[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 00:25

Nouvel schreef:
de stof is anders, steviger dan Bucas, maar misschien blijven ze daardoor ook wel beter liggen en gaan ze minder trekken aan de voorkant...

Tja dat zou idd een logische verklaring zijn maar was dus daardoor bang dat de Rambo deken ook een stuk warmer zou zijn maar ik begrijp dus van niet.
Misschien dus toch maar eens proberen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 06:35

Blon_D schreef:
zoo mijn ruin begint al weer dikker in het haar te zitten. Wanneer beginnen jullie met een ongevoerde deken?

Hier ook -O-
Ze is flink in de rui

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:57

Die van mij is ook alweer flink in de rui..

Aangezien al mijn winterdekens niet goed meer waterdicht zijn, heb ik besloten om nu toch maar eens volledig over te stappen naar de Amigo liners. Vorig jaar al over getwijfeld, maar moet nu toch maar gewoon gaan overstappen. Zijn er al leuke aanbiedingen ergens of beter nog even wachten?

Yontheke dat vroeg ik mij dus ook af, als je gaat stapelen of je dan geen maat groter moet hebben?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:59

Inderdaad Naath86, de 206 sluit erg mooi aan en lijkt comfortabel te liggen, zeker het vliegendeken en het zomerdeken maar ik moet er voor mijn oog en gevoel geen ander deken onder gaan leggen omdat het dan wel krap lijkt te worden.

Het is voor mij ook voor het eerst dat ik met winterdekens ga werken en heb dus nog met niets ervaring.

dena_mii

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:39

@ Yontheke en Naath86. Ik heb voor mijn merrie een Rambo duo 6.0 met liners, Amigo hero 6.0 en Rambo Fly Protector 6.0 en ze liggen allemaal prima. De Rambo gaat niet strak liggen als er liners onder zitten. Ik zou dan ook gewoon alles in de maat bestellen die je nu ook al gebruikt.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:53

hier ook de protector en vind het een fijne deken, niet te warm en mooie stof
Stof word met het wassen wel soepeler

Paard staat echt alleen te zweten met ruim 25 + graden en dan alleen als hij binnen staat, buiten zelfs met 30+ nog niet echt gemerkt

Deken is echt een stuk dunner en luchtiger als de rambo sweet itch

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:54

dena_mii schreef:
@ Yontheke en Naath86. Ik heb voor mijn merrie een Rambo duo 6.0 met liners, Amigo hero 6.0 en Rambo Fly Protector 6.0 en ze liggen allemaal prima. De Rambo gaat niet strak liggen als er liners onder zitten. Ik zou dan ook gewoon alles in de maat bestellen die je nu ook al gebruikt.

Hier ook de liners in dezelfde maat als de bovendeken en alles past super.. alleen de regenliner een maat groter besteld

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:45

Bedankt voor jullie info omtrent de Rambo Fly Protector +:)+

Wat betreft de vraag over de maten van de Horsewaredekens icm de liners, gewoon alles dezelfde maat nemen dat is mijn ervaring en ik heb echt heel wat Horsewaredekens :P

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:19

Patt schreef:
Bedankt voor jullie info omtrent de Rambo Fly Protector +:)+

Wat betreft de vraag over de maten van de Horsewaredekens icm de liners, gewoon alles dezelfde maat nemen dat is mijn ervaring en ik heb echt heel wat Horsewaredekens :P

Hier ook Dezelfde maat. Ik heb een fleeceliner en die vond ik extreem kort. Ik heb hem ook nog maar 1x gebruikt. Mijn paard is niet zo'n koukleum (geschoren en staat in een buitenstal met kleine uitloop)en ik heb ook nog een een medium Vari layer waar ik heel erg tevreden over ben icm een 100 g liner moet het wel heel koud worden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:35

ik heb alles maat 6.9, alleen de rambo fly buster een maat kleiner 6.6, de sweet itch wel weer 6.9...

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:37

Nouvel schreef:
ik heb alles maat 6.9, alleen de rambo fly buster een maat kleiner 6.6, de sweet itch wel weer 6.9...

Oh ja de Rambo Protector 1 maat kleiner 6,3 ipv 6,6.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:52

Ik ga gewoon het deken in zijn normale maat bestellen en dan kijken we wel hoe het ligt en anders wisselen we wel weer :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:54

Ik heb de fly buster ook een maat kleiner. Maar als buiten deken de optimo en die valt dus ook echt heel erg groot dus nu ook 6'3. Paard is 1,73 maar wel slank gebouwd.

Verdere rambo dekens wel altijd 6'6 alleen die 2 niet

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:56

Mijn paard is ergens rond de 1,72cm - 1,74cm maar is geen hele smalle. Zomerdeken en vliegendeken passen in 206 perfect dus ik ga de gok nemen en in 206 bestellen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:59

Zucht heb de nieuwe Bucas Buzz off full neck nu 5 dagen opliggen maar hij blijft scheef trekken. Voor mijn paardje dus gewoonweg niet een goede pasvorm.
Jammer want enkele stalgenoten zijn zeer tevreden over deze Bucas dekens en bij hun paarden ligt deze deken gewoon wel prima.

Heb hem vanmiddag eraf gehaald en meteen thuis gewassen.
Erg jammer en zonde maar hij gaat weer te koop!
Dus als iemand nog interesse heeft het is een maat 195.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 08:02

Nouvel schreef:
tot 400 is zat voor een paard dat niet altijd buiten staat, ik kom in de wintermaanden nauwelijks tot 400 met een paard dat veel buiten staat en meestal geschoren wordt, of het moet echt heel erg koud worden...

afgelopen winter geschoren en max onder 300 gestaan, ik geloof 1 of 2 dagen onder 400

Toch ligt dat aan het paard. Mijn pony heeft het heel snel te warm met dikke vacht dus scheer ik ook altijd. Maar die heeft een groot deel vd winter echt wel onder 400gr gestaan en heb dagen getwijfeld of ik niet dikker had moeteb doen, maar afgelopen winter was relatief zacht.

Denk dat als je tot 400/500 hebt je een heel eind komt. Ik heb zelf tot 400 aan dekens en nog een onderdeken van 300. Zo kan ik als t echt nodig zou zijn tot 700 'maken'

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:36

Voor alle eigenaren met scheeftrekkende dekens: Hebben jullie de buik en de beensingels op dezelfde lengte zitten? Dit scheelde bij mij een paar cm met als gevolg een deken die altijd scheef lag. Nadat ik een tip kreeg om ze gelijk te doen, nergens geen last meer van.

Wie weet heeft er hier iemand nog wat aan.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:54

dat is weel een hele goede tip. ik heb een deken van imperial riding die elke keer scheef trekt...
mijn dekencollectie is ondertussen hopelijk compleet:
- rambo turnout 100 grams
- onderdekens van rambo van 100, 200, 300 grams
- bucas power turnout light
- imperial riding deken met fleecevoering.
en dan natuurlijk nog vliegendeken en zweetdekens.

ik hoop dat ik de komende winter dan doorkom:)

Andere vraag, ik heb de rambo dry rug en daar zit echt veel haar in nog van afgelopen winter, hoe kan ik de het meest makkelijke eruit halen? Door de stof werkt een stofzuiger niet zo goed.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:14

VWestra schreef:
dat is weel een hele goede tip. ik heb een deken van imperial riding die elke keer scheef trekt...
mijn dekencollectie is ondertussen hopelijk compleet:
- rambo turnout 100 grams
- onderdekens van rambo van 100, 200, 300 grams
- bucas power turnout light
- imperial riding deken met fleecevoering.
en dan natuurlijk nog vliegendeken en zweetdekens.

ik hoop dat ik de komende winter dan doorkom:)

Andere vraag, ik heb de rambo dry rug en daar zit echt veel haar in nog van afgelopen winter, hoe kan ik de het meest makkelijke eruit halen? Door de stof werkt een stofzuiger niet zo goed.

Misschien met een rubberen borstel? Dat is wel echt een nadeel van die stof -O-

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:32

Wat een drama die Rambo Dry Rug. Ik heb hem ook voor mijn paard als zweetdeken maar die kan je gewoon niet normaal houden. Elk ieniminie stukje hooi of stro plakt er in, haar krijg ik er ook niet af en mijn paard is er 1 keer met zijn borst mee tegen de staldeur gaan staan en er staat al een scheur in...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:54

VWestra schreef:

De binnenkant van de deken ietwat vochtig maken en dan afhalen met een ramenwisser. Zo heb ik laatste mijn hele smartex zo goed als haarvrij gekregen :).

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:47

Ik kom even binnen vallen met een vraag voor mijn brede Tinker.

Ik heb voor het buitenrijden deze vliegenrijdeken.
https://www.agradi.nl/horka-anti-vliege ... 95-145.htm

Ben er erg tevreden over alleen merk ik dat hij toch net iets te krap is aan de voorkant. Verder zit hij super netjes. Ik wil daarom een borststukverlenger kopen, alleen ik kan dat helemaal niet vinden met de plastic buckles als sluitingen.

Voor mijn gevoel heb ik overal gezocht, maar ik kan het niet vinden -O-
Heeft iemand DE tip voor mij?

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:07

Heeft iemand van jullie ervaring met de Rhino wug (100gr)? Ik heb van de gewone Rhino en Amigo maat 175 maar ik twijfel of de Wug niet kleiner van voren valt?
Ik bestel de deken in het buitenland dus meerdere maten bestellen is niet echt een optie. Dan ben ik m'n voordeeltje kwijt door het terugsturen haha :o

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:16

Hier begint mevrouw ook al behoorlijk vacht te verwisselen.
Binnenkort toch ook maar eens een 100 gram en 300 gram gaan kopen. Iig de 100 gram.

0 gram heb ik al liggen :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:22

@Shanel Nee hoor de WUG modellen vallen gewoon in dezelfde maat dus gewoon nemen wat je gewend bent.