Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DaphneL schreef:Lady staat nu nog met een (dunne) 200 grams (al 2 keer gewassen). Morgen wissel ik die voor een 330 grams deken, ik vind het nu flink koud worden en Lady voelt ook niet erg warm meer. Terwijl ze toch wel een beetje wintervacht heeft.
Voor van de winter komt er nog een dikkere deken en als het vriest krijgt ze er dan gewoon 2 op.
Bonny4life schreef:mijn pony (geschoren) heeft rond de 200 grams op nu (dacht eerst dat ie dunner was maar heb nagekeken) en daarover een regendeken, ze staat overdag buiten, moet wel aan de kou wennen merkte ik, ze wil graag naar binnen als het regent nu... wie van jullie heeft ook zoveel (of weinig voor sommigen) grams op als mij? en wanneer gaan jullie meerderen met dekens of grams, ik heb beetje advies nodig, zal ik straks mijn 200 grams omwisselen voor een iets dikker onderdeken(220 grams) of een fleece/wollendeken ertussen doen, mijn 300 grams waterdichte deken wil ik bewaren tot het ongeveer vriest en daar dan eventueel mijn 220 grams onderdeken onder doen, dan vind ik het wel warm genoeg!
ps=dacht eerst vandaag dat ze verkouden was, ze hoestte 1 keer maar gelukkig bleef het bij 1 keer.. is je paardje nu vatbaarder voor de kou? of moeten ze ook gewoon even wennen?
Bonny4life schreef:DaphneL schreef:Lady staat nu nog met een (dunne) 200 grams (al 2 keer gewassen). Morgen wissel ik die voor een 330 grams deken, ik vind het nu flink koud worden en Lady voelt ook niet erg warm meer. Terwijl ze toch wel een beetje wintervacht heeft.
Voor van de winter komt er nog een dikkere deken en als het vriest krijgt ze er dan gewoon 2 op.
ja wanneer is het tijd voor wisselen? als ze niet warm onder de dekens voelen? hoe kan je dat weten? die van mij is er nu gewoon warm onder...
Anneke schreef:Doen! Als jij dat zo aanvoelt moet je dat doen. Maar ik zou hem wel iets warmer zetten, die 220 grams dan.
tjielp17 schreef:welke maat deken voor mijn paardje van 1.63m ?
ben er sinds vandaag achter dat ze maar 1.63 is dacht dat ze groter was maar ze heeft nu soms een deken van 2.05 m op!
vandaar de schuurplekken natuurlijk afgelopen winter
tessie1985 schreef:jemig sommige hebben al meer dan 500 gram erop liggen
vraag me af wat jullie doen als het gaat vriezen???
de mijne is niet geschoren en staat onder een 200 grams deken