Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chanel1985 schreef:Wat zouden jullie doen.
Mijn pony is ongeschoren en heeft nu een 340 grams deken op, Jana heeft enkele weken geleden besloten dat het tijd is voor haar zomervacht en nu heeft ze dus al een heel dunne vacht.
Vanaf maandag gaat het hier (Belgische kempen) goed beginnen vriezen, zou ik er nog een deken onder leggen of is dit voldoende?
simongek schreef:met de kans op een hoop reakties met commentaar toch hier de vraag.
simon heeft na de eerste keer schreren met minder gram gestaan omdat ik toch mijn twijfels had door het mooie weer en redelijke temperaturen.
Helaas schoot hij toch onwijs in het haar en kon ik weer scheren.
begin december weer geschoren en hij staat nu met 3 staldekens van ongeveer 300 a 350 grams. (zijn al wat ouder) Nu blijft hij netjes
in het haar en heeft niet te warm of zelfs klam aangevoeld dan had ik er wel wat afgehaald.
Zouden jullie nog wat veranderen als het nu dag en nacht gaat vriezen of niet?
simongek schreef:met de kans op een hoop reakties met commentaar toch hier de vraag.
simon heeft na de eerste keer schreren met minder gram gestaan omdat ik toch mijn twijfels had door het mooie weer en redelijke temperaturen.
begin december weer geschoren en hij staat nu met 3 staldekens van ongeveer 300 a 350 grams. (zijn al wat ouder) Nu blijft hij netjes
in het haar en heeft niet te warm of zelfs klam aangevoeld dan had ik er wel wat afgehaald.
wendyke schreef:simongek schreef:met de kans op een hoop reakties met commentaar toch hier de vraag.
ja ik heb de mijne ook dik in de dekens, maar heb nu een 350 staldeken, met een losse wolle deken en een 400 grams winterdeken eroverheen en als het overdag gaat vriezen komt er een hals aan.
wendyke schreef:ja zo doe ik dat ook in een punt en dan terug en de mijne rolt ook heel veel in de stal en in de padock en blijft goed liggenBen ik wel blij om want een wollen deken er tussen is wel lekker warm
flamejessy schreef:Ik heb een vraagje.
wat zou jij doen?
Ik heb een pony van 30 jaar. Die het in de winter snel koud heeft. (ze staat 24/7 buiten en heeft de beschikking over een stal waar ze zelf in en uit kan lopen)
Dit merk je aan haar door dat ze dan wat dunner wordt. (ondanks dat ze onbeperkt hooi krijgt)
Daarom heeft ze nu al een 500 gr. deken op.
Nu komt de vorst er aan en zit ik er aan te denken om haar nog een deken extra op te doen.
Is dit nog wel zinvol? ze heeft zelf een dikke wintervacht en dus een 500 gr. denken op.
flamejessy schreef:simongek bedankt voor je reactie.. Dit had ik zelf ook al een beetje in me gedachten. maar was benieuwd of iemand hier het zelfde overdacht. Het wordt min 14 heb ik gelezen dus ik hou me hart vast voor me oudje.