Die van mij heet even 2 dagen onder de 350 gestaan met de vorst, maar nu weer terug naar de 200 gram. ongeschoren en 24/7 buiten. Twenter staat zonder.
Tja ik heb heel duidelijk de keus gemaakt om mijn paard niet te dik in het haar te laten komen. Heb als ik in Februari naar school ga na mijn les 10 minuten om mijn paard terug op stal te zetten. Ik vind het sneu als hij dan dik in een pak haren zit en nog uren onder de zweetdeken moet staan. Dus als meneer het dan koud heeft krijgt hij er gerust een dikkere deken op!
mijnen blijven heel het jaar onder de dekens! Hoe warmer hoe dunner en als het echt belachelijk warm word dan mogen ze even af en dan onder de kraan. Maar ze hebben ze altijd @s nachts op!
Vandaag twijfelde ik, ze was best warm onder haar dek! Maar alle deuren van de stal waren ook dicht, en het was warm binnen. Buiten was ze gewoon na een tijdje weer haar gewone temperatuur dus maar zo gelaten. En gewoon weer alle deuren van de stal open, want anders wordt het veelte warm binnen.
Ik zit te twijfelen ivm aankomend weekend (-10 's nachts) Heb er nu al een tijdje een 200gr op liggen, maar denk dat ik er t komende weekend 300 onder leg en een (on)gevoerde hals erbij..... wat doen jullie?
Mijne blijft lekker onder de 400 grams die hij al op heeft staan....Hier wordt het ook tot max -2 s'nachts..... Hij gaat 3 Februari verhuizen naar Deurne dan krijgt hij 500 met eventueel licht gevoerde hals erbij.
Mijn geschoren merrie die 24/7 buiten kan staan ( loop stal) staat nu met 750 gram + halsdeken. Mijn andere merrie die niet geschoren is die ook 24/7 buiten kan heeft een 400 grams deken op. Mijn andere 2 paarden die s avonds op stal staan hebben allebei een 300 grams deken.
Mijn paard is geschoren in oktober maar zeker geen koukleum... toen bij ons bijna alle paarden onder 400 of 500grams dekens stonden zweette hij zich de pleuris onder 300 grams,.... heb een goede rambo deken, dus zou toch moeten ademen.. Nu 200 en regelmatig witte zweetplekken..... misschien alleen een halsdeel 0 of 150gr toevoegen voor t weekend? of moet er echt iets bij?
simongek
Geplaatst: 24-01-12 20:36
er kan hier weinig meer bij. kan hem alleen nog in de stalbandages zetten. Kijk wel even hoe het gaat. Mocht hij het echt koud krijgen dan moet ik toch wat verzinnen
Dit weekend, of misschien zelfs al wel vanaf morgen, vind het behoorlijk koud. Gooi ik toch nog even een 200 grams onder mijn 300. Paard is geschoren, staat wel 's nachts op stal maar wil niet dat ze ziek wordt. Of alsnog een bolletje wol, haha. Wat doen jullie?
Nouvel
Geplaatst: 25-01-12 08:17
2 nog kale paarden ( rond de kerst lijf geschoren), overdags paddock, 's nachts buiten- en binnenstal...
de ene staat onder 200 grams met daaronder ook 200 grams en de ander staat met 300 grams en daaronder dunne staldeken (schat 100 grams)...
Mijn pony is kaal (oudjaarsdag geschoren). Staat overdag in de paddock waar veel wind staat en 's nachts op stal.
Ze staat nu onder een 400 grams.
Als het straks echt hard gaat vriezen heb ik nog een 100 grams onderdeken en een 200 grams onderdeken die ik kan gebruiken. Ook heb ik nog een hals van 100 gram.
Mijne had ik een paar daagjes terug van 300 naar 200 gram gezet omdat ze beetje klam aanvoelde, vandaag ga ik toch de 300 er maar weer op doen aangezien het een behoorlijk stuk kouder wordt en ze in half november geschoren is dus nog wel een dunne vacht heeft. (ze staat snachts binnen)
ik ga dit weekend niet meer er op gooien hij staat onder 400 grams en overdag wordt het gewoon de temperatuur dat we nu ook hebben, dan is 400 grams voldoende... s'nachts word het wel is waar -10, maar hij staat in een binnen stal met meerdere paarden, deurtjes dicht, luikjes dicht en je hebt al snel een heerlijke temperatuur van 10 graden moet voldoende zijn lijkt me ik wil nog wel wat over hebben, mocht het straks nog kouder worden/mocht hij straks weer geschoren moeten worden (december voor het laatst geschoren )
Mijn arabier staat ongeschoren onder 300 grams maar is echt een teddybeer! Walgelijk, haha. Maarja, nog een klein poosje, dan is het koude weer voorbij :d En gaan we weer naar een prachtig glanzende vacht.
nu nog 200 grams, maar zondagmiddag gaat er een 350 grams op
Bravura
Geplaatst: 26-01-12 10:03
Ik dacht dat we deze winter het gingen redden onder de 220.....komt er ineens een vorstperiode aan! Vanaf zondag zijn ook de dagtemperaturen hier 0 graden, dus dan gaat wel de 360 op. Hier komt bij paardlief gelukkig in januari de zomerkleur weer iets te voorschijn op schoft en schouders, rest nog steeds in de wintervacht.