Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravura schreef:Vraagje: wat zou warmer zijn.... een Bucas All In One met 300 grams polyester vulling en stay-dry fleece
of een Weather Beeta met een 360 grams polyfill vulling? Neem aan dat polyfill ook polyester is? En wat zou de stay-dry fleece qua warmte geven?
Mijn ervaring is nl van een Bucas Rain met alleen een Stay-dry fleece bij 10 graden al te koud is (paard voelt dan koud aan onder de deken) dus ik neem aan dat die fleece niet veel extra warmte geeft? Of het moet met de combinatie van de polyestervulling wel warm zijn?
En....een hals met alleen een staydry fleece, zal toch kouwelijker zijn dan dat het paard zijn haren in de hals kan opzetten zonder halsdeken?
superlise schreef:De mijne gaat vanavond van 350 naar 500 gram. Dan kan ik nog opbouwen naar 750 en zelfs 900 gram.
Ik doe bij overdag tot 2/3 graden de 750 erop.
Tat_jana schreef:nou mijn ongecensueerde mening is dat ik het te doen heb met die paardenmaakt me eigenlijk ook niet zoveel uit wat jullie daar van vinden
t is jammer dat het gewoon toegestaan isen dat het niet helpt om me er druk over te maken omdat dat toch niets veranderd
Tat_jana schreef:joyce met dit weer moet dat genoeg zijn hoorvolgende week als de vorst weer komt kun je misschien de extra deken opleggen maar de ongevoerde deken heeft verder niet veel zin
maar ik denk zelfs dat hij met de 300 kan blijven staan,, je moet je hand onder de deken leggen en in principe "niets" voelen dan is het goed ( 37 graden ) voelt het warm staat ze te dik.