Ze staan nu sinds een paar week 24/7 buiten zonder de dekens, maar vannacht gaan ze denk ik toch op stal en/of de dekens op. Ik zit morgen de hele dag op school en het wordt relatief gezien weer goed koud en veel regen.
Gister heeft paardlief de eerste regenbui over der kont mogen krijgen!
Waar ik werk staan ze nog onder dekens en merk enkele die verkouden zijn. Mijn blotebillen paard heeft daar geen last van!
Es_ther
Geplaatst: 07-04-14 17:56
Haha mijn pony ook. Hadden dekens afgedaan, was op concours en ineens regen. Ja jammer dan, pony is niet van suiker en ze heeft er niks aan overgehouden .
Hier paar dagen zonder gestaan met het mooie weer. Nu weer onder fleece gevoerde regendeken.
Piekosjj
Geplaatst: 07-04-14 19:35
saarie schreef:
Hier paar dagen zonder gestaan met het mooie weer. Nu weer onder fleece gevoerde regendeken.
Hier ook, en de kleine ongevoerde + waterdichte liner onder d'r exceemdeken.
Tancreda4
Geplaatst: 07-04-14 19:49
Dribbelkont schreef:
ja doe dit nooit weer en voor dat 10,00 meer heb je hele nieuwe ijzers.
gewoon weer om 8 weken nieuwe ijzers.
heb de equlibrium ijzers
Hihi, verdwaald in de topics?
Bloot, maar een nachtje op stal (helaas). Al is het nu droog.... Oh wee als er geen noodweer komt, had ze net zo goed buiten kunnen blijven
Nouvel
Geplaatst: 07-04-14 20:27
Wij hadden ze iets voor 6u net op tijd binnen, toen werd het enorm donker en begon het te gieten, daarna weer even droog en toen weer een stortbui... Binnen te warm voor dekens, morgen maar even kijken wat het weer doet...
Darkness85
Geplaatst: 08-04-14 23:07
De mijne staat sinds gisteren weer onder een 0gr regendeken. Al vond ik m er nogal koeltjes onder aan voelen toen ik m om 16.30u binnen haalde. Na 5 minutjes op stal was hij er juist weer erg warm onder... **zucht**... Ik wil alle dagen 20 graden met een zonnetje. Zijn we van die dekens af.... Hij had t juist zo lekker vorige week dag en nacht in zn blote kont....
Mijn paard en mijn pony (geschoren in november) staan beide onder een ongevoerde regendeken. 's Nachts staan ze op stal. Heb de deken er meer op liggen omdat hier in het noorden (ik woon in de richting van Dokkum!) er steeds een felle wind op staat.
Paard onder een licht ongevoerd regendeken van Amigo, voelt daar perfect onder. Zonder deken vind ik het nog te koud bij regen; zijn paddockmaatje stond dinsdag te bibberen van de kou na de regenbuien van die dag.