Banyu schreef:Jeetje, paardlief geschoren, maar haar komt weer tegemoet!
Nu maar onder haar rambo dekens 2 liners gedaan! Normaal was 1x per jaar scheren genoeg! Of zou het wellicht ook kunnen komen ALS mijn deken inderdaad aan het verslijten is, (gekocht 29 december 2014), dat ie ook niet meer warm houd?
Wij moesten dit jaar ook voor de tweede keer scheren. Andere jaren niet gehoeven, maar dit jaar wat vroeger geschoren dan anders. Blijkbaar waren paarden nog vol op wintervacht aan het aanmaken.
Qua dekens niets anders gedaan dan anders.
Kcinarual schreef:Ik zit even met een kwestie. Ik wilde mijn shetlander afgelopen weekend in een jachtpatroon scheren, maar heb dat vanwege de kou niet gedaan. Nu blijft het de komende 2 weken nog vrij koud, maar ik wil hem toch wel tussen nu en straks scheren. Dit omdat zijn vacht dan nog iets door groeit, zodat hij niet met zijn kale velletje buiten staat als het een keer hard vriest. Denken jullie dat ik hem gewoon kan scheren (en zonder deken buiten kan zetten) met patroon nummer 8?
[ [url=m/nRa8BZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En als jullie zeggen wel een deken op, hoeveel gram zouden jullie doen? De ongeschoren stukken zit een enorm dikke shetlander (met cushing) vacht, en juist op de plekken waar de deken niet komt is hij dan kaal. Ik betwijfel ook of ik zijn vacht wel goed hou door tijdelijk een deken op te leggen.
Ik zou gaan voor nr11 en dan zonder deken.
Doe je liever nr8 dan is het wel een stuk kouder aan de buik en zou ik het zonder deken niet aandurven.