeken, en voor als het echt koud wordt nog een gevoerde staldeken o.i.d. die onder de regendeken past om laagjes te creeëren. Paard is een koukleum :brr:

Wie o wie heeft voor mij een merk/model in de aanbieding? Ik heb al wat gezocht maar veel dekens twijfel ik of ze passen bij de schouders, OF ze zijn allemaal gevoerd (waar zijn de eenvoudige dunne regendekens gebleven?), OF ze hebben allemaal een hoge hals. Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Laatst bijgewerkt door vanspeijk op 19-09-16 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:27

Wat wil je eraan uitgeven?

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:29

Ik zit te twijfelen of ik wel of niet een deken op doe komende nacht. Mijn paard staat 24/7 buiten. Ik heb vannacht geen deken opgedaan, maar kwam vanochtend uit bed en toen was het 9 graden..

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:29

Ik vind €150,- wel de max eigenlijk.. Voor de ongevoerde dunne regendeken liefst minder.

Maargoed, als het een deken is die kwalitatief goed is en dus lang zal meegaan, en die haar ook past, ben ik ook niet te beroerd iets meer uit te geven. Maar het is een richtlijn :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:32

Een regendeken is altijd duurder dan een staldeken van vergelijkbare kwaliteit. Welke dekens heb je al geprobeerd?

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:39

Ik heb verscheidene Rambo's, Horsewear Ireland's en Harry's Horse dekens geprobeerd. De meeste pasten niet rond de schouders. Kan je geen exacte modellen noemen, de dekens zijn al ouder/uit de collecties.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:46

De ene is volop in de rui , de andere moet nog in de rui komen. Nog geen dekens dus voorlopig :-) wellicht gaan die er pas op als er geschoren wordt. Mijn veulen heeft wél al een pak winterhaar.
Dit is het eerste scheerjaar. Voor de twee paarden heb ik 0,100,200,300 en Fleece dekens. Elk 1x van elks. Hopelijk kom ik toe hiermee, wat denken jullie ? Als er eentje kapot ga kan ik snel in de plaatselijke winkel een nieuwe halen. Ze hebben elk verschillende maten dus echt handig is het niet

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:01

Mijn paint merrie ( en de QH van mijn oude staleigenaar) lag de bucas irish turnout heel erg netjes op, die sluit wat hoger waardoor de schouder meer ruimte heeft zonder in te regenen.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:09

Zal er naar kijken!

Heb wel een paar stalgenootjes met bucas dekens, maar die zijn vrij smal. Maar dit model is dus wat wijder?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:14

Heb je die ook al op je paard gehad? Mijn merrie haar schouders passen in veel dekens niet, oa van een aantal merken die je noemt en die past Bucas heel goed. Voor andere paarden zijn ze juist veel te krap. Het is gewoon echt even passen helaas.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:22

Nee, niet geprobeerd omdat een stalgenoot dus ook al klaagde dat ze voor zijn paard te smal waren (dat was een Gelder, wel iets breder dan de gemiddelde KWPN, maar nog niet zo breed als mijn paard). Vandaar dat ik ze nog niet heb geprobeerd. Maar ik zal hem op mijn lijstje zetten, dankjewel!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:49

Horseware en dan vooral de Rambo lijn ligt het beste op mijn brede paard, ik vind de v-sluiting echt ideaal.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:56

Ik heb de rambo optimo en die valt echt groot aan de voorkant. Voor mijn smalle nrpser dus te ruim voor het mooie. Maar die is wel duur.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:18

Hier ook erg blij met de V sluiting van de Rambo op mijn fries. Geeft voldoende ruimte aan de schouder en halsaanzet.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:47

Ik heb de weatherbeeta freestyle outdoor dekens voor mijn quarter en paints. Ben er zeer tevreden over. Hebben lekker veel bewegingsvrijheid en geen schuurplekken.
Ik leg bij mijn koukleum onder de outdoordeken gewoon een staldeken van weatherbeeta. Geen problemen mee gehad tot nu toe.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:51

Rambo ligt helaas buiten mijn budget, zeker omdat ik dus twee dekens moet hebben. (oh, het eerder genoemde budget van +/- €150 is per deken, niet voor beide samen :) )

@DoubleVV: waar kan je de Q/P modellen krijgen? kon ze bij Krämer/Divoza/Epplejeck niet vinden, en ik koop het liefst in een winkel eigenlijk i.v.m. retourneren.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:54

@vanspeijk. Ik al mijn weatherbeeta dekens in Engeland besteld. Doordat ze daar een pak goedkoper zijn. Ook de leverings kosten. En ik moet zeggen ik heb een super service gehad.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 06:55

Ik heb voor mijn bredere paarden de Horsewear Amigo XL. Die is betaalbaar en echt wel breed aan voor en achterkant. Ligt als een huis op mijn Belg.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:50

Hallo Bokkers :)

Even een vraagje.
Sinds vorig jaar heb ik voor mijn paard een Rambo regendeken en de horseware onderdekens.
Echter ben ik nu opzoek naar een goed passende zomerdeken.

Ik heb voor de Rambo vorige jaar gekozen omdat dit de enige deken is die hem past. Hij is 1,75, vrij hoge schoft en wat lage borstinzet.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem maar hebben wel een fijn passende zomerdeken? Zo ja welke?

Deze deken ben ik aan het twijfelen.
http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... t&Itemid=4

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:37

CalvinenGino schreef:
Hallo Bokkers :)

Even een vraagje.
Sinds vorig jaar heb ik voor mijn paard een Rambo regendeken en de horseware onderdekens.
Echter ben ik nu opzoek naar een goed passende zomerdeken.

Ik heb voor de Rambo vorige jaar gekozen omdat dit de enige deken is die hem past. Hij is 1,75, vrij hoge schoft en wat lage borstinzet.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem maar hebben wel een fijn passende zomerdeken? Zo ja welke?

Deze deken ben ik aan het twijfelen.
http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... t&Itemid=4

Dan zou ik voor een zomerdeken met v-sluiting gaan, ik heb de grand prix helix sheet.