[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:12

Nou, die regendeken had niet op gehoeven. Oke, misschien vannacht, maar had hem laten liggen. Maar wat een mietjes regen was dat zeg, dat hadden ze bloot ook wel overleefd en ze was best warm, dus begin middag snel weer afgetrokken. Nu blijft het droog en blijft ze bloot.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:33

hier al sinds half maart bloot, ben die dekens altijd zo beu na de winter dat ik nu had gezegd eraf is eraf, de pony die zonder deken heeft gestaan in de winter had zijn zomervacht al compleet, en die kan dus ook geen jas aantrekken, dus die van mij kan ook makkelijk zonder.

Ben wel een hele slechte baas als ik hier lees wat sommige er nog op gooien (medische redenen zul je me niet over horen) maar 200 gram vind ik toch wel heel veel! Mijne wordt na het werk afgespoten en gaat zo de wei weer op.. zonder deken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:35

hier buiten een paar druppels droog gebleven en niet koud, dus geen dekens op

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:11

Mijn geschoren pony (gisteren geschoren) staat onder een 0 grams regendeken.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:56

Jientis schreef:
valerie2012 schreef:
mijn staat lekker zonder pas als ze gepest word door dazen krijgt ze pas der vliegendeken op eerder niet

idem hier. vliegen zijn vervelend maar als de dazen komen gaat het vliegendeken pas op. Hopelijk nog lang zonder!

die van mijn heeft vaak veel vliegen op der hoofd dus een master heeft ze dan wel op. Nu maar vliegen deken bleeft nog lang weg hoop ik pas als ze weer helen maal onder de bulten van die dazen zit dan pas der vliegen deken. En dan is helen maal ingepakt want ze heeft 1 met hals.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:04

Jeetje er zijn hier werkelijk mensen die paarden en mensen vergelijken. . Hoop dat deze mensen weten dat paarden een deken voor ons gemakzucht op hebben liggen, niet omdat hun vacht dit niet zelf kan ( uitzonderingen daar gelaten, maar elk gezond paard kan dit zelf regelen ).

Hier staat alles lekker bloot, jong en oud, 24/7 buiten nog evem ervan te genieten dat er nog geen steekvliegen zijn, helaas wel al veel gewone vliegen al zijn die er ook minder nu met de regen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:20

150 grams op vanacht :)
morgen kijken we verder, mn paard aan huis dus kan 24 - 7 in de gaten houden of hij het niet te warm/koud heeft :j

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:27

Hier al een tijdje bloot. :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:23

Amiigo schreef:
Darkness, paarden smelten weet je nog :')

Dat had je me potverdikkie wel eens eerder mogen vertellen!! Met "al die regen" vandaag en die "verschrikkelijk koude" temperatuur had ik m'n paard z'n dikke 350gr regendeken met 300gr onderdeken met 150gr hals op moeten doen!! Nu is m'n paard gewoon voor de helft gesmolten in z'n blote kont. Nu heb ik geen paard meer maar een pony!! _O-

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 07:56

Darkness85 schreef:
Amiigo schreef:
Darkness, paarden smelten weet je nog :')

Dat had je me potverdikkie wel eens eerder mogen vertellen!! Met "al die regen" vandaag en die "verschrikkelijk koude" temperatuur had ik m'n paard z'n dikke 350gr regendeken met 300gr onderdeken met 150gr hals op moeten doen!! Nu is m'n paard gewoon voor de helft gesmolten in z'n blote kont. Nu heb ik geen paard meer maar een pony!! _O-

Haha!! Arm ponypaard!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 07:59

Hier lekker bloot op het moment. Bij een frisse nacht zomerdeken erop en bij veel regen fleecegevoerde regendeken. Overdag op open weiland en nacht op stal

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:50

Hier ook alweer een poos bloot!
Gisteravond/vannacht heeft het behoorlijk geregend hier en de paarden hebben schuilmogelijkheid, dus heb ze lekker bloot gelaten. Het was niet koud namelijk, eerder wat benauwd.
Ze stonden er vanochtend prima bij.
Bij mij is in principe bloot ook bloot(dan heb ik ook afgebouwd uiteraard), maar als het weer nou opeens dramatisch omslaat. Naar dagen lang regen dan krijgen ze wel weer de ongevoerde deken om. Bij de 1 vanwege zwaar KS in de rug en wil het haar dan niet moeilijker maken dan ze het soms al heeft en bij de ander omdat die binnen no time staat te bibberen(heb dat paard nu een maand of 3 en dat is gewend om bij iedere druppel een deken om te krijgen. Het is voor hem dus even wennen en aanpassen aan een ander beleid).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:51

@ijssnuiver, had de mijne ook. Hij was gewend dat hij bij elke druppel naar binnen mocht, dus als er 1 druppel was stond ie binnen zielig te doen.
Nu na 2 jaar staat ie gewoon in de regen te eten en no way dat ie naar binnen gaat :').

Hier staan ze bloot, en ze voelen zich er lekker door!

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:42

die van mij staat sinds gisteren dag en nacht buiten ( ervoor enkel dag). Vind het op zich wel erg akelig dus ben vanmorgen onmiddellijk gaan kijken vermits het toch wel wat geregend had maar paardlief zag er zalig gelukkig uit, ook al regende het en maakte geen aanstalten om binnen te komen. Hij stond rustig wat te eten. Toen ik aan hem voelde, voelde hij redelijk warm aan. Is dat nu net goed of slecht?
Toch twijfel ik om hem een regendeken aan te doen voor komende nacht en morgen maar ik heb wat bang dat dat gevaarlijk is omdat ze in een groep van 40 paarden staan.
Wat denken jullie?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:05

zowaar ook hier nu regen en staan ze lekker schoon te spoelen!
om zichzelf daarna te paneren meestal... :+

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:35

Een paard dat "gewoon" wordt gehouden heeft in principe geen deken nodig. Een paard dat door mensen geschoren wordt, kan je niet vergelijken met de standaard situatie. Je ontneemt hem zijn vacht en je kan dan niet zo maar het paard zonder deken weer buiten zetten, vind ik.

Vandaag zou het gaan regenen en zou de temperatuur dalen dus ik heb weer even een regendeken op gedaan. Vanavond gaat de deken weer af als ze op stal staat. Zodra ze in de volledige vacht zit, blijft de deken af.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:52

Mijn kwpn merrie stond gister met regendeken op, ik kwam s'middags en dat beest stond te zweten. Was ook wel erg warm ineens gistermiddag. Nu lekker de deken af, en dat laten we ook zo. Ze staat nu sinds zaterdag dag en nacht op de wei.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:49

Erg warm maar er is enorm veel regen voorspelt. Mijn ruin is vorige week enorm afgevallen en staat daarom nu met een ongevoerd regendekentje op.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:03

Op dit moment met een 0 grams regendeken omdat hier de aankomende dagen een paar pittige buien vallen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:07

hier is het vanmiddag weer bij een paar spetters gebleven en de temp is nog vrij hoog, dus lekker bloot

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:20

Hier ook lekker bloot. In de winter is hij geschoren, en sinds het dekenloos is er wel een beetje vacht terug gekomen. Echter niet veel, en zo staat hij er prima bij!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:29

Ik dacht ik koop eens een vliegendeken voor mijn paard... (1e in haar leven) kom ik op stal om hem te passen.. zie ik dat er aan de linkerzijde gewoon 1 deel van de kruissingels mist. Dus had wel de twee singels maar miste een stuk om er een van te bevestigen. Als het goed is krijg ik een andere. fabrieksfout was het

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:11

Vandaag zo goed als droog gebleven hier dus lekker bloot. Vannacht koelt het toch wel af dus heb er een zomerdeken opgelegd (staat in de nacht op stal). Als het echt doorregent en overdag gaat afkoelen zoals ze nu voorspellen gaat de regendeken (fleecegevoerd) weer op.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:20

Regendeken is inmiddels weer op..was toch wel wat fris buiten, om haar dan na het rijden zonder deken buiten te zetten vond ik niet zo'n goed idee. Morgen verwachten ze ook flink wat buien, zo niet dan haal ik de deken er overdag weer af. Erg lastig deze periode, kom maar op met die warme temperaturen!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:38

Gisteren heb ik hem een regendeken opgedaan, deze is voor vandaag weer afgehaald gezien er een waterig zonnetje schijnt en de temperatuur aangenaam is. Vanavond doe ik de regendeken weer op, want morgen zal de temperatuur minder zijn dan vandaag..