[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:48

Ik krijg straks waarschijnlijk wel 3 tweedehands Rambos.
M'n haf is overleden en vind t nu nog te vroeg om ze weg te doen, maar om ze te laten liggen vind ik ook zonde.

Rambo wug 0 gram
Rambo duo 100 gram + 100 gram hals
Rambo original 100 gram + 150 gram hals
100, 200, 300 en 400 gram liner

Maat 185/183 6'0

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 11:33

Ik koop dekens het liefste nieuw, vaak wordt er nog veel geld voor gevraagd en je weet niet wat ermee gebeurd is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:08

dat is waar, maar ik vind ze nieuw ook wel gruwelijk duur geworden...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:38

Hier is het meer, dat pony waarschijnlijk niet veel met de 0 grams op zal staan, ze heeft nu van Wacundo een 0 grams deken, die ook een V hals sluiting heeft, maar die ligt haar gewoon niet fijn meer.

Die wil ik dan ook op MP gaan gooien inderdaad. En waarom ik dan voor Rambo kies, omdat die bij haar wel netjes recht blijven liggen, en van bijvoorbeeld QHP krijgt de slimmerik de sluiting van open! :+

Zie meer de 200 a 300 grams te koop :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:41

Amigo's word je zo gezegd mee "dood gegooid" tweedehands.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:58

Ik ben ook niet zo voor dekens tweedehands kopen. Zeker omdat ik ook niet weet welke pasvorm voor mijn paard goed gaat liggen.
Voor mijn paard dat ik al 7,5 jaar heb en nog nooit onder winterdekens heeft gestaan en een gigantische dekensloperd is (vraag me niet hoe hij ze telkens naar de vaantjes krijgt maar het lukt hem) wil ik wel graag tweedehands aanschaffen. Dat is een nieuw duur deken me niet waard.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:01

Optie waar ik ook nog over aan het nadenken is, om voor de Optimo te gaan, en de DUO te verkopen.
Twijfelde toen al een week over welke ik zou gaan, alleen vanwege goede ervaringen voorheen als stalgenootje ook voor de duo gegaan. Qua prijs maakte het toen niet veel uit.

Normaal ben ik ook niet zo van tweedehands dekens hoor.
Maar ik heb nog steeds geen jackpot gewonnen helaas! O:)

Voorheen stond pony gehele jaar 24/7 buiten, en zonder deken.
Maar deken heeft ze gewoon echt nodig is gebleken. En staat ze inmiddels ook op een andere stalling, waar ze op stal kan.
Laatst bijgewerkt door Banyu op 05-09-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:24

ik probeer vaak eerst wat 2e hands uit om te kijken welke maat en welk merk/model fijn passen en dan koop ik daarna meestal nieuw

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:02

Mij leek de Rambo optimo ook een hele fijne deken maar hij lag helaas voor geen meter terwijl andere Rambo dekens perfect liggen, gelukkig had ik hem tweedehands gekocht en was 'ie snel weer verkocht.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:47

Ik vind het jammer dat de duo geen 0 gram hals heeft of erop kan. Die aansluiting vind ik echt het fijnste. Ringen schuren toch meer helaas.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:05

Capriootje schreef:
Ik vind het jammer dat de duo geen 0 gram hals heeft of erop kan. Die aansluiting vind ik echt het fijnste. Ringen schuren toch meer helaas.

Vind ik ook :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:31

Er is wel een ongevoerde suprême hals, die zou er ook op moeten passen, maar geen idee of die los te koop is

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:38

Nouvel schreef:
Er is wel een ongevoerde suprême hals, die zou er ook op moeten passen, maar geen idee of die los te koop is

Die is wel los te koop alleen dan heb je weer een andere kleur hals op je deken :P

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:53

....maakt niet uit alles wordt toch zwart... :D :P

Wat voor aansluiting zit er op de DUO dan?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:47

Patt schreef:
....maakt niet uit alles wordt toch zwart... :D :P

Wat voor aansluiting zit er op de DUO dan?

Brede klittenbanden aan de buitenkant ipv de ringen, ik heb er ook 1 die plekken krijgt van die ringen -O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:28

Vandaag aangemeld voor het wassen van mijn dekens. Ik heb 2 bucas irish Light regendekens en 2 QHP fleece gevoerde regendekens. Ze zijn goed waterdicht maar is het verstandig om ze bij het wassen toch een waterdichtbehandeling te laten geven of blijven ze in principe het ook na het wassen? Ik hou natuurlijk liever dat geld in mijn zak ☺

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:36

Heb ik bij mijn Rambo dekens nooit gedaan. En komen altijd terug alsof je ze nieuw gekocht heb. Altijd nog wind en waterdicht, incl de liners.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:21

Ik heb een vraagje;
Ik ben van plan om mijn shetlander weer te scheren deze winter, maar ik loop tegen een paar problemen aan. Afgelopen winter stond hij dag en nacht binnen, maar op de nieuwe stal komen ze overdag buiten. (En 's zomers de hele dag) Ik heb op meerdere topics gelezen dat er geen hals per sé nodig is als een paard buiten staat, maar loopt de regen dan niet de deken in? En als de deken dan eenmaal nat is, dan wordt dat toch nooit meer droog?
Hoe doen jullie dat? In een jachtmodel scheren is ook een van mn opties, dus als de regen echt de deken in loopt, doe ik dat.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:08

Lauraxnick schreef:
Ik heb een vraagje;
Ik ben van plan om mijn shetlander weer te scheren deze winter, maar ik loop tegen een paar problemen aan. Afgelopen winter stond hij dag en nacht binnen, maar op de nieuwe stal komen ze overdag buiten. (En 's zomers de hele dag) Ik heb op meerdere topics gelezen dat er geen hals per sé nodig is als een paard buiten staat, maar loopt de regen dan niet de deken in? En als de deken dan eenmaal nat is, dan wordt dat toch nooit meer droog?
Hoe doen jullie dat? In een jachtmodel scheren is ook een van mn opties, dus als de regen echt de deken in loopt, doe ik dat.

Ik doe met slecht weer buiten een hals op, paarden zijn helemaal geschoren.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:36

Lauraxnick schreef:
Ik heb een vraagje;

Mijn pony is altijd helemaal geschoren. Alleen met heel slecht of koud weer doe ik een hals op. Nog nooit gehad dat er regen in zijn deken gelopen is. Als je goed passende dekens hebt moet die wel meevallen en als het wel gebeurd deken gewoon even laten drogen. Een reserve deken voor dat soort gevalletjes is dan wel handig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 17:13

Ik heb ze geschoren ook alleen halzen op bij nat en heel koud weer, verder zonder.
Ik heb wel reserve dekens zodat ik zo nodig kan wisselen als ze een keer heel nat zijn geregend.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:00

Dank voor jullie reacties!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:02

Keuze is gemaakt :) Heb haar helemaal geschoren. Gelijk nog even staart en manen gewassen. Paardjes zijn naar een andere wei verplaatst waar ze een schuilstal hebben. Is het dan toch wat frisjes dan gaat ze daar vast wel in staan.
Je ziet bijna niet dat ze geschoren is.

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:09

Hoe doen jullie dat als de deken nat is van de regen en jullie gaan rijden?
Als ik de deken dan aan de kant leg trekt het vocht erin..
De deken is wel goed waterdicht zolang ze op het paard blijft liggen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 20:18

Ik hang hem op. Nooit last van natte dekens dus.